Thalys stottert nog ????

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Thalys stottert nog ????

Bericht door dentheo »

Gisterennamiddag Antyw centr Thalys Paris Nord +028.
Deze morgen Thalys uit Amsterdam Rotterdam +005 Antwerpen +030.

Bestaan die problemen van december nog altijd ????
Of zijn er bepaalde Thalyssen die onhandiger omspringen met GSM-R ??
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door AlexNL »

Vorige week zag ik te Rotterdam eentje met +81, en de daaropvolgende had +15. Het gaat nog steeds niet lekker dus...

Stiptheid van de treinen (vertraging minder dan 15 minuten):
De afgelopen 12 maanden: 84.39%
Februari 2010: 74.27%

Overigens zie ik ook dat er nu problemen zijn in Rotterdam, zie Thalys.com
Jules

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Jules »

Bij de opstart waren er 3 problemen: TBL1+ bakens die de ETCS boorduitrusting storen, GSM-R problemen en problemen met de snelheidsopnemers. Het eerste probleem is zo goed als van de baan... GSM-R blijft momenteel de grootste struikelblok.
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door i11 »

Ja, hij stottert nog steeds. Vanavond was ik met de wagen even snel over het stuk Grens België - Rotterdam dan de Thalys. Thalys reed heel langzaam (ongeveer 120 km/uur) tussen de grens en Breda en reed langzaam van mij weg. Op de noordring van Rotterdam haalde ik hem weer in, terwijl de Thalys begon aan de rit Rotterdam - Amsterdam.
Gaarne dit bericht niet vertellen in Laken. Voor je het weet gaan andere personen ook weer wedstrijdjes houden met HST's. :wink:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door kika »

i11 schreef:Ja, hij stottert nog steeds. Vanavond was ik met de wagen even snel over het stuk Grens België - Rotterdam dan de Thalys. Thalys reed heel langzaam (ongeveer 120 km/uur) tussen de grens en Breda en reed langzaam van mij weg. Op de noordring van Rotterdam haalde ik hem weer in, terwijl de Thalys begon aan de rit Rotterdam - Amsterdam.
Gaarne dit bericht niet vertellen in Laken. Voor je het weet gaan andere personen ook weer wedstrijdjes houden met HST's. :wink:
Bavaria City Racing met treintjes?
Het holt nog steeds achteruit, de stiptheidscijfers:
laatste 12 maanden: 80,59%
Juli 2010: 78,12%
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Accelerat »

Het valt mij op dat het steeds met vlagen is, de vertragingen en dergelijke. Toen ik in juli over de HSL reed ging het aan de volle mep 300 km/h en stipt optijd aankomst in Rotterdam, zo ging dat met alle Thalys'en die dag. Een dag later echter waren ze zowat állemaal weer vertraagd.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door kika »

Vandaag was er wat aan de hand tussen Schiphol en Rotterdam, in 1 keer een kwartier vertraging.
Jani

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Jani »

Triestig, die lijn 4, ze zouden die ingenieurs eens op hun vingers moeten tikken.
Kevin1144

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Kevin1144 »

De voorbije dagen was er wel een aantal keer een te hoge windsnelheid op de HSL in Nederland waardoor de treinen maar 160 km/h mochten rijden ipv 300.
Misschien hebben de vertragingen daar ook iets mee te maken?
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door bobke »

Kevin1144 schreef:De voorbije dagen was er wel een aantal keer een te hoge windsnelheid op de HSL in Nederland waardoor de treinen maar 160 km/h mochten rijden ipv 300.
Misschien hebben de vertragingen daar ook iets mee te maken?
Geen 300 mogen rijden door te hoge windsnelheid? Dat kan ik wel zeer moeilijk geloven. Hogesnelheidstreinen kunnen daar normaal gezien absoluut tegen. Ze zijn toch voor iets aerodynamisch gemaakt.
Kevin1144

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Kevin1144 »

bobke schreef:
Kevin1144 schreef:De voorbije dagen was er wel een aantal keer een te hoge windsnelheid op de HSL in Nederland waardoor de treinen maar 160 km/h mochten rijden ipv 300.
Misschien hebben de vertragingen daar ook iets mee te maken?
Geen 300 mogen rijden door te hoge windsnelheid? Dat kan ik wel zeer moeilijk geloven. Hogesnelheidstreinen kunnen daar normaal gezien absoluut tegen. Ze zijn toch voor iets aerodynamisch gemaakt.

Toch is het zo hoor. :)
Op de lijn 4 kan de snelheid bij hoge windsnelheden beperkt worden tot 220 km/h en op het zuidelijk gedeelte van de HSL in Nederland (Grens - Rotterdam) tot 160 km/h.
Je hebt op dat lijngedeelte een paar open vlaktes en een grote brug over het "Hollands Diep" waar de wind echt vrij spel heeft en waardoor het te gevaarlijk kan worden om tegen die hoge snelheid te blijven rijden.
Wind op kop is niet zo'n probleem (stellen zijn idd aerodynamisch), maar tegen 300 een serieuze windstoot op de zijkant van de trein...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Adler »

bobke schreef:
Kevin1144 schreef:De voorbije dagen was er wel een aantal keer een te hoge windsnelheid op de HSL in Nederland waardoor de treinen maar 160 km/h mochten rijden ipv 300.
Misschien hebben de vertragingen daar ook iets mee te maken?
Geen 300 mogen rijden door te hoge windsnelheid? Dat kan ik wel zeer moeilijk geloven. Hogesnelheidstreinen kunnen daar normaal gezien absoluut tegen. Ze zijn toch voor iets aerodynamisch gemaakt.
De snelheid van de Duitse ICE's wordt ook beperkt bij te sterke zijwind.
Op de lijn Hannover-Berlijn staan er bv. windmeters die bij te sterke zijwind de max. snelheid van de ICE2's automatisch beperken tot 200 km/h.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Steven »

op alle hogesnelheidslijnen zijn er beperkingen in snelheid bij bepaalde weersituaties.
Sterke zijwinden beperken zeker en vast de snelheid van een trein.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Bibke »

Logisch, de kop is dan wel aerodynamisch gemaakt om een zo laag mogelijk energieverbruik te verkrijgen.
De zijkant is totaal niet aerodynamisch vandaar dat men moet ingrijpen bij zijwinden.

Herinner u de beelden van vrachtwagens die op hun zij gelegd werden bij winden van 90 à 100 km/hr op de zijkant terwijl auto's daar geen last van hebben, allé ze kantelen niet.

Ook vliegtuigen moeten bij hevige winden worden geshord (aircraft shoring).
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door AlexNL »

Het geeft wel te denken, waarom zijn sommige plekken niet voorzien van wat meer bescherming tegen de hevige wind? Bijvoorbeeld de brug over het Hollandsch Diep: prima te begrijpen dat de snelheid daar beperkt wordt (een trein die van een brug afdondert is niet echt wenselijk), maar tijdens de bouw had men er ook wat windschermen kunnen bouwen, toch?
Gesloten