NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Dus? Je komt toch wel ééns in de 10 reizen langs een Brussel, een Antwerpen of een Gent?
Lijkt me geen reden om maar eindeloos elk klein gehucht bemand te willen houden...
Lijkt me geen reden om maar eindeloos elk klein gehucht bemand te willen houden...
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Ik denk dat veel mensen niet blij gaan zijn als ze passen e.d. alleen nog maarFles schreef:Dus? Je komt toch wel ééns in de 10 reizen langs een Brussel, een Antwerpen of een Gent?
Lijkt me geen reden om maar eindeloos elk klein gehucht bemand te willen houden...
in Antwerpen of Brussel kunnen kopen
Samengevat: "Als men het in de portemonnee voelt "
Groetjes
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Wat zou het dan toch handig zijn om een automaat te hebben waar je binnen een paar tellen zo'n kaart kunt kopen, zelfs om 11 uur 's avonds. Of eventueel thuis afdrukken via de NMBS-website.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Klopt, maar beeld je volgende situatie in. Je wil vanuit een vroeger bemand station naar zee met een go-pass. Eerst ticket betalen tot in Antwerpen bv., daar je aansluiting missen omdat je daar pas een go-pass kan kopen? Nu kan je het argument van de go pass 1 aanhalen natuurlijk, maar een loket is zeker nuttig en in de grote stations zijn er vaak lange wachtrijen.Fles schreef:Dus? Je komt toch wel ééns in de 10 reizen langs een Brussel, een Antwerpen of een Gent?
Lijkt me geen reden om maar eindeloos elk klein gehucht bemand te willen houden...
Bovendien is de tijd dat in gehuchten loketten werden open gehouden ook al een tijdje voorbij (op misschien een enkele uitzondering na).
Wat ook niet vergeten mag worden is dat bij het verdwijnen van personeel in de stations het vaak niet meer mogelijk is om personen met beperkte mobiliteit verder te helpen. Ach, er zijn ongetwijfeld veel pro's en contra's, en wij zullen er weinig aan kunnen veranderen.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Maar zoiets kan je makkelijk oplossen met een chipkaartRuben schreef:Een standaardbiljet wel, maar een Key Card, Go Pass of Rail Pass niet...Fles schreef:Wat is het probleem? Je kan toch gewoon bij de TBG een kaartje kopen?
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
AlexNL schreef:Wat zou het dan toch handig zijn om een automaat te hebben waar je binnen een paar tellen zo'n kaart kunt kopen, zelfs om 11 uur 's avonds. Of eventueel thuis afdrukken via de NMBS-website.
Dat is zeker waar. (voor een onbemande halte)
@Shrek: ja Ok, maar dat men daar dannog even mee wacht tot de technologie een beetje uitgekristalliseerd is...
(Als ik Nederland zeg, vermoed ik dat de meesten wel weten waarover het gaat )
Groetjes
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
GERAARDSBERGEN - Het station Viane/Moerbeke sloot meer dan een week de deuren omdat de enige loketbeambte ziek was. De treinreizigers konden er niet om lachen. GeraardsbergenTrammist schreef:Zwijndrecht, Asse, en er zullen er nog wel wat zijn.Hogersluys schreef:Welke dan?
Het station heeft een beperkte loketfunctie en is enkel open op weekdagen tussen 5.45 uur en 13uur. Na de middag gaan loket en wachtzaal dicht en ook tijdens het weekend en op feestdagen kan men het stationsgebouw en de toiletten niet in.
Nu blijkt dat ook bij ziekte of andere afwezigheden van de enige loketbediende het station sluit. Dat was onlangs nog het geval toen de ticketbeambte zich ziek meldde. Op de toegangsdeur hing een bordje met de melding dat het station dicht was tot en met zondag 9 januari 'wegens ziekte bediende'.
Volgens Jochem Goovaerts, woordvoerder van de NMBS, werd de man ziek tijdens de kerstvakantie. 'Er was toen geen vervanging mogelijk door vakantie van enkele van zijn collega's.'
