Goederentrein in brand op Kijfhoek
Geplaatst op: vrijdag 14 januari 2011, 22:23
Laatst bijgewerkt: vrijdag 14 januari 2011, 22:30
Op het rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht is een goederentrein met gevaarlijke stoffen verongelukt. Vijf ketelwagens staan in brand, zo meldt een woordvoerder van Keyrail op nu.nl.
Volgens 112-nieuws zijn de sirenes afgegaan en wordt de A16 afgesloten tussen Ridderkerk en de Drechttunnel. Het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht is stilgelegd.
Bron: http://portal.ovinnederland.nl/toon_art ... el_id=2468
Ketelwagens schijnen geladen te zijn met ethanol.
Edit:
Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
tegen morgenvroeg zullen er nog wel enkele zijn uitgebrandDaniël schreef:Goederentrein in brand op Kijfhoek
Geplaatst op: vrijdag 14 januari 2011, 22:23
Laatst bijgewerkt: vrijdag 14 januari 2011, 22:30
Op het rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht is een goederentrein met gevaarlijke stoffen verongelukt. Vijf ketelwagens staan in brand, zo meldt een woordvoerder van Keyrail op nu.nl.
Volgens 112-nieuws zijn de sirenes afgegaan en wordt de A16 afgesloten tussen Ridderkerk en de Drechttunnel. Het treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht is stilgelegd.
Bron: http://portal.ovinnederland.nl/toon_art ... el_id=2468
Ketelwagens schijnen geladen te zijn met ethanol.
Edit:
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Daar was het dus bij gebleven. Ondertussen is het weer deels in gebruik genomen
Wat ik me afvroeg: Kijfhoek is één van de grootste Europese rangeerterreinen. Nu is dat wel tijdens het weekend gebeurd maar heeft zoiets ook duidelijk effecten elders in Europa: veel minder treinen, kortere, nadat de problemen zijn opgelost plots veel meer of langere treinen? Of is dat wat overtrokken en is er op Europese schaal niet zo'n bottleneck?
Voor het vervolg: raadpleeg uw favoriete persbureau.ZWIJNDRECHT - Het goederenvervoer per spoor vanaf het rangeerterrein de Kijfhoek bij Zwijndrecht is zondagavond weer gedeeltelijk op gang gekomen na de brand van vrijdagavond.
Wat ik me afvroeg: Kijfhoek is één van de grootste Europese rangeerterreinen. Nu is dat wel tijdens het weekend gebeurd maar heeft zoiets ook duidelijk effecten elders in Europa: veel minder treinen, kortere, nadat de problemen zijn opgelost plots veel meer of langere treinen? Of is dat wat overtrokken en is er op Europese schaal niet zo'n bottleneck?
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Kijfhoek is helemaal niet zo belangrijk voor de doorvoer in Europa. Er passeren bijna uitsluitend treinen van/naar Rotterdam.kika schreef:Wat ik me afvroeg: Kijfhoek is één van de grootste Europese rangeerterreinen. Nu is dat wel tijdens het weekend gebeurd maar heeft zoiets ook duidelijk effecten elders in Europa: veel minder treinen, kortere, nadat de problemen zijn opgelost plots veel meer of langere treinen? Of is dat wat overtrokken en is er op Europese schaal niet zo'n bottleneck?
Had dit in Basel of aan de brennerpas of een ander belangrijk doorvoerstation gebeurd dan kon je spreken van effecten in Europa.
Een ongeval op de kijfhoek geeft alleen lokaal wat problemen
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Behoord Antwerpen als belangrijk doorvoerstation?Shrek schreef:Kijfhoek is helemaal niet zo belangrijk voor de doorvoer in Europa. Er passeren bijna uitsluitend treinen van/naar Rotterdam.kika schreef:Wat ik me afvroeg: Kijfhoek is één van de grootste Europese rangeerterreinen. Nu is dat wel tijdens het weekend gebeurd maar heeft zoiets ook duidelijk effecten elders in Europa: veel minder treinen, kortere, nadat de problemen zijn opgelost plots veel meer of langere treinen? Of is dat wat overtrokken en is er op Europese schaal niet zo'n bottleneck?
Had dit in Basel of aan de brennerpas of een ander belangrijk doorvoerstation gebeurd dan kon je spreken van effecten in Europa.
Een ongeval op de kijfhoek geeft alleen lokaal wat problemen
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Stel dat Kijfhoek onbereikbaar is, worden de gecombineerde treinen (de trein naar Gremberg) elders samengesteld en rijden deze via een andere route. Normalieter gaat het vanaf de havenspoorlijn rechtsaf richting Kijfhoek, vanaf daar richting de Betuweroute-Emmerich en richting Dordrecht-Breda-Eindhoven-Venlo. Mochten deze route's niet bereikbaar zijn vanwege problemen op de Kijfhoek, slaat men vanaf de havenspoorlijn linksaf richting Rotterdam Centraal en dan via Utrecht naar Emmerich of Venlo.kika schreef: Wat ik me afvroeg: Kijfhoek is één van de grootste Europese rangeerterreinen. Nu is dat wel tijdens het weekend gebeurd maar heeft zoiets ook duidelijk effecten elders in Europa: veel minder treinen, kortere, nadat de problemen zijn opgelost plots veel meer of langere treinen? Of is dat wat overtrokken en is er op Europese schaal niet zo'n bottleneck?
Re: Goederentrein in brand op Kijfhoek (NL)
Ik denk van niet , al veel treinen rijden "rond" Antwerpen noord.260689 schreef: Behoord Antwerpen als belangrijk doorvoerstation?
Maar het belang van Antwerpen is er, als uitlaatpoort voor een deel van de haven, niet voor flows in Europa....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide