CargoBeamer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

CargoBeamer

Bericht door nighttrain »

CargoBeamer gaat 30M€ investeren in Calais .
Objectief: semi'remorques zonder chauffeur laden in de haven van Calais op platte wagens (laterale lading) in 15'.
Verbinding : Calais => Duisburg eind 2011
2012 : Calais => Riga.
rail s

Re: CargoBeamer

Bericht door rail s »

nighttrain schreef:CargoBeamer gaat 30M€ investeren in Calais .
Objectief: semi'remorques zonder chauffeur laden in de haven van Calais op platte wagens (laterale lading) in 15'.
Verbinding : Calais => Duisburg eind 2011
2012 : Calais => Riga.
http://www.cargobeamer.com

Persoonlijk zie ik meer in het megaswing-concept, beiden zijn technisch zeer complex maar megaswing is eigenlijk een terminal op zichzelf en heeft dus geen 30 miljoen nodig om te starten: http://www.youtube.com/watch?v=jlQPfKS6RLo
http://www.kockumsindustrier.se/Product ... reight.htm
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: CargoBeamer

Bericht door K V B »

rail s schreef:
Persoonlijk zie ik meer in het megaswing-concept, beiden zijn technisch zeer complex maar megaswing is eigenlijk een terminal op zichzelf en heeft dus geen 30 miljoen nodig om te starten: http://www.youtube.com/watch?v=jlQPfKS6RLo
http://www.kockumsindustrier.se/Product ... reight.htm
Het voordeel van CargoBeam is wel dat het weg en rail vervoer asynchroon van elkaar kan gebeuren. Bij megaswing moeten de trekkers klaar staan als je trein aankomt, bij CargoBeam functioneert de terminal als een vrachtbuffer.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: CargoBeamer

Bericht door nighttrain »

rail s schreef:
nighttrain schreef:CargoBeamer gaat 30M€ investeren in Calais .
Objectief: semi'remorques zonder chauffeur laden in de haven van Calais op platte wagens (laterale lading) in 15'.
Verbinding : Calais => Duisburg eind 2011
2012 : Calais => Riga.
http://www.cargobeamer.com

Persoonlijk zie ik meer in het megaswing-concept, beiden zijn technisch zeer complex maar megaswing is eigenlijk een terminal op zichzelf en heeft dus geen 30 miljoen nodig om te starten: http://www.youtube.com/watch?v=jlQPfKS6RLo
http://www.kockumsindustrier.se/Product ... reight.htm
Je moet toch om te beginnen sporen en infrastruktuur aanleggen ,en de gronden aankopen ,studies,marketing en de eerste weddes, dit zijn toch investeringen
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: CargoBeamer

Bericht door b-loc »

CargoBeamer ziet er mij een prachtig systeem handig als het echt snel moet gaan allemaal.
Das beetje zelfde als met reizigersvervoer, enkele 10 tallen minuten stoppen, opliggers verwisselen en terug verder rijden
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: CargoBeamer

Bericht door dentheo »

Het "heeft" iets van het Jananse systeem met "mensenduwers" :lol: :lol: :lol:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gesloten