Pagina 1 van 1

Voorbeeld van informatie

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:45
door Adler
De SBB heeft aan evoq communications AG de opdracht gegeven om een groot aantal plannen te maken die op zeer duidelijke wijze aangeven waar men in kleine stations een vervangingsautobus kan nemen in het geval het treinverkeer ernstig is verstoord.
Deze Trafimage plannen worden volgens bepaalde richtlijnen op A2-formaat gemaakt en geven duidelijk de bushalte aan en ook een telefoonnummer dat men kan bellen voor informatie.
Dat is dus het verschil tussen Zwitserland en hier.
Daar denkt men na over de problemen die zich kunnen voordoen en zoekt men op voorhand oplossingen, hier gaat men de problemen oplossen als ze zich voordoen en het te laat is (principe Dehaene).

Re: Voorbeeld van informatie

Geplaatst: 19 jan 2010, 19:59
door kika
Ik hoop dat ze er ook aan denken om de informatie up-to-date te houden en af en toe checken of het nog leesbaar is en of het er nog hangt. Mooi initiatief.

De NS heeft aan een heleboel (vooral de wat grotere en knooppunt-)stations bij de bushaltes er paaltje waarbij NS staat. Dus gewoon de pijltjes bussen volgen en je komt er meestal wel. Het lijkt mij dat de fotokopie (SBB) het nog beter aanpakt dan het origineel (NS): als de nachtnettrein uitvalt moet je in Utrecht meestal naar de kant van het jaarbeursplein ipv de gewoonlijke bus- en tramkant. Eurolines e.d. stoppen daar ook en dan wil je graag dat het goed staat aangegeven welke bus naar Kiev gaat en welke naar Amsterdam :wink:

Re: Voorbeeld van informatie

Geplaatst: 19 jan 2010, 21:23
door Dietrich
Infrabel ging toch nieuwe informatiezuilen met lokaal plan en lichtkrant voorzien? Bordet was er al mee uitgerust... maar dat is ook het laatste wat ik ervan heb gehoord.

Re: Voorbeeld van informatie

Geplaatst: 20 jan 2010, 14:58
door K V B
Adler schreef:De SBB heeft aan evoq communications AG de opdracht gegeven om een groot aantal plannen te maken die op zeer duidelijke wijze aangeven waar men in kleine stations een vervangingsautobus kan nemen in het geval het treinverkeer ernstig is verstoord.
Deze Trafimage plannen worden volgens bepaalde richtlijnen op A2-formaat gemaakt en geven duidelijk de bushalte aan en ook een telefoonnummer dat men kan bellen voor informatie.
Dat is dus het verschil tussen Zwitserland en hier.
Daar denkt men na over de problemen die zich kunnen voordoen en zoekt men op voorhand oplossingen, hier gaat men de problemen oplossen als ze zich voordoen en het te laat is (principe Dehaene).
Tiens, noch iemand die http://www.schweizweit.net leest? :-)