TBL1+ en traxx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

TBL1+ en traxx

Bericht door dentheo »

Wanneer krijgen de traxxen TBL1+ ?

Directie van de NMBS kan toch slecht verantwoorden dat die elk uur dwars door Belgie rijden, met de Benelux, zonder moderne beveiliging ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Nils »

De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door dentheo »

Is dat een uiting van het "veiligheidsbewustzijn" ???

En hoe zit dat met de Thalys ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Kristofke »

Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door dentheo »

Maar de NMBS ging toch zijn eigen veiligheidsbewustzijn oppompen ...dan moeten ze veilige toestellen inzetten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Nils »

Kristofke schreef:
Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.
Infrabel kan het TBL1+ systeem niet opleggen aan de operatoren aangezien het pas in voege gekomen is na het ontstaan van ETCS.
Indien men een nieuw verplicht systeem in voege wil laten komen, legt Europa op dat dit ETCS is om een verdere wildgroei aan systemen te stoppen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Steven »

Om dezelfde reden moet geen enkele privé locomotief worden aangepast. Het betreft dan de locomotieven in gebruik door crossrail, trainsport, captrain, cfl, sncf, ....
Locs in eigendom van een leasingbedrijf maar gebruikt door de NMBS vallen hier dus evengoed onder.
Dit gaat dus over de reeksen 28, 29 en 57 men kan die eigenaars dus niet verplichten tbl1+ te monteren.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Robin »

is de Benelux niet van NS Highspeed ook niet?
ik denk niet dat er TBL1+ op zal komen ze :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Steven »

De traxx in de Benelux is een reeks 28 en dus gehuurd door de NMBS.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Robin »

Steven schreef:De traxx in de Benelux is een reeks 28 en dus gehuurd door de NMBS.
Ja dat wist ik al, maar TBL1+ is niet op 1 dag ingebouwd he ;).
Maar ik bedoelde meer, heeft NS niet ergens wat inspraak? je kan toch niet op 1 dag een traxx eruit halen en een ganse reeks afschaffen :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Steven »

NS gaat zich niet moeien met die locs dat moet de NMBS zelf oplossen en zoals reeds gezegd zijn het gehuurde locs en dus zal de eigenaar bepalen of ze tbl1+ krijgen of niet. Ik vrees dat het er niet zal inkomen. Het is een tijdelijk systeem tot er etcs is en dus zijn dat zotte kosten voor die locs.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door dentheo »

Zullen we er eens een lid van die kamercommissie erop zetten ?
En de Nederlandse pers, want die mensen rijden wel graag veilig door Belgie...

Dan kan de NMBS-holding, met al zijn stief en echte dochters, eens laten zien hoe veiligheidsbewust ze bezig zijn.

Als de traxxen niet omgebouwd worden, gaan de 77ers gouden tijden tegemoet of worden die ook niet omgebouwd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Paul1946

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Paul1946 »

Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Shrek »

Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: TBL1+ en traxx

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen :wink:
beter ETCS in de eerste plaats gedaan ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie