Inleggen trein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
LaurentDriege

Inleggen trein.

Bericht door LaurentDriege »

Hallo,

is er iemand bekend met het inleggen van een eigen trein. We zoeken dit voor onze vereniging (we hebben redelijk wat leden).
We zouden een paar eigen treinen inleggen, maar zoeken nog de prijs per km dat we afleggen.

Wagons vinden is geen probleem, maar wat kost het gebruik van de sporen en tractie ?
We zoeken dit voor België, omliggende landen (bvb NL, F, D, L) en ook voor AU.
Kan iemand ons hierin helpen ?

De aanvraag zou moeten gebeuren via de nmbs, maar daar kunnen ze op voorhand niets meegeven ... ;-(

Alvast dank !
Mvg,
Laurent.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Inleggen trein.

Bericht door Kristofke »

dus ze kunnen bij de NMBS geen offerte maken?
LaurentDriege

Re: Inleggen trein.

Bericht door LaurentDriege »

Mijn vraag aan hen was simpel : wat kost dit ongeveer per km ?
Antwoord (kort samengevat) : eerst een officiële aanvraag doen, alles concreet van datum en begin/eindstation, passage, ...en je betaalt op voorhand de dossierkosten.

Ik wou gewoon een ruwe schatting van de prijs per km vragen ...
Bvb : België aan € x per km, Duitsland zoweel euro per km, ...
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Inleggen trein.

Bericht door Terminus »

Je moet ook een deel aan Infrabel (en de buitenlandse infrastructuurbeheerders wanneer het over een internationaal traject gaat) betalen: rijpad, stops, ... Maar als de NMBS het materieel levert (?), zou je inderdaad verwachten dat ze een richtgetal kunnen geven.
LaurentDriege

Re: Inleggen trein.

Bericht door LaurentDriege »

Klopt.
De vraag was gericht aan Infrabel. Zij leggen een pad in, vragen deze bij de buurlanden, ...

Had ik ergens gezegd dat de wagons van de nmbs waren ?

Er moet toch ergens een richtgetal te vinden zijn, denk ik toch, nee ?

L.
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Inleggen trein.

Bericht door Terminus »

LaurentDriege schreef:Klopt.

Had ik ergens gezegd dat de wagons van de nmbs waren ?

L.
Neen, vandaar het vraagteken in mijn vorige tekst :)
Maar ook andere bedrijven die rijtuigen verhuren, moeten toch iets van richtbedragen kunnen geven?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Inleggen trein.

Bericht door Tim »

Ik denk (maar ben dit niet helemaal zeker) dat het 3 of 3,5 euro per kilometer is.
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Inleggen trein.

Bericht door FLV-FGSP »

Probeer het eens met de netverklaring:
https://www.railaccess.be/portal/page/p ... r2009_2010
De kilometers kosten ongeveer hetzelfde als in Nederland, maar stoppen op stations is veel duurder, zie artikel bij TreinTramBus: http://www.treintrambus.be/images/stori ... stgeld.pdf
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Inleggen trein.

Bericht door AlexNL »

Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.

Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Inleggen trein.

Bericht door K V B »

AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.

Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...
260689
Berichten: 3320
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Inleggen trein.

Bericht door 260689 »

K V B schreef:
AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.

Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...
Das dan enkel het rijpad, Personeelskosten (treinbestuurder/begeleider, loc's, ...)
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Inleggen trein.

Bericht door nighttrain »

K V B schreef:
AlexNL schreef:Ik weet niet met wie je contact hebt opgenomen, maar heb je al contact gezocht met iemand van een One Stop Shop van de infrabeheerders? Op http://www.railneteurope.com/cont/aboutus_oss.aspx staat een overzicht van alle contactpersonen binnen de infrabeheerders. Als men je bij Infrabel niet verder kan helpen, zou je het eens bij ProRail kunnen proberen.

Het principe van en One Stop Shop (OSS) is dat je 1x een aanvraag indient en dat de rest voor je geregeld wordt, inclusief rijpaden, stops en alles.
Op Railneteurope kan je een online de prijs voor een pad laten uitrekenen. Daar heb je wel een login voor nodig, maar als je dat vriendelijk vraagt krijg je dat. Ikzelf heb zo even gekeken wat het goedkoopste pad van Oostenrijk (Wenen) naar België (Brussel Zuid) kost: 2800 Euro, via Luxemburg, voor een trein van tien rijtuigen...
Laten we even het als een realist bekijken, voor die prijs heb je nog niet eens de energie faktuur betaald, en eenieder kan een trein inleggen aan die condities ! 2800€ voor een trein met 10 rijtuigen en 1000 mensen aan 200€ per persoon(200.000€). In andere speeltjes noemen ze dit jackpot!
dan heb je nog niet de tussentijdse rangeringen betaald voor de man-uren enz.Ik denk eerlijk gezegd tot het bewijs van het tegendeel dat je enkele parameters niet in beeld heb gebracht!
het beloofd van een zeer complexe en dure rekening te worden zonder te wilen zeggen dat het onmogelijk is!!
Plaats reactie