Geen Eurostar treinen dit weekend

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

heb ik dan ergens gezegd dat het toegelaten moest worden om bagage mee te nemen?
Presario

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Presario »

Na de eurostar, de thalys...
www.vandaag.be schreef:Vriesweer brengt nu ook Thalys-treinen in de problemen

Vriesweer brengt nu ook Thalys-treinen in de problemen
vandaag, 13:16

Na de Eurostar- kampen nu ook de Thalys-treinen met technische problemen. Tot het einde van de kerstvakantie worden er elke dag drie treinen tussen Brussel en Parijs geschrapt.

Zeven van de 26 treinstellen raakten beschadigd door het vriesweer. Zo zijn er heel wat vensters gebroken. De treinen hebben nu dringend onderhoud nodig.

De reizigers die een ticket hadden voor de bewuste treinreizen zouden geconfronteerd worden met een vertraging van maximaal een half uur. De overige treinen, die wel nog rijden, zouden voldoende capaciteit hebben om ook hen naar de Franse of Belgische hoofdstad te laten sporen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

Mail van de big boss :wink:
van Eurostar Frequnt Traveller <email@eurostar.emv1.com>
Antwoorden op Eurostar <eurostar@bounce2.emv2.com>
aan X
datum 30 december 2009 16:37
onderwerp Brief van Richard Brown, CEO
verzonden door eurostar.emv1.com
ondertekend door emv1.com

Beste MR. X,

Ik wil nogmaals mijn oprechte excuses aanbieden als u hinder heeft ondervonden door de gebeurtenissen van vorige week.

Ik begrijp volkomen dat deze situatie voor de reizigers van vrijdag 18 december en zaterdag 19 december erg moeilijk was en ik verzeker u dat ik alles zal doen om soortgelijke incidenten te vermijden.

Gelukkig zijn we erin geslaagd om alle reizigers die in de kerstperiode een reis hadden gepland naar hun bestemming te brengen. Onze treinen rijden nu weer volgens de normale dienstregeling.

Waarschijnlijk heeft u vele berichten opgevangen in de media, maar ik wil bij deze benadrukken dat de gebeurtenissen uitzonderlijk waren.

U hebt zeker ook gehoord dat de oorzaak van dit voorval bij het extreem koude weer in Noord-Frankrijk ligt, en de hoeveelheid sneeuw en ijs op onze treinen. Een deel van deze sneeuw is via de koelelementen tot in de locomotief doorgedrongen. Eenmaal in de Tunnel, waar het veel warmer is, begon de sneeuw te smelten en het water en de condensatie die vrij kwamen veroorzaakten een aantal pannes in de elektrische systemen.

Zoals elk jaar werden de treinen volledig winterklaar gemaakt. Die bescherming bleek echter deze keer onvoldoende robuust te zijn.

We hebben al eerder incidenten gehad in de Tunnel, maar nog nooit zijn er vijf volle treinen tegelijk stilgevallen. Hierdoor bleken onze noodmaatregelen onvoldoende.

Onze Raad van Bestuur heeft een onafhankelijk onderzoek opgestart om de precieze oorzaak van deze pannes te achterhalen. Ook willen we voorkomen dat onze reizigers nog in een soortgelijke situatie belanden. De mensen die dit onderzoek leiden, willen heel graag weten hoe onze reizigers deze situatie hebben ervaren. We nodigen u graag uit om uw commentaar te sturen naar: mailto:independent.review@eurostar.com

Als we de resultaten kennen van dit onderzoek en de aanbevelingen die naar aanleiding daarvan worden geformuleerd, zullen we ze bekendmaken.

Ondertussen zijn wij ook gestart met een eigen intern onderzoek en doen onmiddellijk aanpassingen om ervoor te zorgen dat elke onderbreking van onze diensten voortaan op de best mogelijke manier wordt afgehandeld.

Ik wens u al het beste voor deze feestelijke dagen en verwelkom u graag op Eurostar in het nieuwe jaar.

