NS is weer even betaalbaar

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

NS is weer even betaalbaar

Bericht door Accelerat »

Normaal hoort de NS onbeschoft door te zijn, maar U leest het goed, het is weer even betaalbaar:
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/dagkaartenactie
Je kunt 2 dagkaarten kopen voor €25,- die geldig zijn in het hele weekend en doordeweeks ná 09h00. Gelieve op te merken dat het E-Tickets zijn en dat je ze ZELF moet printen en dus NAAMSGEBONDEN zijn!

EDIT:
Gezien dat de meeste forummers immers van België zijn: Je kan de kaartjes met Creditcard kopen. :wink:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Accelerat »

Gisteren het eerste kaartje er doorheen gejaagd en vandaag de tweede. Werkt prima eigenlijk zo! :) Alleen moet je bij het boeken wel heel goed opletten want normaal zou je bevestigingsmailtje van NS moeten krijgen bij het kopen van je couponcodes maar die kreeg ik niet. Dus mocht je ze kopen, gewoon goed opletten bij het boeken en niet zomaar vensters wegklikken. :wink:
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door wimpiespoor »

sncf-sncb schreef:Normaal hoort de NS onbeschoft door te zijn,
Je bedoelde waarschijnlijk "duur". En waarom vind je de NS duur? En waarom de toevoeging "onbeschoft"?
Wim
Vinny was here

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Vinny was here »

De NS is helemaal niet onbeschoft duur. De tarieven zijn amper kostendekkend te noemen...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Bibke »

Ik heb onlangs gekeken wat een kaartje heen en weer van Weert naar Huizen => € 36,20 heen en terug vol tarief.
Dan kan ik beter met de auto rijden, zeker als je weet dat we met z'n vieren reizen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
rvdborgt
Berichten: 4327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door rvdborgt »

Bibke schreef:Ik heb onlangs gekeken wat een kaartje heen en weer van Weert naar Huizen => € 36,20 heen en terug vol tarief.
Dan kan ik beter met de auto rijden, zeker als je weet dat we met z'n vieren reizen.
Bij deze reis zou je in 1 keer een voordeelurenkaart eruit hebben.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Bibke »

Rian,

Op hoeveel komt zo een voordeelurenkaart of is dit ongeveer hetzelfde als het weekendticket in België dat 50 % van het normale ticket is.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Accelerat »

wimpiespoor schreef:
sncf-sncb schreef:Normaal hoort de NS onbeschoft door te zijn,
Je bedoelde waarschijnlijk "duur". En waarom vind je de NS duur? En waarom de toevoeging "onbeschoft"?
Wim
Ik bedoelde inderdaad "duur", typefoutje. :wink:
De NS vind ik onbeschoft duur omdat de prijzen zo onvoorstelbaar hoog zijn. In België is dat qua prijzen beter geregeld. Maar zeg zelf, de NS is niet bepaald goedkoop te noemen als je het vergelijkt met het buitenland.
De toevoeging "onbeschoft" is trouwens een bijvoeglijk naamwoord en fungeert als stijlfiguur in die zin; een hyperbool. :wink:
Laatst gewijzigd door Accelerat op 30 dec 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door treinbruno »

55€ dacht ik, 40% korting na 9u tijdens de week, in het weekend onbeperkt
er mogen enkele reizigers meereizen tegen kortingstarief (samenreiskorting)

in vergelijking met de SBB en OEBB valt NS nog mee qua prijs, zeker bij dagkaartacties
maar het is idd duurder als in belgië bij vol tarief
Afbeelding
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door groentje »

De kwaliteit is dan ook navenant bij de NMBS :wink:
Geef mij maar elke dag de prijzen van in Nederland, als daar de frequentie, de amplitude en de doorgaans vrij verzorgde stations en stopplaatsen voor in de plaats komen.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het nooit kan misgaan bij de NS, en dat het niet nog slechter kan gaan (ik denk spontaan aan de SNCF).
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Adler »

