Spoorweg (?) in aanbouw tussen Aachen en Köln.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Spoorweg (?) in aanbouw tussen Aachen en Köln.

Bericht door K V B »

Gisteren zag ik vanuit de ICE dat er ergens ten noorden van de spoorlijn Aachen - Köln iets dat toch wel leek o peen spoorlijn in aanbouw. De lijn was volledig verzonken in het landschap, je kon enkel de toppen van de bovenleidingsmasten zien. De werf liep enige km. parallel aan de spoorlijn Düren - Köln, maar wel iets van en 100m ten noorden er van.
Weet er iemand wat daar in aanbouw is?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Spoorweg (?) in aanbouw tussen Aachen en Köln.

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Gisteren zag ik vanuit de ICE dat er ergens ten noorden van de spoorlijn Aachen - Köln iets dat toch wel leek o peen spoorlijn in aanbouw. De lijn was volledig verzonken in het landschap, je kon enkel de toppen van de bovenleidingsmasten zien. De werf liep enige km. parallel aan de spoorlijn Düren - Köln, maar wel iets van en 100m ten noorden er van.
Weet er iemand wat daar in aanbouw is?
Volgens mij is dat een weg. Zijn ze al een paar jaar mee bezig.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spoorweg (?) in aanbouw tussen Aachen en Köln.

Bericht door dentheo »

Even zoeken op Internet onder Rheinbraun misschien

Is waarschijnlijk de nieuwe verlegde bruinkoollijn, die wordt opgeschoven om het huidige gat groter te kunnen maken.
Ik meen dat de lijn die noordelijk lag van een dorpje er nu zuidelijk rond komt.
Is de snelweg daarvoor ook al niet een beetje opgeschoven ?
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Spoorweg (?) in aanbouw tussen Aachen en Köln.

Bericht door kika »

De A4 wordt daar 1,7 km naar het zuiden verlegt om plaats te bieden voor de uitbreiding van Hambach (bruinkooldagbouw). Oplevering voorzien voor 2014.
De Hambachbahn wordt zo'n 4 km naar het zuiden opgeschoven om dezelfde reden.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.rwe.com/web/cms/de/234470/ve ... mbachbahn/
Gesloten