Het hoeft zelfs niet dat men verschillende richtingen uit kan. Het kan ook gewoon een vaste snelheid zijn de op deze manier aangegeven wordt.dentheo schreef:Ik probeer samen te vatten:
Dit seinbeeld wordt toegepast wanneer je achter die twee gele verschillende richtingen uit kan, richtingen met verschillende toegelaten snelheden (kan aan de wissels liggen).
Voor alle richtingen met een toegelaten snelheid lager dan de op dat baanvak (bv.16) toegelaten snelheid krijg je eerst GGH en dan twee gele met cijfer.
Zou er bv. een richting rechtdoor zijn, of met een wissel 160, dan krijg je geen GGH,maar een G en daarna twee geel zonder cijfer....
Klopt dat een beetje of heb ik het weer verkeerd begrepen ?
(ps. Is dit niet een plaats waar vroeger een kandelaarsein gestaan zou hebben ?)
Zo hebben we nu vrij recent Antwerpen Centraal niveau -2 richting luchtbal bij gekregen.
Inritsein voor rit via hoofspoor, groen geel horizontaal, vervolgens uitritsein antwerpen centraal voor alle reiswegen open met een lichtcijfer vier.