Topic over DB en ICE
Topic over DB en ICE
Het is gemakkelijker om alles over DB en ICE hier te posten, vind ik.
Oververhitte treinen kosten DB miljoenen
zondag 29 augustus 2010 De oververhitte treinen van de Duitse spoorwegen hebben het bedrijf tot nu toe 2,7 miljoen euro gekost, en het einde is nog niet in zicht. Dat heeft het spoorbedrijf zondag bevestigd tegenover Duitse media.
Deze zomer was een slechte zomer voor de Duitse hogesnelheidstrein InterCityExpress (ICE). Door de hitte maakten airco's in de treinen zichzelf als het ware kapot. Dit kwam doordat de treinen ingesteld stonden op een bepaalde temperatuur, en dit niet aanpasten naarmate het warmer werd. Hierdoor werd het temperatuurverschil tussen binnen en buiten te groot, en gingen de airco's kapot. Daardoor liepen de temperaturen in de treinen hoog op, met mensen die onwel werden als gevolg.
Inmiddels hebben 23.000 mensen een schadevergoeding ontvangen. 'Normale' reizigers, de reizigers zonder gezondheidsproblemen, krijgen anderhalf keer hun ritprijs terug. Reizigers met gezondheidsproblemen krijgen anderhalf keer de ritprijs, en nog 500 euro daarbovenop.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/ove ... nen-142782
Oververhitte treinen kosten DB miljoenen
zondag 29 augustus 2010 De oververhitte treinen van de Duitse spoorwegen hebben het bedrijf tot nu toe 2,7 miljoen euro gekost, en het einde is nog niet in zicht. Dat heeft het spoorbedrijf zondag bevestigd tegenover Duitse media.
Deze zomer was een slechte zomer voor de Duitse hogesnelheidstrein InterCityExpress (ICE). Door de hitte maakten airco's in de treinen zichzelf als het ware kapot. Dit kwam doordat de treinen ingesteld stonden op een bepaalde temperatuur, en dit niet aanpasten naarmate het warmer werd. Hierdoor werd het temperatuurverschil tussen binnen en buiten te groot, en gingen de airco's kapot. Daardoor liepen de temperaturen in de treinen hoog op, met mensen die onwel werden als gevolg.
Inmiddels hebben 23.000 mensen een schadevergoeding ontvangen. 'Normale' reizigers, de reizigers zonder gezondheidsproblemen, krijgen anderhalf keer hun ritprijs terug. Reizigers met gezondheidsproblemen krijgen anderhalf keer de ritprijs, en nog 500 euro daarbovenop.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/ove ... nen-142782
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Topic over DB en ICE
In Duitsland sprak ik nog een man die ook in zo'n sauna-ICE had gezeten, maar die zei wel dat DB heel netjes omsprong met vergoedingen e.d. van mensen die in zo'n trein zaten.
Re: Topic over DB en ICE
Dat heb ik ook gelezen. Met mijn vraag bedoelde ik meer: is er al een deftige oplossing?thomaslj schreef:Hebben ze al een oplossing daarvoor?
Re: Topic over DB en ICE
Hopelijk een airco-systeem dat slim genoeg is om slechts een bepaald aantal graden temperatuursverschil te overbruggen in plaats van stug de ingestelde temperatuur te volgen. Als het buiten 33 graden is en in de trein slechts 21 is dat niet eens gezond meer i.v.m. het grote temperatuursverschil.
Een dynamische thermostaat die de formule (buitentemperatuur - 5) aanhoudt zou meer dan voldoende moeten zijn, denk ik.
Een dynamische thermostaat die de formule (buitentemperatuur - 5) aanhoudt zou meer dan voldoende moeten zijn, denk ik.
Re: Topic over DB en ICE
Probleem is dat jer de buitenvoeler ergens moet opgesteld worden, waar er je de correcte temperatuur in de schaduw kunt meten.AlexNL schreef:Hopelijk een airco-systeem dat slim genoeg is om slechts een bepaald aantal graden temperatuursverschil te overbruggen in plaats van stug de ingestelde temperatuur te volgen. Als het buiten 33 graden is en in de trein slechts 21 is dat niet eens gezond meer i.v.m. het grote temperatuursverschil.
Een dynamische thermostaat die de formule (buitentemperatuur - 5) aanhoudt zou meer dan voldoende moeten zijn, denk ik.
Voor een gebouw is dat nog te doen: op een plekje waar altijd schaduw is en geen verstorende warmtebronnen in de buurt.
