b-europe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: b-europe

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:Er is inderdaad nog een lijst met probleemtreinen, waaronder enkele CNL's. Die zouden eind deze week ook in order moeten zijn.
Waar heb je die info vandaan?
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?2,5085439
K V B schreef:Goed, ik probeer het dus later nog eens. Sinds er een vroege Thalys Köln - Brussel is, is de CNL tot Köln een aardige optie voor Zwitserland - België geworden.
Andersom heb ik het al wel eens gedaan, maar van Zwitserland naar België komt hij mij veel te vroeg in Keulen aan (5:42). En als je dan in het slaaprijtuig hebt geboekt, dan komen ze je ook nog op tijd voor het ontbijt wekken :-/

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: b-europe

Bericht door Portbou »

Hallo,
rvdborgt schreef:Andersom heb ik het al wel eens gedaan, maar van Zwitserland naar België komt hij mij veel te vroeg in Keulen aan (5:42). En als je dan in het slaaprijtuig hebt geboekt, dan komen ze je ook nog op tijd voor het ontbijt wekken :-/
Volledig 100% compleet eens.
Zonde van het geld voor de slaapwagen als je er zo vroeg uitmoet :)

Groeten,
Bart W.
(die volgende week naar Kopenhagen reist... aankomst 10:06 8))
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: b-europe

Bericht door kika »

Enkelen van die lijst zijn ondertussen al bekendgemaakt (IC140-reeks gisterenochtend als ik het goed heb onthouden).
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

bw494674 schreef:Hallo,
rvdborgt schreef:Andersom heb ik het al wel eens gedaan, maar van Zwitserland naar België komt hij mij veel te vroeg in Keulen aan (5:42). En als je dan in het slaaprijtuig hebt geboekt, dan komen ze je ook nog op tijd voor het ontbijt wekken :-/
Volledig 100% compleet eens.
Zonde van het geld voor de slaapwagen als je er zo vroeg uitmoet :)
5 uur is voor mij het normale tijdstip dat ik opsta, dus voor mij is het niet zo een probleem. Ik stap ook in Zürich in, niet in Basel, om eerder naar bed te kunnen. Heb ik dus toch nog zonder veel problemen 8 uur nachtrust.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

kika schreef:
Enkelen van die lijst zijn ondertussen al bekendgemaakt (IC140-reeks gisterenochtend als ik het goed heb onthouden).
Het was overigens wel een beetje komisch aan het loket giseren. Ik vroeg dus om een kaartje voor de nachttrein Zürich - Köln, en de lokettist begon dus meteen met gewoon in de treinplanner te kijken. En het antwoord was eerst: "Die trein rijd niet". Ik hield vol dat ie toch reed, en toen werd het papieren spoorboekje er bij gehaald. En daar stond ie inderdaad in. In het reservatiesysteem was de trein ook bekend, dus ik kon mijn kaartjes kopen. De lokettist was wel een beetje verbaasd.
Trammist

Re: b-europe

Bericht door Trammist »

K V B schreef:5 uur is voor mij het normale tijdstip dat ik opsta, dus voor mij is het niet zo een probleem.
Bweuk :(

En hoe laat bent u meestal terug thuis?
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: b-europe

Bericht door kristofvt »

Ik keek eens op b-europe hoe lang het duurt om van Brussel naar Geneve te gaan. Blijkt dat de trein Parijs Geneve een uur sneller aankomt namelijk na 2 uur ipv de werkelijke 3 uur (Vanaf 12 december 20 minuten sneller , mss moet thalys nog eens proberen een trein in te leggen op deze bestemming)
. Geef mij maar tgv-europe hoor voor de tgv bestemmingen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: b-europe

Bericht door K V B »

kristofvt schreef:Ik keek eens op b-europe hoe lang het duurt om van Brussel naar Geneve te gaan. Blijkt dat de trein Parijs Geneve een uur sneller aankomt namelijk na 2 uur ipv de werkelijke 3 uur (Vanaf 12 december 20 minuten sneller , mss moet thalys nog eens proberen een trein in te leggen op deze bestemming)
. Geef mij maar tgv-europe hoor voor de tgv bestemmingen.
Er zitten inderdaad nog een paar komische treintijden in.
Gesloten