Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

Ik begrijp dat tijdens dit lang weekend, de Benelux naar Breda rijdt en daar toeslagvrij aansluiting geeft op de getrokken "proef" Fyra.
Leek mij "de" manier om met een superretourtje toeslagvrij die trein op de HSL te proberen.
Bij boeken via Internet blijkt dat niet makkelijk, ze kennen de prijs niet voor die dagen...contact zoeken etc etc...
Eigenaardig is ook dat de module treintijden niet weet dat hij via Breda gaat, de prijsmodule weer wel....
Dit terwijl de prijs niet beïnvloed wordt en de tijden wel...
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door kika »

Enkel toeslagvrij tot Rotterdam, voor zover ik correct ben ingelicht.

Maar op de NS-site is het toch tegenstrijdig:
* InterCity Brussel rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Antwerpen Centraal. Deze treinen rijden wel extra tussen Antwerpen Centraal en Breda
* reizigers van/naar Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal kunnen voor deze trein gebruikmaken van Fyra. In Breda kunt u overstappen op/van InterCity Brussel
* reizigers van/naar Den Haag HS kunnen voor deze trein gebruikmaken van binnenlandse treinen tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal en van Fyra tussen Rotterdam Centraal en Breda. In Breda kunt u overstappen op/van InterCity Brussel
* reizigers van/naar Dordrecht kunnen gebruikmaken van binnenlandse treinen en NS-bussen naar/van Breda en daar overstappen op/van InterCity Brussel
* houdt u rekening met een extra reistijd van een half uur tot een uur en ga indien mogelijk eerder op reis
* voor Fyra heeft u tussen Rotterdam Centraal en Breda geen toeslag nodig
Edit ik heb het verkeerd begrepen: NSHispeed bevestigde dat het inderdaad toeslagvrij is als je naar/van Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal reist met een kaartje voor de Benelux.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

Zo staat het ook op teletekst p.752....
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door Robin »

dus er rijd komend weekend een fyra stel over L4 met reizigers :shock: .
Zet maar al paar diesels langs de kant overal voor takeldienst te spelen :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kars

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door kars »

Hoe bedoel je Robin?

De Benelux rijdt Brussel-Breda en Fyra (186'er + prio's) rijdt (zoals gebruikelijk) Breda-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam. Beneluxreizigers stappen dus in Breda over op Fyra.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door Robin »

kars schreef:Hoe bedoel je Robin?

De Benelux rijdt Brussel-Breda en Fyra (186'er + prio's) rijdt (zoals gebruikelijk) Breda-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam. Beneluxreizigers stappen dus in Breda over op Fyra.
maar rijden deze via L12 gewoon dan of over L4?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

Gewoon L12 Roosendaal en dan rechtsaf....
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

NMBS leest mee ?

Nu krijg ik voor mandag ineens wel de superdagretour....

Alhoewel toch een beetje gekke naam.....18,5 Euro superdagretour, maar ik moet hem wel kopen voor heen en voor terug = 37 Euro vreemd...
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:NMBS leest mee ?

Nu krijg ik voor mandag ineens wel de superdagretour....

Alhoewel toch een beetje gekke naam.....18,5 Euro superdagretour, maar ik moet hem wel kopen voor heen en voor terug = 37 Euro vreemd...
Dat is in ieder geval de goede prijs voor Antwerpen - Amsterdam Centraal zonder toeslag.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door Dieselfreak »

kika schreef:Edit ik heb het verkeerd begrepen: NSHispeed bevestigde dat het inderdaad toeslagvrij is als je naar/van Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal reist met een kaartje voor de Benelux.
Dus als ik een weekendretour Essen - Amsterdam koop, kan ik zondag in Amsterdam-Centraal probleemloos de Fyra nemen tot Breda om daar over te stappen richting Antwerpen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
dentheo schreef:NMBS leest mee ?

Nu krijg ik voor mandag ineens wel de superdagretour....

Alhoewel toch een beetje gekke naam.....18,5 Euro superdagretour, maar ik moet hem wel kopen voor heen en voor terug = 37 Euro vreemd...
Dat is in ieder geval de goede prijs voor Antwerpen - Amsterdam Centraal zonder toeslag.

Groetjes,
Rian

Dus de superdagretour kost 37 Euro ... ? die 18,5 is de helft ....
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

Dieselfreak schreef:
kika schreef:Edit ik heb het verkeerd begrepen: NSHispeed bevestigde dat het inderdaad toeslagvrij is als je naar/van Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal reist met een kaartje voor de Benelux.
Dus als ik een weekendretour Essen - Amsterdam koop, kan ik zondag in Amsterdam-Centraal probleemloos de Fyra nemen tot Breda om daar over te stappen richting Antwerpen?
Wat kost zo'n weekend retour ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:
Dieselfreak schreef:
kika schreef:Edit ik heb het verkeerd begrepen: NSHispeed bevestigde dat het inderdaad toeslagvrij is als je naar/van Amsterdam Centraal, Schiphol of Rotterdam Centraal reist met een kaartje voor de Benelux.
Dus als ik een weekendretour Essen - Amsterdam koop, kan ik zondag in Amsterdam-Centraal probleemloos de Fyra nemen tot Breda om daar over te stappen richting Antwerpen?
Wat kost zo'n weekend retour ?
Iets minder dan een Superdagretour, want in België krijg je 40% i.p.v. 30% korting. Verder geldt er geen minimumafstand in België, dus je kunt het ook gewoon vanaf Heide kopen. Heide - Amsterdam Centraal kost 33 euro retour.
Alleen kun je het op maandag niet als dagretour gebruiken; alleen de geldigheid van de terugreis is t/m maandag verlengd. Op zondag kan dat wel.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef:Verder geldt er geen minimumafstand in België, dus je kunt het ook gewoon vanaf Heide kopen. Heide - Amsterdam Centraal kost 33 euro retour.
Het goedkoopst is vanaf Essen, dat kost 31,80 €.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Traxx + Fyra proberen op HSL Nederland

Bericht door dentheo »

Nu zie ik superdagretour niet meer voor maandag...dat wordt dus niks..
of hebben ze die aan het loket in Antwerpen grijpensklaar ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gesloten