Onbevoegde geeft vertreksein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Joris »

Hallo,
Robin schreef:een tram kan niet rijden als de deuren open staan en geeft een noodremming als deze door het rood rijd (in de metro) .
de technologie is er... waarom niet op een trein?
Een tram en metro is net iets kleinschaliger als de trein....
Overigens: zie naar de eerste stappen, ETCS, en zie hoe vlot dat gaat...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door AlexNL »

Joris schreef:Hallo,
Waarom komen die vertreksleutels altijd uit de Brico?
Ze weten niet wie het geweest is, maar ze weten wel dat hij materiaal uit de Brico gebruikt, zitten die misschien met een overstock aan sleutels?
Andere vraag: wie bepaald de vertrek procedure? Infrabel, SNCB of B-Holding? En stel dat de AVG veranderd wordt, wie gaat dat betalen?
Volgens mij zijn er dankzij onze flexibele en efficiënt werkende structuur nog enkele problemen om die vertrekproceudre te wijzigen....
Groeten,
Joris De Mol
Ik denk dat de Brico maar een voorbeeld was, zoals men in Nederland makkelijk "de Gamma" zegt terwijl we ook nog Praxis en consorten hebben. De vertrekprocedure lijkt me vanuit de netwerkbeheerder te komen omdat die in principe voor alle spoorwegmaatschappijen gelijk zou moeten zijn. Aangezien de NMBS de enige is die ook met reizigers rijdt (waar de vertrekprocedure dus zin heeft) zal NMBS hier wel een zware stem in hebben.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door HLE 2302 »

Robin schreef:een tram kan niet rijden als de deuren open staan en geeft een noodremming als deze door het rood rijd (in de metro) .
de technologie is er... waarom niet op een trein?
tuurlijk zijn ze er, ze worden al gebruikt ook hoor ...

ECTS
TBL 1
...

en alles avg bakjes veranderen ? dat gaat jaren duren, ze zijn nog maar pas begonnen met de stuurpost deuren (die van de M5 worden WILKA G) ipv berne sleutel wat dus al een stuk veiliger wordt ... want iedereen die een klink met zich medraagt kan in de stuurpost ...

maar tegen dat ze alle AVG kastjes gedaan hebben ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Knipex
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Knipex »

Vraag mij trouwens af of het bewezen is dat de AVG geactiveerd was. Bij mijn weten is er nergens een registratie dat de AVG geactiveerd is.
De TB kan ook vertrokken zijn zonder de AVG af te wachten, zolang het sein maar open staat.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Joris »

Hallo,
Knipex schreef:Vraag mij trouwens af of het bewezen is dat de AVG geactiveerd was. Bij mijn weten is er nergens een registratie dat de AVG geactiveerd is.
De TB kan ook vertrokken zijn zonder de AVG af te wachten, zolang het sein maar open staat.
Dat lijkt me straf...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door dentheo »

Knipex schreef:Vraag mij trouwens af of het bewezen is dat de AVG geactiveerd was. Bij mijn weten is er nergens een registratie dat de AVG geactiveerd is.
De TB kan ook vertrokken zijn zonder de AVG af te wachten, zolang het sein maar open staat.
Zou kunnen, goederen en sneltreinen rijden er ook doorheen zonder "ambras" met de memor.
Theo
Groeten vanop de Heide
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door gysev »

Knipex schreef:Vraag mij trouwens af of het bewezen is dat de AVG geactiveerd was. Bij mijn weten is er nergens een registratie dat de AVG geactiveerd is.
De TB kan ook vertrokken zijn zonder de AVG af te wachten, zolang het sein maar open staat.
Die registratie bestaat wel degelijk. Op alle seinhuizen (zowel EBP als All Relais) wordt dat in het logboek opgeslagen.
eaw458
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jul 2008, 08:17
Locatie: Hasselt

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door eaw458 »

Joris schreef:Hallo,
pietje schreef: Die demonstratie van de vakbondsman vond ik echt niet kunnen, moest je in de privé eens proberen: op TV tonen hoe je de "beveiliging" van je eigen werkgever omzeilt :!:
Bij de NMBS is de vakbond nu eenmaal vrij machtig....
Groeten,
Joris De Mol
Yep - zou me niks verbazen als de ganse affaire daar haar origine vindt, gewoon om de directie onder druk te zetten na het incident in Dinant. Of denk je dat het toeval was dat zoiets in Brussel Centraal gebeurt? En de VRT het direct wist? En de vakbondsman er graag bij was voor een uitgebreide demonstratie?
melle

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door melle »

De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door K V B »

Ik vraag me wel nog steeds af hoe die trein te vroeg kon vertrekken. Heeft de machinist geen dienstregeling dan?
rail s

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door rail s »

melle schreef:De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
Ik dacht zo aan poging tot moord...
Dietrich

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Dietrich »

Lol ik denk niet dat je die iets ten laste kan leggen, al ben ik natuurlijk geen advocaat. Langs de andere kant zal dit misschien wat druk zetten op de NMBS-Groep om eindelijk de vertrekprocedure te veranderen. Dus het is goed mogelijk dat er een bedoeling zat achter dat voorval.
melle

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door melle »

ssssst, je hebt hun geheimpje ontdekt!
De infiltranten zien jullie op dit forum :mrgreen:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door 260689 »

K V B schreef:Ik vraag me wel nog steeds af hoe die trein te vroeg kon vertrekken. Heeft de machinist geen dienstregeling dan?
Op het uur dat die trein IR 3336/P trein naar Geraardsbergen in Brussel-Centraal komt is het heel druk en staan de seinen al open voor vertrek. Als dan iemand de AVG 2min voor vertrek draait ja vertrek je 2min tevroeg maar in Brussel centraal zijn ze blij dat dit spoor dan alweer vrij is.

Wat ik wil zeggen probeer daar tijdens de spits aan uwe avg te draaien, met al dat volk op het perron waarvan de helft aan u kleren trekt voor informatie enzo .....
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door b-loc »

melle schreef:De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
Moe ga daar nie beetje kracht achter zetten om da te verdraaien?
Dan gaat da toch nooit me die dingen?
Plaats reactie