Hoogachtend,

Richard Brown
Directeur-generaal Eurostar
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door kika »

Patrick schreef:
van Eurostar Frequnt Traveller <email@eurostar.emv1.com>
Eurostar Frequnt Traveller? :roll:
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door AlexNL »

NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.

In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.

Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.

Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
© ANP
Bron: NU.nl
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

Hier verder gaan a.u.b. i.v.m. dit nieuwe incident.
Vanwege een tijdelijke forumbeheerder :lol:
AlexNL schreef:NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:
Trein Eurostar vast in Kanaaltunnel
LONDEN - Een passagierstrein tussen Brussel en Londen van Eurostar zit donderdag al enkele uren vast in de Kanaaltunnel. Eurostar liet weten dat er technische problemen zijn.

In de trein zitten ongeveer 240 passagiers. Alle diensten met passagierstreinen tussen Parijs en Londen en tussen Brussel en Londen zijn uit voorzorg opgeschort.

Eind december bleef een aantal hogesnelheidstreinen door het winterse weer urenlang steken in de tunnel tussen Frankrijk en Groot-Brittannië.

Tweeduizend reizigers zaten liefst zestien uur vast in de tunnel. Zij moesten extreme temperaturen verduren en bleven verstoken van eten, drinken en elektriciteit.
© ANP
Bron: NU.nl
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door dentheo »

Patrick schreef:Hier verder gaan a.u.b. i.v.m. dit nieuwe incident.
Vanwege een tijdelijke forumbeheerder :lol:
AlexNL schreef:NU.nl meldt dat er wéér een Eurostar vastzit in de tunnel:


Bron: NU.nl
Ik kreeg zonet mailtje uit UK..rijdt nu met de Krups loks naar Ashford.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

Hier is hij weer :wink:
van Eurostar Frequent Traveller <email@eurostar.emv1.com>
Antwoorden op Eurostar <eurostar@bounce2.emv2.com>
aan -
datum 17 januari 2010 06:00
onderwerp Brief van Richard Brown 17.01.10
verzonden door eurostar.emv1.com
ondertekend door emv1.com

Beste MR. -,

Zoals beloofd in mijn e-mail van 30 december 2009 houd ik u graag op de hoogte van de acties die we hebben ondernomen na de dienstonderbrekingen van december.

Wij zijn er niet in geslaagd om de goede service te bieden die je van ons mag verwachten. Hiervoor bied ik mijn welgemeende verontschuldigingen aan.

Zoals u misschien al hebt vernomen in de pers heeft onze Raad van Beheer gevraagd aan Christopher Garnett, voormalig directeur-generaal van de GNER (Great North Eastern Railway) en Claude Gressier, inspecteur-generaal van Bruggen en Wegen in Frankrijk om een onafhankelijk onderzoek i.v.m. de dienstonderbrekingen op te starten. Het onderzoek zal transparant en open gebeuren. De resultaten worden gepubliceerd eind januari en wij zullen onmiddellijk de aanbevelingen uitvoeren.

Terwijl wij wachten op de resultaten van dit onderzoek, doen we er alles aan om verdere dienstonderbrekingen te vermijden. De uitzonderlijk strenge weersomstandigheden van de laatste weken zorgden ervoor dat vertragingen en wijzigingen onvermijdelijk waren, maar onze ingenieurs hebben na een serie testen enkele wijzigingen aangebracht die ervoor moeten zorgen dat onze treinen een grotere weerstand hebben tegen extreem winters weer.

Door de feedback van onze klanten weten we dat we moeten ingrijpen op twee belangrijke gebieden: we moeten bewijzen dat we al het mogelijke doen om een betrouwbare, solide service kunnen aanbieden in periodes van slecht weer. Ook moeten we werk maken van betere informatie.

Om aan deze verwachtingen te kunnen voldoen, hebben we een programma van verbeteringen opgesteld. Enkele aanpassingen zijn al meteen uitgevoerd zodat we beter voor onze reizigers kunnen zorgen als er onderbrekingen zijn.

