Volautomatische treinen ???

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Volautomatische treinen ???

Bericht door Hogersluys »

Die automatisering wordt nog de ondergang van de mensheid. Zoals Steven terecht aanhaalt zal dit ongelooflijk veel jobs kosten. Ik ben extreem sceptisch.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Volautomatische treinen ???

Bericht door Marianne »

Hallo,

Helaas is dit meestal ook het doel van automatisering. Besparen op de personeelskosten. Personeel kost nu eenmaal duur.
Of automatisering nu echt kosten bespaart hangt af van de zorgvuldigheid waarmee het ingevoerd wordt. Er zijn genoeg automatiseringsprojecten die mislukken omdat men het te snel of verkeerd invoert. En dan kost het vaak al snel meer dan het opbrengt.

Ik zelf zal toch nog altijd in liever in een trein zitten, waar een machinist achter "het stuur" zit. Menselijk toezicht geeft mij in ieder geval een veiliger idee. Dat de machinist dan ondersteund wordt door een automatiserings systeem vind ik wel goed.
Ik zie automatisering meer als ondersteuning en hulpmiddel, dan als een totale oplossing van problemen.
Bovendien roept een volledige automatisering van de trein natuurlijk een enorme weerstand op (zoals uit dit topic al blijkt).
En zulke grote projecten lijken me nog altijd afhankelijk van de medewerking van de mensen die ermee te maken krijgen.
Maar dat is mijn mening.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Volautomatische treinen ???

Bericht door Dieselfreak »

Steven schreef:als je de trein automatisch wil laten rijden wil je dan ook de tbg er uit?
Dat lijkt me niet haalbaar. Wie moet dan de vervoerbewijzen controleren, wat als er technische problemen zijn, als er problemen zijn met reizigers,...?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
celtjan

Re: Volautomatische treinen ???

Bericht door celtjan »

Volautomatische toegangen met toegangpoortjes à la Metro. (Parijs; Londen;... en sinds kort ook enkele nieuwe Metro stations te Brussel.)
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Volautomatische treinen ???

Bericht door Hogersluys »

Hoe werkt dat eigenlijk: 'op afstand bestuurde treinen/metro's? Gebeurd dat met satellietverbinding ofzo?
Plaats reactie