Trein in station Schiphol in brand

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door kika »

rvdborgt schreef:Roosendaal was bereikbaar vanuit Essen. De stoptrein reed ook.
Wat betreft het moeten omlopen van de locs: dat probleem was bekend bij het buitendienst stellen van de stuurstanden en er is dus voldoende tijd geweest om te verzinnen wat ze bij een versperring gaan doen (loc omlopen, met twee locs rijden, vervangend materieel, ...).
Als ik het correct heb begrepen kon er niet omgelopen worden. Wat ik trouwens wel apart vind, gezien de lengte van de perrons en de wissels halverwege.
rvdborgt schreef:Je mag toch hopen dat daarmee niet iedere versperring tussen Amsterdam en Brussel (dat gebeurt wel vaker) tot het compleet opheffen van de treindienst moet leiden, want dat is gewoon een wanprestatie.
Als enkel jij en ik dat een wanprestatie vinden, ben ik bang dat er nog veel beneluxritten weg zullen vallen in nabije en minder nabije toekomst.

edit: oeps ik zie hier dat we al enkele posts in het verkeerde topic bezig zijn...
Jani

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door Jani »

En om met twee locs te rijden zijn er wat te weinig type 28 voor handen denk ik.
Het vervangend materieel is ook beperkt want er zijn nog maar een paar vierledige stellen die Nederland binnen mogen (TBL1+) en die worden gebruikt voor de L-treinen.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door dentheo »

Zijn al de ander 800en al omgebouwd op TBL+ ???
Ik weet dat er enkele NIET omgebouwd worden, ik wist niet dat al de andere al omgebouwd zijn.
Dan is er hard gewerkt.
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door MaartendeJ »

Nou, ze hebben de oorzaak hoor
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... aderen.xml
Na het verkeerde type sneeuw, blaadjes op de rails, etcetc nu ook een verkeerd type blaadjes. Zucht.

Wat gaan ze nu verzinnen?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Trein in station Schiphol in brand

Bericht door kika »

Vanmiddag was het 'wisselstoring tussen Schiphol en Amsterdam.' (omroep op trein en in Den Haag CS). Ik gok dat er 'n ijspegel van een trein tussen de wisseltong was gevallen. Ofzoiets.
Gesloten