Bij andere afwezigheden van de loketbediende, zoals vakantie, wordt wel telkens onderzocht of er onder het aanwezige personeel iemand is die de nodige kennis heeft om de loketfunctie over te nemen.
Blijkbaar slaagde de NMBS er al vaker niet om bij afwezigheid van de beambte van het station Viane/Moerbeke een vervanger te vinden en ging het station telkens dicht. En dat kunnen de treingebruikers niet echt op prijs stellen.
'Als je net op dat moment je abonnement wil vervangen, moet je naar het station van Geraardsbergen, dat is toch geen behoorlijke dienstverlening', meent Lien Verdoodt uit Moerbeke.
Een bejaarde treingebruiker schrok zich vorige week een hoedje toen hij aan het station van Viane/Moerbeke het bericht zag hangen dat de loketbediende ziek was. 'Het toppunt van communicatie, typisch voor de NMBS', meent de man. Hij neemt af en toe de trein en stelt vast dat het station al vaker dicht was door de afwezigheid van de loketbediende.
'Je kan dan wel een ticket nemen bij de treinbegeleider zonder het maakloon te moeten betalen', benadrukt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Maar daar is de gepensioneerde reiziger niet mee gebaat. 'Ik wilde vorige week mijn treinrit betalen met ecocheques, maar dat kon niet, want het loket was dicht en je kan die cheques alleen aan het loket verrekenen. Ik heb noodgedwongen een ticket moeten kopen aan boord van de trein. Die rit heeft me dus behoorlijk wat geld gekost.'
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Ook voor bemande haltes. Je moet mensen niet verplichten om onnodig lang in de rij te gaan staan als ze zichzelf kunnen helpen. Laat het loket naast de automaten bestaan en kijk wat het beste loopt.vasonline schreef:AlexNL schreef:Wat zou het dan toch handig zijn om een automaat te hebben waar je binnen een paar tellen zo'n kaart kunt kopen, zelfs om 11 uur 's avonds. Of eventueel thuis afdrukken via de NMBS-website.
Dat is zeker waar. (voor een onbemande halte)
Wachten? Als je wacht gebeurt er niks. Je moet de ontwikkelingen en innovatie juist aansturen, niet afwachten.@Shrek: ja Ok, maar dat men daar dannog even mee wacht tot de technologie een beetje uitgekristalliseerd is...
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Asse:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 090531_002
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=H3345S9M
Galmaarden:
Loket NMBS
zaterdag 19 december 2009
GALMAARDEN - Burgemeester Pierre Deneyer (CD&V) vroeg in een brief aan de NMBS de garantie dat in de voormiddag steeds iemand aan het loket in het station zit. De burgemeester ontving recent enkele klachten van pendelaars die zeiden dat dit niet het geval was
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 090531_002
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=H3345S9M
Galmaarden:
Loket NMBS
zaterdag 19 december 2009
GALMAARDEN - Burgemeester Pierre Deneyer (CD&V) vroeg in een brief aan de NMBS de garantie dat in de voormiddag steeds iemand aan het loket in het station zit. De burgemeester ontving recent enkele klachten van pendelaars die zeiden dat dit niet het geval was
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
God god wat een zever allemaal zeg. Op deze manier kun je OVERAL wel een probleem van maken..GERAARDSBERGEN - Het station Viane/Moerbeke sloot meer dan een week de deuren omdat de enige loketbeambte ziek was. De treinreizigers konden er niet om lachen.
[bla bla geneuzel]
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Inderdaad, en ondertussen is het wachten tot de automaten eens gaan opgewaardeerd of vervangen worden.AlexNL schreef:Ook voor bemande haltes. Je moet mensen niet verplichten om onnodig lang in de rij te gaan staan als ze zichzelf kunnen helpen. Laat het loket naast de automaten bestaan en kijk wat het beste loopt.vasonline schreef:AlexNL schreef:Wat zou het dan toch handig zijn om een automaat te hebben waar je binnen een paar tellen zo'n kaart kunt kopen, zelfs om 11 uur 's avonds. Of eventueel thuis afdrukken via de NMBS-website.
