Bergland?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
Jaja, hij rijdt weer, de Bergland Expres!
Na het failliessement van TTC, gaat men gewoon verder met RailInsight (het bedrijf dat eigenaar was van de SBB WL die vorig jaar bij de Bergland tot inzet kwamen).
De Bergland Expres noemt nu Bergland Trein, maar de link is overduidelijk...
De website is bijna dezelfde, een paar kleuren werden gewijzigd, maar wie goed zoekt vind nog de naam 'Bergland expres' terug...
Benieuwd wat het dit jaar gaat geven...
http://www.berglandtrein.nl/
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
Enkele Quotes:
19-08-2009: Touring Car brengt Belgische rezigers en Eurostar naar Aachen
De Bergland Trein is het nog niet gelukt om al het komende seizoen vanaf het station Brussel-Zuid te vertrekken. Ze blijft proberen met de Belgische Staatsspoorwegen NMBS in contact te komen voor een oplossing. Tot die tijd zal de Bergland Trein haar Belgische reizigers en de reizigers die met de Eurostar vanuit Londen op station Brussel-Zuid aankomen met een Touring Car naar Aachen station te brengen waar de Bergland Trein hen zal opwachten.
Waar lazen we dat nog?
Bergland Trein is een nieuw treinproduct in een nieuwe opzet. Iedere vergelijking met andere treinen en/of vennootschappen gaat mank en is niet aan de orde.
:mrgreen:
Bestemmingen

Omdat niet alle bestemmingen per spoor bereikbaar zijn, bieden we voor de laatste kilometers bustransfers aan. U wordt met de transferbus tot aan uw vakantieadres gebracht! Op deze pagina vind u een overzicht van de bestemmingen welke via de Bergland Expres, als dan niet met tranfer, bereikt kunnen worden. Staat de bestemming van uw keuze er niet tussen? Vraag ons vrijblijvend een offerte voor de gewenste transferbestemming!
De transferprijzen zijn per persoon per retour.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Bergland?

Bericht door Accelerat »

Ojee... Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! :lol:

EDIT:
Ik zat net hun prijslijsten te bekijken en ik begin me toch echt af te vragen wat hun in hemelsnaam zouden bedoelen met "Zitplaats couchette". Want blijkbaar heb je keuze uit "Zitplaats" en "Zitplaats couchette". :roll:
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Bergland?

Bericht door Terminus »

Ik ben fan van nachttreinen, maar dit vind ik een schande. Dit is gewoon de Bergland Expres! Wie gaat dat uitleggen aan al de gedupeerde reizigers van vorig winterseizoen?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
Terminus schreef:Ik ben fan van nachttreinen, maar dit vind ik een schande. Dit is gewoon de Bergland Expres! Wie gaat dat uitleggen aan al de gedupeerde reizigers van vorig winterseizoen?
Die mening deel ik ook.
Hopelijk heeft de 'Bergland' dit jaar een vlekkeloos jaar, en als dat niet het geval is, laat hem dan liefst zo snel mogelijk weer verdwijnen. Weer een nachttrein minder? Ja, maar dit is geen reclame voor de andere bedrijven...
Vorig jaar voorspelde ik al dat het moeilijk zou worden, toen plots én EETC én CNL én TTC vanuit Utrecht naar de Oostenrijkse Alpen zouden rijden, nu de Skishuttle daar nog bijkomt, wordte het volgens mij helemaal knap lastig...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
Het wordt nog groffer:
Surf eens naar de oude site van TTC: http://www.ttconline.nl
U heeft gezocht op de Bergland Expres, de wintersport en skitrein die sinds 2003 tot het afgelopen seizoen 2008/2009 vele wintersporters naar de sneeuw in Oostenrijk en Italië heeft gebracht. Het afgelopen seizoen hebben de verantwoordelijke vennootschappen The Train Company B.V. en LISE B.V. de handdoek in de ring moeten gooien. Enerzijds door financieel onvermogen, veroorzaakt door onder meer door het niet betalen van afnemers, anderzijds door technische gebreken van gehuurde rijtuigen. Het gevolg is dat de ‘oude’ Bergland Expres niet meer zal rijden omdat de ondernemingen The Train Company B.V. en LISE B.V. niet meer voortgezet worden en in een afwikkelingsprocedure zitten. Voor vragen hieromtrent dient u uw brief te zenden naar Postbus 85005, 3508 AA Utrecht. Bij eventuele nieuwe initiatieven van treinproducten of treinreizen zijn deze vennootschappen niet meer betrokken.

Skitreinen zullen er altijd zijn en ook de naam Bergland Expres zal wellicht weer opduiken. Het merk bestaat immers al sinds de vroege jaren vijftig van de vorige eeuw en heeft een historie van de Biljettencentrale en Hotelplan naar de skitrein die tot voor kort vele duizenden reizigers uit België en Nederland naar hotels en skipistes in Oostenrijk en Italië en zelfs één seizoen naar skigebieden van Zwitserland en Frankrijk bracht. In het verleden zijn de tickets ook verkocht via de touroperators TUI, OAD, Hotelplan en Vrij Uit

Laat u evenwel niet misleiden door andere skitreinen. Veelal zijn het verouderde rijtuigen met gedateerd reizigerscomfort. Het onderhoud voldoet meestal wel aan de minimale eisen die door inspecties worden voorgeschreven, maar daar wordt juist de verwarming en verlichting niet mee bedoeld. En dat voelt en merkt de reiziger natuurlijk ook. Enerzijds de beleving van de reiziger, vakantietreinen zijn nooit nieuwe treinen, anderzijds de marketing die iets anders wil doen laten geloven.

Wilt u meer weten over het reizen met eerlijke skitreinen, dan wordt u verwezen naar http://www.berglandtrein.nl. U zult dan nog steeds niet met nieuwe rijtuigen rijden, maar wel goed onderhouden treinen die met liefde worden gereden door mensen die weten hoe het moet. Zelfs heeft u niet de garantie dat u stipt op tijd aankomt of dat alles vlekkeloos verloopt, maar 9 van de 10 keer gaat het wel goed. Soms kan het zelfs voorkomen dat de trein met vertragingen vertrekt of aankomt, soms door een storm zodat het spoorwegnet plat ligt of omdat er reizigersproblemen zijn. Maar u komt er, desnoods met ander of aanvullend vervoer. Alle maatschappijen hebben het natuurlijk verstopt in de kleine lettertjes staan, maar ja die zijn meestal zo klein dat een leesbril zelfs op jonge leeftijd al aan te raden is.

Wilt u nog, en wilt u het risico lopen dat u ontspannen en uitgerust op uw wintersportbestemming aankomt in een geweldige ambiance? Dan kunnen wij u verwijzen naar http://www.berglandtrein.nl en haar samenwerking met andere partijen als Greentrain, Snowcarbon, en Solotrain. U kunt dan tevens uw hotel of appartement regelen in de beste skigebieden en de mooiste plekjes in Oostenrijk en Italië. Eerlijk en betaalbaar!
Skitreinen zullen er altijd zijn en ook de naam Bergland Expres zal wellicht weer opduiken.
Ja, als ze er zelf opnieuw mee beginnen...
Laat u evenwel niet misleiden door andere skitreinen. Veelal zijn het verouderde rijtuigen met gedateerd reizigerscomfort. Het onderhoud voldoet meestal wel aan de minimale eisen die door inspecties worden voorgeschreven, maar daar wordt juist de verwarming en verlichting niet mee bedoeld.
...
Zelfs heeft u niet de garantie dat u stipt op tijd aankomt of dat alles vlekkeloos verloopt, maar 9 van de 10 keer gaat het wel goed. Soms kan het zelfs voorkomen dat de trein met vertragingen vertrekt of aankomt, soms door een storm zodat het spoorwegnet plat ligt of omdat er reizigersproblemen zijn. Maar u komt er, desnoods met ander of aanvullend vervoer. Alle maatschappijen hebben het natuurlijk verstopt in de kleine lettertjes staan, maar ja die zijn meestal zo klein dat een leesbril zelfs op jonge leeftijd al aan te raden is.
Is dat een beschrijving van de Bergland Expres? Of tracht men hier EETC te beschrijven??? :shock: :o
Welke trein heeft er vorig jaar vuur gevat?
Welke trein is de kampioen der vertragingen?
Welke trein wordt om de haverklap door bussen vervangen?
Welke trein liet haar mensen in Oostenrijk achter?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef: EDIT:
Ik zat net hun prijslijsten te bekijken en ik begin me toch echt af te vragen wat hun in hemelsnaam zouden bedoelen met "Zitplaats couchette". Want blijkbaar heb je keuze uit "Zitplaats Community" en "Zitplaats couchette". :roll:
Grossraumwagen en Abteilwagen?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bergland?

Bericht door treinbruno »

De CNL heeft wel nogal nieuwe rijtuigen :)
en nu moeten ze alleen nog het personeel overnemen... :mrgreen: echt erg
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bergland?

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:De CNL heeft wel nogal nieuwe rijtuigen :)
en nu moeten ze alleen nog het personeel overnemen... :mrgreen: echt erg
CNL heeft inderdaad modern materieel, maar het zou me verwonderen moesten ze daar iets van krijgen...
Waarom kon men anders vorig jaar geen CNL rijtuigen huren?
Overigens zit CNL zelf met een materieel tekort, waradoor er sinds vorig jaar geen UEX/seizoens CNL meer naar de skigebieden rijden...
Volgens wat ik las zouden de CNL Apus en CNL Eridanus geschrapt zijn om materieel te hebben om de Talgo's te vervangen.
En nu zouden ze rijtuigen gaan verhuren?
De WLABmh 174 van RailInsight zijn overigens alles behalve nieuw. Persoonlijk zou ik daar wel eens in willen meerijden, maar dan afficheren dat je 'zo goed als nieuw' materieel hebt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Bergland?

Bericht door Terminus »

Het bericht van TTC (of moet je ze tegenwoordig noemen) is ronduit zielig. Maar zeg eens eerlijk, hoeveel reizigers gaan dit jaar nog kiezen voor die trein? De naam is bijna dezelfde als 'die failliete van vorig jaar', op de site worden dezelfde foto's gebruikt, het logo lijkt verdacht veel op dat van de Bergland Expres... Bovendien zijn de andere skitreinen al bezig met de voorverkoop.

Ik herhaal mijn eerste bericht: een schande!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Bergland?

Bericht door treinbruno »

zelfs het oude domein www.berglandexpres.com wordt doorgestuurt naar de website van de bergland trein, en samen met dit op de nieuwe website :D
Bergland Trein is een nieuw treinproduct in een nieuwe opzet. Iedere vergelijking met andere treinen en/of vennootschappen gaat mank en is niet aan de orde.
lachwekkend :lol:
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Bergland?

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:zelfs het oude domein http://www.berglandexpres.com wordt doorgestuurt naar de website van de bergland trein, en samen met dit op de nieuwe website :D
Bergland Trein is een nieuw treinproduct in een nieuwe opzet. Iedere vergelijking met andere treinen en/of vennootschappen gaat mank en is niet aan de orde.
lachwekkend :lol:
Ja, "product": kan ik die trein kopen dan?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie