Kort nieuws van over de Nederlandse grens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Kort nieuws van over de Nederlandse grens

Bericht door MaartendeJ »

@rvdborgt en Deadlock:
De 800 reed Eindhoven-Amsterdam, tussen Eindhoven en Maastricht reed 1x/u een 6800 (normaal Roermond-Maastricht Randwyck, nu dus even Eindhoven-Randwyck) en 1x/u een IC, de 690800.

(die 690' ervoor wilt zeggen dat het een planmatig omgeleide trein is, maar dit is in dit geval "tegen de regels in" Meestal is bij het knippen van een treindienst het tweede deel 300' ervoor.)]

Overigens is nu weer "alles" normaal, op de aangepaste dgrl tot 2-1-2011 na dan...
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Kort nieuws van over de Nederlandse grens

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Overigens is nu weer "alles" normaal, op de aangepaste dgrl tot 2-1-2011 na dan...
"normaal" als in "aangepaste kerstvakantiedienstregeling", aldus ns.nl. Maar die aanpassingen bovenop de normale vakantiedienstdienstregeling worden nog steeds geheimgehouden :-(

Groetjes,
Rian
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Kort nieuws van over de Nederlandse grens

Bericht door MaartendeJ »

De Normale Kerstvakantiedienstregeling houdt opzich niet zo heel veel in: Enkele spits treinen rijden niet:

800 Intercity Schagen-Maastricht rijdt niet tussen Schagen- Alkmaar
5000 Sprinter Leiden-Dordrecht geheel niet
6300 Sprinter Den Haag CS-Haarlem-Amsterdam CS rijden niet tussen Haarlem-Amsterdam CS
(tot voorheen: 7000 Sprinter Apeldoorn-Enschede: rijdt na de ochtendspits niet tussen Almelo-Enschede en tussen de spitsen 1x/uur)
9700 Sprinter Rotterdam CS-Gouda Goverwelle geheel neit
14100 Sprinter Rotterdam CS-Vlaardingen geheel niet
14700 Sprinter Amsterdam CS-Uitgeest geheel niet
19800 Sprinter Den Haag CS-Gouda Goverwelle geheel niet

Nieuw dit jaar is dat de 2800 (IC (Deventer(spits)-Amersfoort-Rotterdam CS) niet tussen Amersfoort-Deventer rijdt en de serie 12500/12700 (spits-IC Leeuwarden-Utrecht CS-Rotterdam CS) geheel niet rijden.
Reden is de werkzaamheden op Utrecht CS (spoor 11 buiten dienst, en daarmee gepaard gaande constructies met de 12500/12700*) en de (beperkte) perroncapaciteit op Amersfoort.



*12500/12700: Rijden in verband met werkzaamheden in Utrecht 'sochtends Leeuwarden->Rotterdam CS (en in de andere richting rijdt er een deel Rotterdam CS-Utrecht CS, Zwolle-Leeuwarden komt van het deel uit Den Haag. 'sMiddags rijdt er een deel Leeuwarden-Utrecht (en een ander treinstel UtrechtCS-Rotterdam CS) en rijdt Rotterdam CS-Leeuwarden wel zonder overstap, waarbij in Utrecht het deel uit Leeuwarden aan wordt gekoppeld.

Leukste is bij trein 12756 (dacht ik): die rijdt met 2xICM-III Leeuwarden-Utrecht. Trein 12561 rijdt Leeuwarden-Utrecht (en is ongeveer op hetzelfde tijdstip in Utrecht als de 12756) met 3xICM-III. Die worden vervolgens in Utrecht gecombineerd tot 5xICM-III (=15 bakken=max van ICM/Koplopers). Daarvan wordt er in Amersfoort een treinstel van afgetrapt omdat het anders te lang is voor het perron in Zwolle en vervolgens in Zwolle een treinstel weer eentje afgetrapt, omdat het anders te lang is voor de perrons ten noorden van Zwolle.
Gesloten