Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Adler »

In het Australische Melbourne heeft een baby als bij wonder een aanrijding door een trein overleefd.
Het kind lag in een kinderwagen die in het station Ashburton op de sporen rolde, seconden voor een trein arriveerde.
Omstaanders vreesden het ergste, maar de baby bleek niet alleen in leven, hij had slechts een buil op het hoofd overgehouden aan het ongeluk.
Video
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door jan_olieslagers »

.., en ook een vuile luier, wellicht }:-)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Dieselfreak »

Vraag me af hoe die kinderwagen van het perron kon rollen. Hopelijk niet vanzelf, want dat zou betekenen dat het perron afloopt in de richting van het spoor. Dat kan niet!!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Glodenox »

Volgens die bewakingsbeelden lijkt het toch zo, hoor :?
Die buggy is van zichzelf aan het rollen geraakt, dus het perron moet wel afhellen naar de sporen toe...

Gruwelijke beelden maar gelukkig een goed einde.

Greetings,
Glodenox
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Steven »

Vele perrons hellen naar de sporen toe. De reden is vrij simpel: afvoerrichting van het regenwater.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Hogersluys »

Dan lijkt het mij veiliger de perrons af te laten helen van de sporen weg en aldus het regenwater naar een goot te leiden. Dat zie je ook vaak.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Steven »

Het afhellen naar de sporen zie je dan ook vooral bij oudere perrons. De perrons die gemoderniseerd worden (in België alvast) krijgen een gootje en hellen dus naar het midden. Zeker nu men meer en meer een zaak maakt van waterbeheer en afhandeling
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door jan_olieslagers »

Het pas heraangelegde perron van spoor 2 te Weerde heeft het gootje niet in het midden maar helemaal weg van het spoor. Kwa veiligheid net zo goed.

(en nee, de naambordjes zijn er nog steeds niet terug opgehangen)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door HLE 2302 »

Laat ons zeggen dat het een wonder is dat de baby het nog kan navertellen ... (al zal een jonge baby niet veel vertellen/herrineren waarschijnlijk :P)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door Fles »

Dieselfreak schreef:Vraag me af hoe die kinderwagen van het perron kon rollen. Hopelijk niet vanzelf,
Gevaarlijke uitspraak, dit :idea:

Maar mooi dat het zo goed afgelopen is inderdaad. Iedereen zal flink geschrokken zijn :o
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door K V B »

Adler schreef:In het Australische Melbourne heeft een baby als bij wonder een aanrijding door een trein overleefd.
Het kind lag in een kinderwagen die in het station Ashburton op de sporen rolde, seconden voor een trein arriveerde.
Omstaanders vreesden het ergste, maar de baby bleek niet alleen in leven, hij had slechts een buil op het hoofd overgehouden aan het ongeluk.
Video
Deze video zag ik toevallig op in Italië op TV in een restaurant, en die heeft daar toen mijn maaltijd behoorlijk verpest, want ik kon niet geloven dat men dit kon overleven, en verstond de Italiaanse commentaar niet. Blij dat het dus toch wel goed afgelopen is. (Ben overigens van dan af aan specifiek naar restaurants op zoek gegaan waar geen TV aan stond. Geen eenvoudige opgave in Italië)
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Baby houdt slechts buil over aan botsing met trein

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
Adler schreef:In het Australische Melbourne heeft een baby als bij wonder een aanrijding door een trein overleefd.
Het kind lag in een kinderwagen die in het station Ashburton op de sporen rolde, seconden voor een trein arriveerde.
Omstaanders vreesden het ergste, maar de baby bleek niet alleen in leven, hij had slechts een buil op het hoofd overgehouden aan het ongeluk.
Video
Deze video zag ik toevallig op in Italië op TV in een restaurant, en die heeft daar toen mijn maaltijd behoorlijk verpest, want ik kon niet geloven dat men dit kon overleven, en verstond de Italiaanse commentaar niet. Blij dat het dus toch wel goed afgelopen is. (Ben overigens van dan af aan specifiek naar restaurants op zoek gegaan waar geen TV aan stond. Geen eenvoudige opgave in Italië)
Beelden van een dodelijk ongeval gaan ze meestal niet uitzenden ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie