Thalys stottert nog ????

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door kika »

Jettois schreef:Het is mij toch niet duidelijk waarom hevige zijwind minder een risico zou vormen bij 160km/h dan bij 300km/h. Op een auto of een fiets spelen zaken als bestuurbaarheid kan ik me inbeelden, waardoor je je snelheid wil verlagen, maar voor een trein kan dat toch geen punt zijn?
Daar is een mooie paper over geschreven. Helaas moet je wel het ganse boek aanschaffen om het volledige te lezen.
Kris G

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Kris G »

ook op het binnenlandse net zijn er snelheidsbeperkingen bij stormweer, wij (= MeteoWing) sturen fax/mail naar NMBS van zodra we rukwinden boven de 100 km/u verwachten, bij hevig stormweer onderhouden we regelmatig tel contact om de situatie op te volgen, ik weet wel niet tot welke snelheid ze dan beperkt zijn, maar 160 km/u wordt dan zeker niet meer gehaald

het ongeval bij het buitenrijden van Diksmuide (richting De Panne) een 10-tal jaar geleden was waarschijnlijk te wijten aan een hevige windstoot op een frontale passage > dat front is een kwartier ervoor op de basis in Koksijde gepasseerd met toen rukwinden tot een 70 km/u (zeker niet voldoende om trein in de problemen te brengen) maar op een actief, onstabiel front zoals toen was het wel waarschijnlijk dat het plaatselijk veel hoger was, ze hebben een 3-tal uur erna aan mij gevraagd om de wind op de plaats van het ongeval te komen meten, maar dat was een beetje laat natuurlijk :? dat front zat toen al in het buitenland ;)
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door groentje »

Ah, van jullie krijgen we dus die mails :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Thalys stottert nog ????

Bericht door Bibke »

Aha, nog nog een luchtmachter op het forum.
Ben dus niet alleen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gesloten