trein Italië

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

trein Italië

Bericht door Shrek »

hallo,
deze zomer moet ik misschien met de trein naar milaan en dus zou ik wat informatie moeten hebben over een verbindingen naar italië.
De tgv-planner van de sncf laat het helemaal afweten voor Brussel-milaan en de duitse planner geeft dan weer teveel mogelijkheden :roll:
kunnen jullie misschien al eens zeggen welke routes er mogelijk zijn en wat het ongeveer kost langs daar?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Eeum we zullen eens kijken hé :

1ste mogelijkheid : Met Thalys tot Paris Gare du Nord , met de metro naar Gare du Lyon en daar overstappen op de rechtstreekse TGV naar Milaan ..

2de mogelijkheid : Met TGV vanuit Brussel naar Lyon en van daaruit overstappen op de rechtstreekse TGV naar Milaan.

3de mogelijkheid : Met EC's Iris/Jean Monnet tot Basel en vandaaruit overstappen op de EC "Cisalpino" tot Milaan.

Dat zijn de mogelijkheden qua dagtreinen , nu diegenen met nachttrein.

4de mogelijkheid : Met Thalys naar Paris Gare du Nord , met de metro naar Gare du Lyon , vertrek vanuit Paris Bercy met nachttrein tot Milaan.(Paris Bercy is zowat het "bijstation" van Gare du Lyon , daarom is het zo onbekend ..)

Ik weet niet hoe je er via Duitsland geraakt , Hafas laat me dat niet helemaal zien of doen , als ik via een Duits station eens probeer laat hij weer verbindingen met teveel overstappen zien dus ja.. :roll:

Edit : enneuh , moet dit topic niet in de rubriek "Reisinformatie" staan ?
Kris

Bericht door Kris »

nog een interessante mogelijkheid:
nacht:
ICE Brussel-Köln + Nachttrein Köln-Milaan
ICE: vanaf 48€ H/T vanuit elk Belgisch station (Sparpreis 50)
Nachttrein Köln-Milano: vanaf 58€ H/T (Sparnight)
Dus de reis van uw dichtstbijzijnde station tot Milaan kan je via Duitsland al maken vanaf 106€ H/T

dag:
EC "Vauban" Brussel-Brig en directe aansluiting naar Milaan in Brig
(de simpelste, de prachtigste maar wel de duurste oplossing...+200€ H/T)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Kris schreef: dag:
EC "Vauban" Brussel-Brig en directe aansluiting naar Milaan in Brig
(de simpelste, de prachtigste maar wel de duurste oplossing...+200€ H/T)
volgens mij kan de dagrit toch nooit duurder zijn dan de nachtrit?? lijkt me niet logisch :(

effe vermelden da die sparpreizen heel snel uitverkocht zijn op de duitse treinen, soms zelfs ni eens voorzien in het aanbod om sommige momenten, dat kan je echter enkel te weten komen eens je aan het loket staat (persoonlijke navraag bij spoorwegen)
Wover

Bericht door Wover »

Een jaar of 2 geleden stond ik eens in Brussel-Noord met vrienden te wachten op de trein, en toen kwam er een EC binnen naar Milaan, rijdt die nu niet meer?
Kris

Bericht door Kris »

Wover schreef:Een jaar of 2 geleden stond ik eens in Brussel-Noord met vrienden te wachten op de trein, en toen kwam er een EC binnen naar Milaan, rijdt die nu niet meer?
Die is anderhalf jaar geleden beperkt geworden in Brig... :roll:
(t.v.v. Cisalpino)
Kris

Bericht door Kris »

