Belgische rijtuigen in Olten.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door K V B »

In Olten (Zwitserland) staat vandaag in de bundel een stam van een stuk of acht Belgische rijtuigen. Hoeveel precies kon ik niet zien, want er stonden een paar Mirages in de weg. Minstens een I5 en 5 I6 rijtuigen heb ik kunnen herkennen.
Iemand die weet wat die daar mogelijk deed?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door Accelerat »

Waarschijnlijk een Intersoc ofzo... :wink:
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door Terminus »

K V B schreef:In Olten (Zwitserland) staat vandaag in de bundel een stam van een stuk of acht Belgische rijtuigen. Hoeveel precies kon ik niet zien, want er stonden een paar Mirages in de weg. Minstens een I5 en 5 I6 rijtuigen heb ik kunnen herkennen.
Iemand die weet wat die daar mogelijk deed?
Het zullen zeker geen I5'en geweest zijn want deze zijn allemaal buiten dienst (en normaal ook deels verkocht aan een Oost-Europees land)
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door 260689 »

Zal wel een I6bc rijtuig geweest zijn?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door Joris »

Hallo,
Er zit inderdaad momenteel een Intersoc stam in Zwitserland.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Lukas
Berichten: 1668
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen maandag zijn de oudste leerlingen van de school van mijn klein neefje met de trein vertrokken uit Leuven en dat waren I6BC rijtuigen.

Deze trein was een Intersoc trein en hij vertrok om 19u18 uit Leuven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door K V B »

Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen maandag zijn de oudste leerlingen van de school van mijn klein neefje met de trein vertrokken uit Leuven en dat waren I6BC rijtuigen
In de stam die ik zag zaten wagens in twee verschillende kleurstellingen. De meeste waren in de nieuwe kleurstelling, maar ik dacht van nog een rijtuig gezien te hebben in de kleurstelling die op de I5Bc zat. Maar goed, als hij er straks nog staat ga ik nog eens kijken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Belgische rijtuigen in Olten.

Bericht door Steven »

De I5Bc en I6Bc hebben dezelfde kleuren, de I6B zit dan weer in de nieuwe kleuren. Daardoor is uw verwarring ontstaan. De I6Bc heeft echter schorten aan de onderkant van het rijtuig daar waar zijn voorganger deze niet hebben. Om nog een I5Bc te zien moet je is langs Schaarbeek rijden, daar staan er nog een deel aan de kant in minder fraaie omstandigheden.
Je kan de verschillen ook zien aan de ramen. De I5Bc had van die ramen die nog half open konden schuiven.
Plaats reactie