Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich
Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich
Als de nachttrein "Pau Casals" s' avonds uit Barcelona vertrekt, met bestemming Zürich, doet hij dat tesamen met de nachttrein "Salvador Dali" met bestemming Milaan. In Lyon word de trein gesplits. Afgelopen nacht is hierbij een foutje gemaakt. Het treindeel voor Milaan werd naar Zürich gestuurd. De passagiers keken wel even op bij het ontwaken.
Het deel voor Zürich werd dan weer naar Milaan gestuurd, maar werd nog voor de Italiaanse grens gestopt en in de juiste richting gestuurd. De passagiers van beide delen kwamen uiteindelijk met drie uur vertraging aan.
Het deel voor Zürich werd dan weer naar Milaan gestuurd, maar werd nog voor de Italiaanse grens gestopt en in de juiste richting gestuurd. De passagiers van beide delen kwamen uiteindelijk met drie uur vertraging aan.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
Ze moeten hun werk goed doen en niet zitten slapen, ze worden immers voor betaald!
Moest ik hun werkgever zijn dan zouden ze van mij een ferme sigaar krijgen met de waarschuwing: "Als jullie nog één keer zulke stoten uithaalt, dan worden jullie op staande ontslagen!!"
Men brengt zo op die manier de reizigers in de problemen
Moest ik hun werkgever zijn dan zouden ze van mij een ferme sigaar krijgen met de waarschuwing: "Als jullie nog één keer zulke stoten uithaalt, dan worden jullie op staande ontslagen!!"
Men brengt zo op die manier de reizigers in de problemen
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
En u maakt nooit eens een fout op het werk?
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
Hier heeft toch wel iemand geblunderd, en dat mag hoedanook toch niet herhaald worden.dekooiker schreef:En u maakt nooit eens een fout op het werk?
Velen beseffen het niet, maar als je niet voor de staat werkt, word je voor veel kleinere fouten de deur gewezen.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
En hadden die bestuurders dan niet door dat ze totaal de verkeerde lijn werden opgestuurd? Toch maar een raar verhaal hoor.
-
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
de bestuurder reed de goede richting maar de slaapwagon achter hem in de combinatie was niet de juiste.Hobbes schreef:En hadden die bestuurders dan niet door dat ze totaal de verkeerde lijn werden opgestuurd? Toch maar een raar verhaal hoor.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
Lijkt mij inderdaad een logische verklaring, maar het feit blijft dat dit een ongelofelijke blunder isnighttrain schreef:de bestuurder reed de goede richting maar de slaapwagon achter hem in de combinatie was niet de juiste.Hobbes schreef:En hadden die bestuurders dan niet door dat ze totaal de verkeerde lijn werden opgestuurd? Toch maar een raar verhaal hoor.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
In dit geval gaat het overigens om een "Talgo". Dus gewoon twee Talgo stammen die men splits, de ene gaat naar Zürich, de andere naar Milano. Maar ze lijken natuurlijk wel op elkaar...nighttrain schreef:de bestuurder reed de goede richting maar de slaapwagon achter hem in de combinatie was niet de juiste.Hobbes schreef:En hadden die bestuurders dan niet door dat ze totaal de verkeerde lijn werden opgestuurd? Toch maar een raar verhaal hoor.
-
- Berichten: 2559
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
de reizigers voor Knokke stappen vooraan in en blankenberge achteraan..... of was het omgekeerdK V B schreef:In dit geval gaat het overigens om een "Talgo". Dus gewoon twee Talgo stammen die men splits, de ene gaat naar Zürich, de andere naar Milano. Maar ze lijken natuurlijk wel op elkaar...nighttrain schreef:de bestuurder reed de goede richting maar de slaapwagon achter hem in de combinatie was niet de juiste.Hobbes schreef:En hadden die bestuurders dan niet door dat ze totaal de verkeerde lijn werden opgestuurd? Toch maar een raar verhaal hoor.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
tja de bestuurder kan er niet aan doen dat ze hem met de verkeerde stam rijtuigen koppelen. Het is niet aan de bestuurder om dit te controleren.
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
Hallo,
Maar zou de treinbegeleider dit niet moeten opmerken ?
Groeten,
Bart W
Neen, hij niet...Steven schreef:tja de bestuurder kan er niet aan doen dat ze hem met de verkeerde stam rijtuigen koppelen. Het is niet aan de bestuurder om dit te controleren.
Maar zou de treinbegeleider dit niet moeten opmerken ?
Groeten,
Bart W
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
De treinbegeleider is evenmin verplicht dit te volgen of de juiste loc aan de haak gehangen is. Ook tijdens het rijden moet hij de lijn niet volgen, is trouwens tijdens de nacht amper tot niet mogelijk of je moet het echt donker maken in de trein en bij voorkeur geen spiegelend glas hebben zitten (wat in moderne rijtuigen bijna altijd zit).