Dat is zeker waar. (voor een onbemande halte)Wachten? Als je wacht gebeurt er niks. Je moet de ontwikkelingen en innovatie juist aansturen, niet afwachten.@Shrek: ja Ok, maar dat men daar dannog even mee wacht tot de technologie een beetje uitgekristalliseerd is...
Ik las hier ergens dat er nieuwe zouden komen, maar tot op heden niets van gemerkt. Tenzij het zou gaan om automaten om gereserveerde tickets af te halen. Intussen kan je nog niet eens betalen met een kredietkaart of enkel of papiergeld.
Langs de andere kant denk ik dat de Belgen op vlak van technologie totaal anders zijn dan Nederlanders. Meermaals zie je rijen aan het loket terwijl de automaten nutteloos staan te draaien. En ik denk niet dat het allemaal aanvragen voor abo's e.d. waren. Dus daar is ook nog veel werk.
Dat men nu maar snel zorgt dat de automaten worden verbeterd + introductie van die chipkaart.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 20 jun 2011, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Het is eerder behoorlijk amateuristisch... Dus logisch dat men klaagt, wat in het artikel ook staat: tickets kun je bij de conducteur kopen maar passen en abonnementen niet hoor. Je betaald dus meer voor je rit omdat er iemand ziek is. Hallo? Welke eeuw is dit?Fles schreef:God god wat een zever allemaal zeg. Op deze manier kun je OVERAL wel een probleem van maken..GERAARDSBERGEN - Het station Viane/Moerbeke sloot meer dan een week de deuren omdat de enige loketbeambte ziek was. De treinreizigers konden er niet om lachen.
[bla bla geneuzel]
Automaten zouden dit hele probleem doen verhelpen.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Nou, wat een drama. AL die zes reizigers die op Viane-Moerbeke in willen stappen willen ALLEMAAL op dat ene moment precies hun pas of abonnement verlengen en dat kan ECHT niet langer wachten...kars schreef: Het is eerder behoorlijk amateuristisch... Dus logisch dat men klaagt, wat in het artikel ook staat: tickets kun je bij de conducteur kopen maar passen en abonnementen niet hoor. Je betaald dus meer voor je rit, omdat er iemand ziek is. Hallo? Welke eeuw is dit?
Ja, vervelend, maar goed, je had natuurlijk ook kunnen zorgen dat je wat eerder een nieuwe pas gekocht had. Dat je op tijd een nieuw abonnement aangeschaft had. Het is even niet anders. Dan koop je een kaartje naar Geraardsbergen, voor een paar cent. En regel je het daar. Lekker belangrijk. Mensen zorgen gewoon niet voor hun eigen behoeftes, en lopen vervolgens moord en brand te schreeuwen als het door een onvoorziene omstandigheid even tegenzit. Brieven naar de burgemeester, stuk in de krant, hoop paniek en bombarie. En voor wat? Laten we even niet de proporties uit het oog verliezen of zo.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Waarom is voor Nederlanders het nut van loketten zo moeilijk te begrijpen?Fles schreef:God god wat een zever allemaal zeg. Op deze manier kun je OVERAL wel een probleem van maken..GERAARDSBERGEN - Het station Viane/Moerbeke sloot meer dan een week de deuren omdat de enige loketbeambte ziek was. De treinreizigers konden er niet om lachen.
[bla bla geneuzel]
Als je je abonnement moet verlengen is het logisch dat dat onmiddellijk moet gebeuren en niet over enkele dagen. Als je nog extra kosten moet maken (de reis naar Geraardsbergen) enkel en alleen omdat de NMBS er niet in slaagt iemand te vervangen is er zeker reden tot klagen.
Het valt me op dat het vaak Nederlanders zijn die het nut van loketten niet juist kunnen inschatten. Dat komt omdat zij niet meer gewend zijn aan de luxe van loketten en bemande stations. Net alsof een simpele automaat even goed is als een bemand station, laat me niet lachen.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Zo kun je het ook stellen...
Toch is het "raar" dat wij bijna alles kunnen regelen qua kaartjes ZONDER loket.
Toch is het "raar" dat wij bijna alles kunnen regelen qua kaartjes ZONDER loket.