Reisverslag interrail

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Portbou »

sncf-sncb schreef: Was het trouwens niet sneller geweest om vanuit Triëste de bus naar Ljubljana te pakken en vanuit Ljubljana per trein richting Bohinjska Bistrica te gaan?
Uiteraard wel... maar door het op deze tragere manier te doen :
- kon ik een bus vermijden
- kon ik de Soca-vallei zien
- kon ik Piazza Transalpina zien

Hier heb ik niet lang over moeten nadenken :-)

Groeten,
Bart W.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Accelerat »

Redenen genoeg inderdaad! :wink:
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Portbou »

Hallo,

Hierbij het verslag van mijn IR-dag 5, 16 mei.
Het laatste dat ik in dit topic zal posten, voor het tweede deel van de reis zal ik later een nieuw topic openen.

Ik weet niet hoe dit bij jullie is... maar op terugreisdagen als deze is het enthousiasme om te fotograferen een stuk minder...

Alweer vroeg op voor een zondagmorgen, om 07u30 zit ik bij Gisela aan het ontbijt.
De reis begint om 08u21 als volgt :

Kufstein 0821
Munchen 0915 (ICE 108)

Munchen 0923
Stuttgart 1147 (ICE 610)

Weinig te melden, zoals altijd fijn reizen in de ICE (beide treinen drukbevolkt, moest wel even zoeken naar niet-gereserveerde plaatsen)

Aankomst in... Afbeelding
Deze ICE bracht me hier : Afbeelding
Deze IC rijdt recht naar het spoorwegparadijs... Afbeelding
Maar ik moet morgen werken :-/ en reis dus met deze IC naar Karlsruhe
Afbeelding
Daar loopt momenteel een soort kunstproject met teksten op de roltrap : Afbeelding
Zelf hou ik het bij pogingen tot kunstzinnige "ferroviaire fotografie" :-/ Afbeelding
Ik begeef me dan naar het Reisezentrum om de verplichte reservering voor de TGV richting Frankrijk te kopen...

Helaas slaat de contingent-duivel toe. Geen plaatsen meer voor interrailers. Wat jammer toch dat de interrail-vriendelijke DBAG deze treinen samen met de interrail-hatende SNCF moet uitbaten.

Maar het wordt nog erger : zelfs een ticket aan "Normalpreis" valt niet meer te krijgen, de trein zit zogenaamd vol, enkel nog eerste klasse verkrijgbaar. Tot Strasbourg - waar ik op de Vauban wil overstappen - wil men mij daarvoor 39 EUR laten betalen.

Dat doe ik maar niet...
Ik besluit uit te wijken naar de ICE richting Basel om 14u, dan kan ik nog net mee met de laatste EC Basel-Brussel.

Toch ga ik om 13u30 even kijken naar de TGV. Ik stel vast dat er nog heel veel plaats is in de tweede klasse en voel me bedrogen.

Dus neem ik de beslissing om toch maar in te stappen. Ik ga onmiddellijk naar de bar, bestel er een koffie en neem de pose aan van iemand die al sinds Stuttgart op de trein zit. De controleurs komen met het gebruikelijke "jemand zugestiegen" even voorbijgewandeld maar ik hou me goed.

En zo raak ik dan toch in Strasbourg zoals voorzien. Afbeelding
Wel jammer dat ik er een leuke jonge DBAG-conductrice voor moest bedriegen... Afbeelding
Om 14u36 komt de Vauban aan die ik neem tot Namur. Reis zonder incidenten, ben wel blij dat ik vanaf Arlon (dankzij mijn railpass) naar de eerste klasse kan verhuizen want trein zat stampvol.

Een hoop reizigers raken in de problemen omdat de SNCF het vertikt reserveringsbriefjes op te hangen. Wat een verschil met de DBAG en zijn electronische reserveringsaanwijzers... die bovendien na 15 minuten vervallen zoals voorzien is. Mijn voorkeur is duidelijk.

De gebruikelijke afzetterij-prijzen voor het grensstukje Sterpenich(FR)-Arlon : 3 EUR...

Laatste etappe van de reis is dan Namur-Dinant (19h11-19h39) waar ik in goede orde mijn wagen terugvind.

Volgende zaterdag 22 mei begint deel 3 van de reis... waarin landen als Frankrijk en Italie ten allen prijze vermeden zullen worden...

Groeten,
Bart W.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Reisverslag interrail

Bericht door kika »

ter info: Dat kunstproject bij gleis 1,2 loopt al minstens 3 jaar.
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Lukas »

Hoi,

bw494674,

Wat de ticketprijs tussen Arlon en Luxembourg betreft ben jij er nog redelijk goedkoop vanaf gekomen,ik moest de laatste keer dat ik dat traject deed 9,80 Euro betalen en dit voor een enkele reis.

Voor de rest bedank ik je voor het mooi en interessant reisverslag.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Reisverslag interrail

Bericht door treinbruno »

Komt omdat een interrail geldig is tot Sterpenich(fr), hij had dus enkel een kaartje Sterpenich(fr)-Arlon nodig
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Accelerat »

Dat er geen plaats meer op die TGV was zal komen doordat SNCF de plaatsen per trein reserveert, niet per traject dat er afgelegd word zodat er afgewisseld kan worden. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Dat er geen plaats meer op die TGV was zal komen doordat SNCF de plaatsen per trein reserveert, niet per traject dat er afgelegd word zodat er afgewisseld kan worden. :wink:
Dus als iemand Brussel-Lille reserveert blijft die plaats tot in Marseille leeg? Dat zou me wel heel straf lijken :roll:
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Reisverslag interrail

Bericht door groentje »

Ik weet niet of het waar is, maar het is in elk geval niet de eerste keer dat ik dit hoor.
Fles

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Fles »

bw494674 schreef: Wel jammer dat ik er een leuke jonge DBAG-conductrice voor moest bedriegen...
Heb je haar telefoonnummer? :P
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Reisverslag interrail

Bericht door eagleheart »

een vraagje(als ik zo nieuwsgierig mag zijn).
hoeveel heeft u dit alles gekost(enkel de treinreizen)?

mvg
domien
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Reisverslag interrail

Bericht door treinbruno »

Interrailpass tussen de €159 en €399 (afhankelijk van hoe lang)
daar komen nog reserveringen bij
Afbeelding
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Reisverslag interrail

Bericht door Portbou »

Hallo,
eagleheart schreef:een vraagje(als ik zo nieuwsgierig mag zijn).
hoeveel heeft u dit alles gekost(enkel de treinreizen)?
Interrailpas 10-dagen-in-22 : 359,00 EUR
Bus Dinant-Givet : 4,50 EUR
Reservering Eurostar City Milano-Trieste : 10,00 EUR
Ticket Sterpenich Fr.-Arlon : 3,00 EUR
Railpassrit Arlon-Dinant (1e klas) : 11,30 EUR

Indien ik geen tweede week had willen reizen had de Interrailpas 5-dagen-in-10 volstaan : prijs daarvan is 249,00 EUR.
(verslag van tweede week volgt nog)

Let wel, ik heb de nodige tijd doorgebracht met het uitzoeken van routes en treinen die geen supplementen en/of reserveringen kosten...

Groeten,
Bart W.
Plaats reactie