Re: Nachttrein rijd per vergissing naar Zürich
Hallo,
(volgens mij lagen ze gewoon te slapen...)
Kortom, niemand is nooit voor iets verantwoordelijk en we mogen blij zijn dat de fout opgevallen is voor de treinen in Milano respectievelijk Zürich waren. Tssss...
Groeten,
Bart W
Vind het een wel erg gemakkelijke uitleg hoor... Een treinbegeleider die een klein beetje oplet merkt toch wel dat de trein door stations als St André le Gaz, Chambéry komt... en dat dit niet de juiste weg naar Genève is...Steven schreef:De treinbegeleider is evenmin verplicht dit te volgen of de juiste loc aan de haak gehangen is. Ook tijdens het rijden moet hij de lijn niet volgen, is trouwens tijdens de nacht amper tot niet mogelijk of je moet het echt donker maken in de trein en bij voorkeur geen spiegelend glas hebben zitten (wat in moderne rijtuigen bijna altijd zit).
(volgens mij lagen ze gewoon te slapen...)
Kortom, niemand is nooit voor iets verantwoordelijk en we mogen blij zijn dat de fout opgevallen is voor de treinen in Milano respectievelijk Zürich waren. Tssss...
Groeten,
Bart W
Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich
Heb jij tijdens de nacht als door het venster van een trein naar buiten gekeken? ik denk het niet maar als er een beetje licht brand in de trein zie je van buiten amper iets, een treinbegeleider zijn taak bestaat er trouwens totaal niet in om naar buiten te kijken tijdens de rit want dat is de taak van de bestuurder. kritiek spuwen is nog altijd gemakkelijker natuurlijk.
Het is een nachttrein, licht brand in de compartimenten, buiten is het donker. Na het vertrek is de begeleider vooral met controle bezig en niet met de rails die onder hem doorschuiven. Komt daar nog is bij dat er nog geregeld stations zijn waarbij de stationsnaam vanuit een rijdende trein (zeker met een bepaalde snelheid) niet of slecht leesbaar is. De fout ligt in het station en niet meer dan dat alle andere personen die je er tracht bij te betrekken is zever.
De treinbestuurder moet niet nazien welke rijtuigen hij meeheeft vanuit zijn standpunt was alles ok, een trein met slaaprijtuigen is wat hij moest vervoeren. De treinbegeleider doet de nodige controle. Er staat daar ook nog een onderchef en ander stationspersoneel het zijn zij die moeten toezien opdat de juiste bewerkingen gebeuren. Straks ga je het stationspersoneel nog gaan vrij plijten.
Het is een nachttrein, licht brand in de compartimenten, buiten is het donker. Na het vertrek is de begeleider vooral met controle bezig en niet met de rails die onder hem doorschuiven. Komt daar nog is bij dat er nog geregeld stations zijn waarbij de stationsnaam vanuit een rijdende trein (zeker met een bepaalde snelheid) niet of slecht leesbaar is. De fout ligt in het station en niet meer dan dat alle andere personen die je er tracht bij te betrekken is zever.
De treinbestuurder moet niet nazien welke rijtuigen hij meeheeft vanuit zijn standpunt was alles ok, een trein met slaaprijtuigen is wat hij moest vervoeren. De treinbegeleider doet de nodige controle. Er staat daar ook nog een onderchef en ander stationspersoneel het zijn zij die moeten toezien opdat de juiste bewerkingen gebeuren. Straks ga je het stationspersoneel nog gaan vrij plijten.
Re: Nachttrein rijdt per vergissing naar Zürich
Inderdaad, het rijdend personeel kan hier niet veel aan doen, de fout is ergens anders gebeurd: seinhuis, rangeerder of eender wie zich vergist heeft. Misschien heeft men de trein in het vertrekstation verkeerd samengesteld, of de papieren verkeerd ingevuld waardoor men de splitsing zowiezo verkeerd zou gedaan hebben.
In ieder geval is dit een blunder van formaat. Stel je voor dat er in Zaventem bijna gelijktijdig 2 vliegtuigen van dezelfde maatschappij vertrekken en men merk bij aankomst in Spanje dat de passagiers eigenlijk in Griekenland moesten zijn.
Ik weet zeker dat er op dat moment iemand de klos is en op zoek mag naar een nieuwe werkgever.
In ieder geval is dit een blunder van formaat. Stel je voor dat er in Zaventem bijna gelijktijdig 2 vliegtuigen van dezelfde maatschappij vertrekken en men merk bij aankomst in Spanje dat de passagiers eigenlijk in Griekenland moesten zijn.
Ik weet zeker dat er op dat moment iemand de klos is en op zoek mag naar een nieuwe werkgever.