Trein in station Schiphol in brand

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Stef »

Ik hoor net op de radio dat er geen treinverkeer meer is in Schiphol omdat er rook komt uit het gebouw... Iemand die meer info heeft? Dat zal weer een toffe benelux dag worden...
Laatst gewijzigd door Stef op 26 nov 2010, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Station Schiphol in brand?

Bericht door kika »

Problemen in de schipholtunnel las ik bij de bakker. Waaruit de problemen bestaan, joost mag het weten. Fyra's afgeschaft.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Station Schiphol in brand?

Bericht door Stef »

http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuw ... stil.dhtml


Op last van de brandweer rijden er vanochtend geen treinen van en naar Schiphol. Dat meldt de Nederlandse spoorbeheerder ProRail. Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk. Er zijn meldingen dat er brand is in een trein op het station op Schiphol. Dat bericht kon echter nog niet bevestigd worden. Volgens ProRail moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Station Schiphol in brand?

Bericht door Stef »

http://www.prorail.nl/storingenenwerkza ... heden.aspx

Beperkingen-op-last-van-de-brandweer Schiphol
Van en naar Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen op last van de brandweer rijden er van en naar Schiphol geen treinen.
Prognose:
*Treindienst normaal om 11:30 uur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Station Schiphol in brand?

Bericht door Stef »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Joris »

Hallo,
"Nederland" en "brand" gaan iets te goed samen precies...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door rvdborgt »

Joris schreef:"Nederland" en "brand" gaan iets te goed samen precies...
Eerder is al het spoorwegnieuws kennelijk belangrijk en helemaal als er rook bij komt.

Er was overigens helemaal geen brand. Het ging om een treinstel met vaste remmen. Na een uur inspectie op Hoofddorp Opstel is het gewoon in dienst gebleven.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Dieselfreak »

Wat is dat allemaal in Nederland?? :shock: Vorige vrijdag de Beneluxen afgeschaft door een ontsporing van een werktrein en brand in Utrecht CS, vandaag problemen met een trein in Schiphol. Wat gaat er nog allemaal volgen??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Bibke »

Railways in the Netherlands doesn't like Fridays like I don't like Mondays.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door rvdborgt »

Dieselfreak schreef:Wat is dat allemaal in Nederland?? :shock: Vorige vrijdag de Beneluxen afgeschaft door een ontsporing van een werktrein
De NMBS is ook behoorlijk in gebreke gebleven door niet met de Benelux naar Roosendaal te rijden. Ten noorden van Dordrecht heb je tenminste nog 4 redelijk snelle treinen per uur waar je mee verder komt, maar tussen Roosendaal en Antwerpen is het behoorlijk mager zonder de Benelux. Bij vorige gelegenheden werd er bij een versperring tussen Roosendaal en Dordrecht altijd met de Benelux van Brussel naar Roosendaal gereden. Enig idee waarom nu niet?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Dieselfreak »

rvdborgt schreef:Bij vorige gelegenheden werd er bij een versperring tussen Roosendaal en Dordrecht altijd met de Benelux van Brussel naar Roosendaal gereden. Enig idee waarom nu niet?
Waren er ten tijde van de ontsporing Beneluxen ten zuiden van het incident? Als op dat moment alle Beneluxen zich benoorden de plaats van de ontsporing bevonden, kunnen er logischerwijs geen rijden tussen Brussel en Roosendaal.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Tom024

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Tom024 »

Het is omlooptechnisch toch logisch dat er zich minimaal een aantal Beneluxen in België bevinden?

En zo ongewoon is het ook niet dat dat allemaal zo kort achter elkaar gebeurt hoor... 2x overmacht en 1x een ontsporing, nounou...
Jani

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Jani »

Als er geen beneluxen meer van Nederland komen is het moeilijk om er nog terug te sturen.
En opsturen tot Roosendaal, wie gaat daar dan de locomotief loskoppelen en rondzetten?
Als er al toestemming was van Nederland om te mogen rijden naar Roosendaal?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door rvdborgt »

Jani schreef:Als er geen beneluxen meer van Nederland komen is het moeilijk om er nog terug te sturen.
En opsturen tot Roosendaal, wie gaat daar dan de locomotief loskoppelen en rondzetten?
Als er al toestemming was van Nederland om te mogen rijden naar Roosendaal?
Roosendaal was bereikbaar vanuit Essen. De stoptrein reed ook.
Wat betreft het moeten omlopen van de locs: dat probleem was bekend bij het buitendienst stellen van de stuurstanden en er is dus voldoende tijd geweest om te verzinnen wat ze bij een versperring gaan doen (loc omlopen, met twee locs rijden, vervangend materieel, ...). Je mag toch hopen dat daarmee niet iedere versperring tussen Amsterdam en Brussel (dat gebeurt wel vaker) tot het compleet opheffen van de treindienst moet leiden, want dat is gewoon een wanprestatie.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door rvdborgt »

Tom024 schreef:Het is omlooptechnisch toch logisch dat er zich minimaal een aantal Beneluxen in België bevinden?
Zo is dat. Een Benelux die van Roosendaal naar Brussel vetrekt, komt daar pas 4 uur later weer terug.

Groetjes,
Rian
Gesloten