spoorwegbreedte in europa?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:
e49memling schreef:ga eens kijken op

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorbreedte
propere uitleg :-) had ik nog niet gevonde, dank u
Ge moogt mij een pint betalen, als ze u tenminste morgen loslaten :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja lol, misschien heb ik wel een aflos nodig in brussel zuid :-)
Goya

Bericht door Goya »

Steven schreef:
tja hij zegt niet waar en hoe te meten he, met veronderstellingen begin ik niet als we daar mee moeten beginnen zijn we weer straf bezig :(
Ik moet zovaak dingen veronderstellen wanneer ik je interpunctieloze teksten probeer te interpreteren 8)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Ik wilde het ook zeggen, maar ik kon me nog inhouden.

In ieder geval: die zit :P
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

1151 mm: Spoorlijn Gent - Antwerpen Linkeroerver tussen 1847 en 1897.

dat wist ik niet ....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Goya schreef:
Steven schreef:
tja hij zegt niet waar en hoe te meten he, met veronderstellingen begin ik niet als we daar mee moeten beginnen zijn we weer straf bezig :(
Ik moet zovaak dingen veronderstellen wanneer ik je interpunctieloze teksten probeer te interpreteren 8)
dat zeggen, op een zin waar al een komma in staat, in die van u staat niets :-) zelfs het punt van uw eigen zin ontbreek :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

e49memling schreef:ga eens kijken op
Is trouwens niet kompleet, er is een miniem verschil tussen Portugal en Spanje, Portugal is zoiets als 18mm breder, maar dat geeft geen probleem voor op mekanders net te rijden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorbreedte
18 mm lijkt me toch rij veel, zeker als er eens een afgesleten bocht tussen zit ofzo :roll:
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

@Steven: Het gaat er niet om hoeveel komma's of punten je gebruikt, maar waar en wanneer je ze gebruikt. Jij gebruikt bijvoorbeeld komma's op de plek waar een punt hoort, en daar waar een komma hoort, staat niets.
En een smiley telt ook als een punt :wink:

Anders openen we toch een "Belgen schrijven onduidelijk"-topic :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bastiaan schreef:@Steven: Het gaat er niet om hoeveel komma's of punten je gebruikt, maar waar en wanneer je ze gebruikt. Jij gebruikt bijvoorbeeld komma's op de plek waar een punt hoort, en daar waar een komma hoort, staat niets.
En een smiley telt ook als een punt :wink:

Anders openen we toch een "Belgen schrijven onduidelijk"-topic :P
kuch jij telt zo een gezichtje als een punt :(, dat is totaal niet mijn bedoeling dat jij daar een punt ziet maar kom daar leg ik me niet van wakker, trouwens tussen ons gezegd en gezwegen maar de winnaar van het groot dictee der Nederlandse taal is meestal wel een Vlaming (al geef ik toe dat nooit zelf te zijn of worden)
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Taalkundigheid heeft niet direct iets met intelligentie te maken.
Goya

Bericht door Goya »

Steven schreef:
Goya schreef: Ik moet zovaak dingen veronderstellen wanneer ik je interpunctieloze teksten probeer te interpreteren 8)
dat zeggen, op een zin waar al een komma in staat, in die van u staat niets :-) zelfs het punt van uw eigen zin ontbreek

Als er geen leesteken hoeft te staan ga ik er geen toevoegen he. En een punt achter een smiley lijkt me zinloos, de zin werd door de smiley al afgebroken. Een uitroepteken laat je toch ook niet volgen door een punt?

Het gaat om verstaandbaarheid, en die is soms zoek in ellenglange zinnen waarin zonder enige leeshulp (want dat is een leesteken tenslotte) van de hak op te tak gesprongen wordt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

kuch ik ben hier nooit de krak geweest in het schrijven van ellenlange berichten, in tegendeel.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Kom kom, beetje respect hebben voor elkaar he :P.
Iedereen heeft z'n eigen kwaliteiten en de ene persoon is in het ene beter dan in het andere in vergelijking met de andere persoon, en andersom.
Je kan niet alles willen :D.

Maar een Hoofdletter, komma en .punt zou inderdaad geen kwaad kunnen in een zin ;).

Grtz,
Maikel
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

MaiKeg schreef:Kom kom, beetje respect hebben voor elkaar he :P.
Iedereen heeft z'n eigen kwaliteiten en de ene persoon is in het ene beter dan in het andere in vergelijking met de andere persoon, en andersom.
Je kan niet alles willen :D.

Maar een Hoofdletter, komma en .punt zou inderdaad geen kwaad kunnen in een zin ;).

Grtz,
Maikel
ok dit gezegd zijnde terug naar het onderwerp hier en dat is de afstand tussen twee sporen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik vraag me af of een trein wel zomaar naar een breder spoor (enkele centimeters maar) kan gaan :roll: in bochten en bij wissels kan dit toch gevaarlijk worden?
Plaats reactie