Bibke schreef:Ik heb onlangs gekeken wat een kaartje heen en weer van Weert naar Huizen => € 36,20 heen en terug vol tarief.
Dan kan ik beter met de auto rijden, zeker als je weet dat we met z'n vieren reizen.
Als je met verschillende personen reist, is er ook nog de NS SamenUitKorting, waarbij de eerste persoon de volle prijs betaalt en tot max. 3 reisgenoten 40% korting krijgen.
Nog een vraagje, waar ligt Huizen want dat vind ik niet als station in de NS-reisplanner.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Adler »

groentje schreef:De kwaliteit is dan ook navenant bij de NMBS :wink:
Geef mij maar elke dag de prijzen van in Nederland, als daar de frequentie, de amplitude en de doorgaans vrij verzorgde stations en stopplaatsen voor in de plaats komen.
Volledig akkoord.
Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat de prijs voor een gewoon kaartje zoveel verschilt.
De NS heeft daarenboven heel wat voordelige aanbiedingen die je bij de NMBS niet vindt, zoals een dagkaart voor het hele net, een OV-dagkaart, een 5-dagkaart, NS SamenUitKorting, regelmatig speciale aanbiedingen zoals Herfsttoer, enz.
En dan kan je je tenslotte nog de vraag stellen wat nu het beste is, een bedrijf als de NMBS die tijdens de eerste semester van 2009 een verlies maakte van 134 miljoen euro en aankijkt tegen een schuldenberg van 2 miljard euro, of een bedrijf als NS die dit jaar nog een dividend van 1,4 miljard euro kon uitkeren aan haar aandeelhouder, de Nederlandse staat.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door kika »

Adler schreef:
Bibke schreef:Ik heb onlangs gekeken wat een kaartje heen en weer van Weert naar Huizen => € 36,20 heen en terug vol tarief.
Dan kan ik beter met de auto rijden, zeker als je weet dat we met z'n vieren reizen.
Als je met verschillende personen reist, is er ook nog de NS SamenUitKorting, waarbij de eerste persoon de volle prijs betaalt en tot max. 3 reisgenoten 40% korting krijgen.
Nog een vraagje, waar ligt Huizen want dat vind ik niet als station in de NS-reisplanner.
Vlakbij Naarden-Bussum, aan het Gooimeer. Het ligt zo'n beetje tussen vanalles in, waardoor je eventueel een fiets kan huren, de bus nemen vanuit Amstel, een mooie wandeling maken vanuit Hilversum Noord... Er staat me iets vaags bij over een NS-wandeling die bij Huizen komt. Eventueel kan je de adresfunctie gebruiken bij de routeplanner, en daar Huizen ingeven.

Maar in Weert kan je ook mooi wandelen en fietsen.
Trammist

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door Trammist »

Google Maps: Huizen :wink: , hetgeen dat kika dus (ook) bedoelt. Het dichtstbijzijnde station is blijkbaar Naarden-Bussum. En er rijdt ook een hoopje bussen naar Huizen...
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: NS is weer even betaalbaar

Bericht door wimpiespoor »

Weert-Huizen is een reis van pakweg 150 km. Met het ov duurt die rond 2 uur en een kwartier (soms wat minder, soms wat meer) met 2x overstappen. De frequentie van de verbinding is van maandagochtend t/m zondagavond (laatste reismogelijkheid vanuit Weert even na 23 uur, met aankomst in Huizen om ca 1.15 uur) 2x per uur. Met de auto mag je voor de reis van maandag t/m vrijdag overdag zeker ook wel 2 uur nemen, in de spits zeker 3 uur.
Kosten: enkele reis voltarief € 20,70, met dalurenkorting: € 13 00. Retour is iets goedkoper (wordt overigens in Nederland afgeschaft, tegelijk worden de enkeltjes goedkoper).
Wat vinden jullie van de prijs/kwalteitsverhouding?
Wim
Plaats reactie