Oeps, station vergeten!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Oeps, station vergeten!

Bericht door groentje »

Onder bepaalde voorwaarden mag dit, ja. En onder bepaalde voorwaarden mag zelfs nog wat meer. Maar als de trein echt te ver zit wordt niet meer teruggekeerd, het tijdsverlies zou te groot worden.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Oeps, station vergeten!

Bericht door Kristofke »

Kris G schreef:ook al paar keer meegemaakt : P-trein die Liedekerke voorbij rijdt zonder te stoppen : wel bizar : was al voldoende afgeremd om op tijd te kunnen stoppen en begint terug op te trekken net vooraleer hij eigenlijk moest stoppen, Tienen ook eens voorbijgevlamd aan topsnelheid, toen wel geluk gehad want als hij daar wissel had moeten nemen was er een ramp gebeurd
Waarom zou er een ramp gebeurd zijn als hij door reed?

Het is niet omdat een TB een station voorbijrijdt dat hij daarom door het rood rijdt hé. De reisweg is vaak al aangelegd voorbij de halte.

Moest hij de wissel genomen hebben zal het voorgaande seinbeeld wel een snelheidsbeperking opgelegd hebben, wat dan nog niet direct een garantie zou geven op het niet-vergeten te stoppen.
groentje007

Re: Oeps, station vergeten!

Bericht door groentje007 »

hahaha! Achja, ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik vergeten was uit te stappen bij het station waar ik eruit moest :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Oeps, station vergeten!

Bericht door Steven »

Kristofke schreef:
Kris G schreef:ook al paar keer meegemaakt : P-trein die Liedekerke voorbij rijdt zonder te stoppen : wel bizar : was al voldoende afgeremd om op tijd te kunnen stoppen en begint terug op te trekken net vooraleer hij eigenlijk moest stoppen, Tienen ook eens voorbijgevlamd aan topsnelheid, toen wel geluk gehad want als hij daar wissel had moeten nemen was er een ramp gebeurd
Waarom zou er een ramp gebeurd zijn als hij door reed?

Het is niet omdat een TB een station voorbijrijdt dat hij daarom door het rood rijdt hé. De reisweg is vaak al aangelegd voorbij de halte.

Moest hij de wissel genomen hebben zal het voorgaande seinbeeld wel een snelheidsbeperking opgelegd hebben, wat dan nog niet direct een garantie zou geven op het niet-vergeten te stoppen.
inderdaad die stilstaand aan perron is onafhankelijk van de seinbeelden.
Kris G

Re: Oeps, station vergeten!

Bericht door Kris G »

ik dacht aan het risico om aan 140 km/u of aan 160 km/u een wissel te nemen mocht hij in het station op een ander perron moeten toekomen, maar ik zie nu dat risico niet aanwezig was, gelukkig maar ;) en thanks voor de info
Gesloten