Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Bericht door dentheo »

De Eurostartreinen zullen morgen vrijwel normaal rijden, stelt de spoorwegmaatschappij op haar internetsite. Eurostar voegt daar wel aan toe dat wijzigingen van het laatste ogenblik niet uit te sluiten zijn.

De trein 9113 uit Brussel (vertrek 8u05) Londen (aankomst 8u56) en de trein 9150 Londen (vertrek 17u27), Ebbsfleet (stop om 17u45), Rijsel (stop om 19u54), Brussel (aankomst 20u35) zullen dan weer niet rijden.
De Eurostartreinen tussen het vasteland en Londen zijn wegens het winterweer beperkt van vrijdag tot volgende zondag. (belga/sam)
Normaal en dan niet meer normaal...
Beperkt van vorige vrijdag tot volgende zondag is "normaal" ?

Communicatie is niet simpel.
Theo
Groeten vanop de Heide
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Bericht door Henk »

Er staat 'vrijwel normaal', dus niet helemaal normaal. Er valt in beide richtingen 1 trein uit, dus lijkt 'vrijwel normaal' mij niet zo'n vreemde omschrijving.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Bericht door LHOON »

Eurostar en de winter, het blijft een probleem!

Vorige woensdag was ik in Londen en begon de miserie. Een aantal treinen afgschaft; mijn trein (de laatste om 1934) zou nog rijden maar was behoorlijk vertraagd zodat ik in Brussel geen verbinding meer zou hebben.
Even accomodatie geregeld, en de volgende morgen vertrokken.
De eerste eurostar was afgeschaft, het zou de tweede om 0730 worden.
Deze vertrok op tijd, maar maakte extra stops en kwam om bijna 1200 in Brussel aan, anderhalf uur te laat.





NB: de rit 's morgens met de eerste metro rond 0500 vanuit Barking was ook de moeite: derde en vierde rail onder sneeuw en ijs, rit ging dus met schokken en knipperende lichten wegens slechte contacten, en buiten een vonkenregen!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Bericht door Kristofke »

Was ik blij gisteren toen ik dat bericht las.

Echter toen ik vanmorgen in de Terminal aan het wachten was op de 9119 om 9u29 bleek die 45 minuten te hebben, een kwartier later werd dat al 1u30.

Probleem met een trein in Halle of zo en dat had dan weer iets te maken met een bevrozen bovenleiding of zo.

In ieder geval ging ik voor één dag naar Londen. Met zoveel vertraging vertrekken is natuurlijk niet meer de moeite. Dus alles laten omruilen voor over twee weken.

Uiteindelijk is de trein van 9u29 vertrokken met 3u20 minuten vertraging.

Is het de sneeuw niet dan is het wel iets anders.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurostar rijdt terug normaal ???? Normaal ?

Bericht door tomdg »

Ik ben vorige week geweest 's morgens dikke 30-40min vertraging door de sneeuw.
's avonds was het was anders bijna alle treinen afgeschaft dikke 2u moeten wachten voor we konden vertrekken (normaal vertrek 17:35).
Dan met beperkte snelheid naar lille daar trekken er nog eens reizigers die op de verkeerde trein opgestapt waren aan de noodrem dus nog eens +30min vertraging. In Brussel-Zuid aangekomen rond 23:15 dus geen trein naar huis meer -> gratis taxi van Eurostar gekregen :D. Onderweg hebben ze ons ook nog een gratis rit belooft :D. Verder verliep de organisatie ook vlot (ze spraken zelfs Nederlands in London) dus echt klagen mag ik niet doen.
Gesloten