Steven schreef:
Kris schreef: dag:
EC "Vauban" Brussel-Brig en directe aansluiting naar Milaan in Brig
(de simpelste, de prachtigste maar wel de duurste oplossing...+200€ H/T)
volgens mij kan de dagrit toch nooit duurder zijn dan de nachtrit?? lijkt me niet logisch :(
Het is ook niet logisch maar hier heb je niet direct budgetvriendelijke aanbiedingen. Ik zie op de site van de NMBS dat een Découverte Séjour Brussel-Brig al 190€ kost H/T... Reken dan voor het stuk Brig-Milaan nog eens 50€ bij.
Steven schreef: effe vermelden da die sparpreizen heel snel uitverkocht zijn op de duitse treinen, soms zelfs ni eens voorzien in het aanbod om sommige momenten, dat kan je echter enkel te weten komen eens je aan het loket staat (persoonlijke navraag bij spoorwegen)
min. 1 maand op voorhand en het hangt dan nog af van de verbinding (Italië kan populair zijn in de zomer...).
Maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat het in Frankrijk al niet veel beter is met hun spaarprijzen
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Kris schreef:
Wover schreef:Een jaar of 2 geleden stond ik eens in Brussel-Noord met vrienden te wachten op de trein, en toen kwam er een EC binnen naar Milaan, rijdt die nu niet meer?
Die is anderhalf jaar geleden beperkt geworden in Brig... :roll:
(t.v.v. Cisalpino)
Dat was de EC Vauban die nu ingekort is tot Brig, in Brig heb je dan wel aansluiting naar Milaan, maar in de omgekeerde richting niet dacht ik.

In verband met de sparpreis van de DB, vorig jaar heb ik voor gehad dat het via internet niet meer beschikbaar was, maar in het station van Mechelen konden ze er nog wel aan aangeraken voor het zelfde traject.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je mag internationaal ni gewoon de prijs optellen van twee biljetten he, daar is een verdeelsleutel voor nodig :-) dus niet zo eenvoudig als denken van effe prijs brussel brig + brig milaan optellen, best navraag doen aan een loket voor zulke dingen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik heb al gezien dat met de tgv nog het goedkoopst gaat zijn, het is ook het rapste dusja :roll: met de ICE en door de alpen was wel mooi geweest maar dat kost makkelijk 200€ :?
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Met de 'Sparpreis 50' van de DB hangt het er ook vanaf, met hoeveel je rijdt.
Uw medereizigers betalen een pakske minder!

Vorig jaar heb ik ticketten gekocht naar Ötztal (Oostenrijk, Tirol), de 1ste reiziger betaalde iets van een €150 H/T en de 2de en de 3de elk ongeveer €100. Dus met hoe meer je bent, hoe goedkoper het wordt. Er kwam in het totaal wel nog € 40 reserveringskosten bij.
jumper

Bericht door jumper »

Effe terzijde, desnoods open ik een nieuw topic als jullie dat liever hebben, waar kan ik vinden welke nachttreinen er vertrekken vanuit paris lyon of paris austerlitz richting eender waar.

Kortom, eigenlijk onze Gele stationsborden maar dan van Paris-Austerlitz en Paris-Lyon... Zou da op i-net te vinden zijn?

Of bestaat daar een andere oplossing voor?
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

als je in de internationale planner van de NMBS, bij het detail van je verbinding, op een station klikt kan je al de treinen daar op aankomst of op vertrek zien.

om één of andere reden geeft het wel een foutmelding als ik ze probeer hier in te voegen
timv

Bericht door timv »

De beste reisweg voor Milaan is met de ICE tot Köln-Hbf, en vanuit Köln de rechtstreekse nachttrein van Köln Hbf naar Milaan van DB Nachtzuge. Voor meer informatie kijk op http://www.nachtzugreise.de :wink: , deze ticketten zijn normaal gezien overal verkrijgbaar in belgische station met een internationaal loket.
jumper

Bericht door jumper »

prahsharp schreef:als je in de internationale planner van de NMBS, bij het detail van je verbinding, op een station klikt kan je al de treinen daar op aankomst of op vertrek zien.

om één of andere reden geeft het wel een foutmelding als ik ze probeer hier in te voegen
Yow PrahSharp, merci man Geniale move Da werkt :)
Plaats reactie