Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door Dieselfreak »

tt44ta46 schreef:Wat ik op de foto merk is een ontspoord I6 of I10 rijtuig, dat nog maar net aan haar 200 km/u. - loopbaan is begonnen.

Laat ons hopen dat er dáár niets mee scheelde...
Ik heb vrijdag in een I10 gezeten die 200 km/u reed, aan die snelheid maakte het rijtuig behoorlijk lawaai. Ik ging net naar Luik-Guillemins die dag, het informatiebord daar kleurde flink rood. Momenteel is er nog steeds geen treinverkeer tussen Luik en Verviers.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door nighttrain »

Hier ga je m.i al meteen de mist in. Overmoed is net de eerste fout die je kan maken op veiligheidsvlak. Men kan maar beter afstappen van het idee dat je louter door "goed gedrag" rampspoed kan uitsluiten. Als je als TB morgen KO. gaat in je cabine en je overschrijdt een sein omdat de waakinrichting net iets te laat tussenkomt, ben je de klos. Ook al zat je dan vol goede voornemens :wink:
Begrijp niet goed waar je "overmoed" in ziet bij de uitspraak "Maar zal er wel voor zorgen dat het mij nooit overkomt". Integendeel, door uw eigen in vraag te stellen alvorens in aktie over te gaan kan maar veel onheil vorkomen.Want haast en spoed is nooit goed in dit soort van metiers.En nogmaals ik ben geen uitzondering ,iemand die wil overleven in deze milieus moet zo handelen.En dit is de motivatie die ik meegeef aan het "jonge geweld".
Ik weet niet wat u doet als beroep en in welke sector ,dus kan ik ook uw ervaring niet toetsen aan dit soort situaties.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door Terminus »

Dieselfreak schreef:
tt44ta46 schreef:Wat ik op de foto merk is een ontspoord I6 of I10 rijtuig, dat nog maar net aan haar 200 km/u. - loopbaan is begonnen.

Laat ons hopen dat er dáár niets mee scheelde...
Ik heb vrijdag in een I10 gezeten die 200 km/u reed, aan die snelheid maakte het rijtuig behoorlijk lawaai. Ik ging net naar Luik-Guillemins die dag, het informatiebord daar kleurde flink rood. Momenteel is er nog steeds geen treinverkeer tussen Luik en Verviers.
Sinds het ongeval in Pepinster, heb ik wel geen I10 of I6 meer gezien in een van de ICA- of ICO-stammen
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door Dieselfreak »

Ik geloof dat ik ooit eens gelezen heb dat materieel met een open WC niet op hogesnelheidslijnen mag. Normaal zou een I10 dus niet toegestaan zijn op hogesnelheidslijnen, aangezien die een open toilet heeft, of is de WC aangepast bij de I10-en die 200 km/u mogen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door 2012 »

Heb vernomen dat de I10 terug komen, maar met bredere platen op de buffers, enkele zitten al terug in de treinen. Er is tekort aan I11 omda ze stilaan binnen moeten voor periodieke revisie
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef:Sinds het ongeval in Pepinster, heb ik wel geen I10 of I6 meer gezien in een van de ICA- of ICO-stammen
Ik zat er gisteren nog in eentje.

Groetjes,
Rian
Jérôme
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 sep 2008, 11:01
Contacteer:

Re: Treinbotsing na ontsporing in Pepinster (4 lichtgewonden

Bericht door Jérôme »

Dieselfreak schreef:Ik geloof dat ik ooit eens gelezen heb dat materieel met een open WC niet op hogesnelheidslijnen mag. Normaal zou een I10 dus niet toegestaan zijn op hogesnelheidslijnen, aangezien die een open toilet heeft, of is de WC aangepast bij de I10-en die 200 km/u mogen?
Ja, aan een kant van het rijtuig is de WC aangepast, aan de andere kant gewoon afgesloten en het slot met siliconenlijm onbruikbaar gemaakt.
Meer weten over museummaterieel?
https://materielhistorique.fr.gd
Plaats reactie