Maar zag ik overlaatst niet CR naar Geraardsbergen enzo? Of vergis ik mij nu zo erg. Dat is toch een serieus stuk?Steven schreef:allow het is cityrail, das dus altijd korte afstand he, beetje opletten dusPierre schreef:Precies metrokes ja. Dat kan niet handig zijn voor verdere bestemmingen...
Materieel GEN-CR
In de spits zal iemand uit Geraardsbergen naar Brussel uiteraard wel de CR nemen ! Dit is immers een semi-direct met stop te Ninove en Denderleeuw. Buiten de spits heb je volledig gelijk, daar is het met de L en IR te doen.Steven schreef:euh ja tuurlijk maar iemand die in geraardsbergen zelf moet zijn gaat die trein zelf ni nemen he er is een ir naar denderleeuw alwaar je kan overstappen op L trein volgens ari nog steeds de kortste in reistijd naar daar
ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet heam62 schreef:In de spits zal iemand uit Geraardsbergen naar Brussel uiteraard wel de CR nemen ! Dit is immers een semi-direct met stop te Ninove en Denderleeuw. Buiten de spits heb je volledig gelijk, daar is het met de L en IR te doen.Steven schreef:euh ja tuurlijk maar iemand die in geraardsbergen zelf moet zijn gaat die trein zelf ni nemen he er is een ir naar denderleeuw alwaar je kan overstappen op L trein volgens ari nog steeds de kortste in reistijd naar daar
Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren...Steven schreef:daarvoor gebruik ik da dan ook heam62 schreef:Het Spoorboekje brengt je dan wel raad..Steven schreef: ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet he
tja se ma dan had jij niks gezegd en viel dit gesprek wa stil he, ik moet als mod ook wat zien da het forum levendig blijft, zo test ik ook uw allertheid (welke uitleg kan ik er nog aan geven, effe denken ....)am62 schreef:Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren...Steven schreef:daarvoor gebruik ik da dan ook heam62 schreef: Het Spoorboekje brengt je dan wel raad..
enfin, het belangrijkste is wel gezegd.. in Geraardsbergen geraak je dus zonder problemenSteven schreef:tja se ma dan had jij niks gezegd en viel dit gesprek wa stil he, ik moet als mod ook wat zien da het forum levendig blijft, zo test ik ook uw allertheid (welke uitleg kan ik er nog aan geven, effe denken ....)am62 schreef:Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren...Steven schreef: daarvoor gebruik ik da dan ook he
Ja hoor , er zullen geen nieuwe stellen voor het GEN besteld worden , maar wel de klassiekjes die nog niet gerenoveerd zijn (AM70 + Sabena stellen en een deel van de AM74 stellen) zullen worden aangepast voor het GEN ..
Een foto van de 707 (die als prototype dient) die in Mechelen staat is te vinden op ICFB .. de (voorlopige) liverij is een mengeling van de CityRail-liverij zoals hier op het design voorgesteld en een deel van de "New Look" liverij : de voorkant is met dat blauw en geel uitgevoerd en de deuren zijn (voorlopig ?) rood ..
Naast de liverij wordt het interieur totaal omgegooid en zal dat meer iets van een metro of S-Bahn weghebben dan van een trein : de eerste klasse wordt volledig verwijderd en er zullen meer staan dan zitplaatsen zijn.. Ook hier zal de designtekening dus aardig dicht in de buurt komen van het definitieve stel ..
Voor de rest valt nu nog af te wachten hoe de rest er gaat uitzien , maar lang zal dat alleszins niet meer gaan duren..
Een foto van de 707 (die als prototype dient) die in Mechelen staat is te vinden op ICFB .. de (voorlopige) liverij is een mengeling van de CityRail-liverij zoals hier op het design voorgesteld en een deel van de "New Look" liverij : de voorkant is met dat blauw en geel uitgevoerd en de deuren zijn (voorlopig ?) rood ..
Naast de liverij wordt het interieur totaal omgegooid en zal dat meer iets van een metro of S-Bahn weghebben dan van een trein : de eerste klasse wordt volledig verwijderd en er zullen meer staan dan zitplaatsen zijn.. Ook hier zal de designtekening dus aardig dicht in de buurt komen van het definitieve stel ..
Voor de rest valt nu nog af te wachten hoe de rest er gaat uitzien , maar lang zal dat alleszins niet meer gaan duren..
Dat wil toch niet zeggen dat er geen besteld zullen worden? De nog te renoveren stellen, dat zijn er nog geen vijftig, dat is bijlange niet genoeg voor het GEN. Dit lijkt mij eerder een (al veel langer geplande) tussenoplossing te zijn. Voor het totale GEN zullen er zo'n 150 stellen nodig zijn. Dit lijkt mij er eerder op te wijzen dat men, waarschijnlijk wegens de grote kost voor het aanschaffen van in een keer 150 stellen, met een mix van nieuwe en gerenoveerde stellen zal gaan rijden.Ja hoor , er zullen geen nieuwe stellen voor het GEN besteld worden , maar wel de klassiekjes die nog niet gerenoveerd zijn (AM70 + Sabena stellen en een deel van de AM74 stellen) zullen worden aangepast voor het GEN ..
Wat is ICFB?Een foto van de 707 (die als prototype dient) die in Mechelen staat is te vinden op ICFB ..
Mischien http://www.coachfederation.be/cms/ ?Teach2 schreef:Wat is ICFB?
Wist je dat Google héél handig kan zijn?