Maar probeer op een trein maar eens z'n plekje te vinden
Re: Topic over DB en ICE
Voor een rijdend voertuig is bijna elke locatie waar lucht passeert goed genoeg. voorstel: puntje van de neus.Maar probeer op een trein maar eens z'n plekje te vinden
Re: Topic over DB en ICE
Daar komt de rijwind dan weer roet in het eten smijten want die gaat aan die sensor dan weer duidelijk maken dat het kouder is dan werkelijk. Je moet om goed te zijn. Uit de zon, uit de wind, buiten de invloed van warmtetoestellen een sensor kunnen hangen.profke schreef:Voor een rijdend voertuig is bijna elke locatie waar lucht passeert goed genoeg. voorstel: puntje van de neus.Maar probeer op een trein maar eens z'n plekje te vinden
Re: Topic over DB en ICE
Daar kan je warme ventilatielucht van motoren en compressoren tegenkomen, vooral bij treinstellen.AlexNL schreef:Onderkant van de trein?
Re: Topic over DB en ICE
Dat is niet waar hoor, een thermometer heeft niet zon last van wind. Je kan hem volgens mij gewoon ergens in de neus zettenSteven schreef:Daar komt de rijwind dan weer roet in het eten smijten want die gaat aan die sensor dan weer duidelijk maken dat het kouder is dan werkelijk.
Re: Topic over DB en ICE
Waar zit de thermometer van een auto? Zal wel hetzelfde zijn als voor een trein zeker?
Re: Topic over DB en ICE
Trein van Deutsche Bahn maakt testrit door Kanaaltunnel
1 september 2010
Afbeelding Deutsche Bahn laat op 19 oktober voor het eerst een van zijn treinen door de tunnel onder het Kanaal rijden, zo heeft topman Rüdiger Grube van de Duitse spoorwegmaatschappij aangekondigd. Mogelijk leidt de testrit voor het Duitse overheidsbedrijf naar de opening van deze erg gesloten markt.
Een ICE-hogesnelheidstrein van Deutsche Bahn zal via de tunnel naar Londen rijden. De tunnel is tot dusver voorbehouden aan de maatschappij Eurostar door strenge beperkingen die Frankrijk en Groot-Brittannië aan uitbater Eurotunnel opleggen.
Eurotunnel vraagt sinds een tijd een versoepeling van deze voorwaarden om andere operatoren te kunnen toelaten. Deutsche Bahn heeft zijn interesse voor een mogelijke verbinding tussen Londen en Frankfurt nooit onder stoelen of banken gestoken.
Deutsche Bahn gaf eind juli te kennen dat het een testrit voorbereidde en daarvoor de steun had van zijn Franse concurrent SNCF. SNCF is aandeelhouder van Eurostar, aan de zijde van de Belgische maatschappij NMBS en het Britse London and Continental Railways.
Bron: HLN
1 september 2010
Afbeelding Deutsche Bahn laat op 19 oktober voor het eerst een van zijn treinen door de tunnel onder het Kanaal rijden, zo heeft topman Rüdiger Grube van de Duitse spoorwegmaatschappij aangekondigd. Mogelijk leidt de testrit voor het Duitse overheidsbedrijf naar de opening van deze erg gesloten markt.
Een ICE-hogesnelheidstrein van Deutsche Bahn zal via de tunnel naar Londen rijden. De tunnel is tot dusver voorbehouden aan de maatschappij Eurostar door strenge beperkingen die Frankrijk en Groot-Brittannië aan uitbater Eurotunnel opleggen.
Eurotunnel vraagt sinds een tijd een versoepeling van deze voorwaarden om andere operatoren te kunnen toelaten. Deutsche Bahn heeft zijn interesse voor een mogelijke verbinding tussen Londen en Frankfurt nooit onder stoelen of banken gestoken.
Deutsche Bahn gaf eind juli te kennen dat het een testrit voorbereidde en daarvoor de steun had van zijn Franse concurrent SNCF. SNCF is aandeelhouder van Eurostar, aan de zijde van de Belgische maatschappij NMBS en het Britse London and Continental Railways.
Bron: HLN
Re: Topic over DB en ICE
ben eens benieuwd.
Vluchten tussen Frankfurt en Heattrow/Gatwick zullen ook wel weg vallen.
Nu nog een HST tussen Amsterdam en Londen
Vluchten tussen Frankfurt en Heattrow/Gatwick zullen ook wel weg vallen.
Nu nog een HST tussen Amsterdam en Londen