* we hebben een beter communicatiebeleid zodat we snel up-to-date informatie en reisadvies kunnen geven via de website, e-mail en twitter
* we hebben een nieuw oproepsysteem, zodat we voldoende personeel kunnen oproepen om zonodig bij te springen in de stations
* we hebben onze voorraad drank en eten in elke trein aanzienlijk vergroot
* we hebben een ‘speciale dienstregeling’ volgens dewelke we zullen rijden bij extreme weersomstandigheden en die we vooraf zullen bekendmaken
* als we volgens deze dienstregeling rijden, krijgen reizigers die opteren om niet te reizen de keus om hun reis te annuleren of om te boeken zonder kosten
* bij zware weersomstandigheden zullen ingenieurs onze treinen checken voor ze de Kanaaltunnel binnenrijden
* we zullen meer snelheidsbeperkingen instellen op de hogesnelheidslijnen. Dit zorgt wel voor een kleine vertraging, maar wij vinden dit een belangrijke voorzorgsmaatregel bij zwaar winterweer
* we voorzien een bijkomend intensief opleidingsprogramma voor onze medewerkers om reizigers op te vangen
* we hebben een versneld compensatiesysteem uitgebouwd voor wie te maken krijgt met dienstonderbrekingen. Alle reizigers van de treinen met grote vertraging op 18 en 19 december en die compensatie hebben aangevraagd, zijn ondertussen vergoed.

We kunnen niet garanderen dat Eurostar nooit meer te lijden zal hebben onder extreme weersomstandigheden, maar we doen alles wat in onze macht ligt om de mogelijkheid van dienstonderbreking te minimaliseren. Als er toch een dienstonderbreking zou komen, zullen we onze reizigers begeleiden met alle zorg die zij mogen verwachten. Onze belofte aan u is een betrouwbare en hogekwaliteitsservice te bieden om opnieuw uw vertrouwen, goodwill en steun te verwerven.

Met vriendelijke groeten,

Richard Brown
Directeur-generaal Eurostar
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

ze kunnen misschien best een van de kokers de sporen uitbreken en er een lopende rolband leggen, kunnen de mensen te voet naar Engeland en terug

want straks als het gaat motregenen in Frankrijk kunnen de Eurostars niet rijden wegens zulke fijne regen die normaal gezien daar niet valt

of zo.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Robin »

waarom geen tunnel erover bouwen zoals L4? werken met beton gaat goed vooruit normaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Patrick »

Robin schreef:waarom geen tunnel erover bouwen zoals L4? werken met beton gaat goed vooruit normaal.
Er hebben nog plannen gecirculeerd voor een tweede Chunnel. Hoever het daarmee staat, weet ik niet.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door Kristofke »

aangezien de huidige nog tientalle jaren moet afbetalen zal dat nog wel even duren denk :)

waarom trouwens? Er is toch nog volop capaciteit beschikbaar
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door AlexNL »

Erg nette manier van communicatie vanuit Eurostar, klasse :)
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door giuseppe »

Patrick schreef:Er hebben nog plannen gecirculeerd voor een tweede Chunnel. Hoever het daarmee staat, weet ik niet.
Als je dan toch met geld gaat gooien lijkt me Holyhead - Dublin nog een beter idee.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Geen Eurostar treinen dit weekend

Bericht door K V B »

Patrick schreef:
Robin schreef:waarom geen tunnel erover bouwen zoals L4? werken met beton gaat goed vooruit normaal.
Er hebben nog plannen gecirculeerd voor een tweede Chunnel. Hoever het daarmee staat, weet ik niet.
In de concessie van Eurotunnel stond onderandere dat ze tegen 2000 met een voorstel moest komen voor een tweede tunnel (voor auto's). Dat plan heeft men dan ook netjes op tijd gepresenteerd en dan opgeborgen. Ik vraag me af hoe de ingenieurs die daaraan gewerkt hebben zich gevoeld hebben... Het stond immers al bij voorbaat vast dat het om een plichtoefening ging. Momenteel is er dus helemaal geen sprake van een tweede tunnel.
Plaats reactie