Rail 2 London en Rail 2 Paris

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Adler »

En de reeks gaat verder ...

www.rail2london.be

en

www.rail2paris.be

Zelfde concept als www.rail2amsterdam.be

Waarom maakt de NMBS deze sites niet meer bekend?
Is het soms de bedoeling om die verborgen te houden?
Wie vindt de volgende in de reeks?
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Glodenox »

Die zullen na een tijdje waarschijnlijk redelijk hoog in de rangschikking van zoekmachines komen te staan. En op die manier zullen de reizigers het wel tegenkomen.

En zeer waarschijnlijk zullen ze wel een campagne voeren met die websites ;)

Greetings,
Glodenox
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Adler »

Uit de datums op de blog van die sites, zouden die al bestaan van in mei.
Het is toch onbegrijpelijk dat men een hoop geld uitgeeft om die sites te laten maken en ze dan op geen enkele manier bekend maakt.
Op geen enkele NMBS site vind ik ook maar 1 link terug naar die sites.
Er zijn nog wel meer van die NMBS-sites die niet of nauwelijks bekend zijn, bv. http://www.projectgentsintpieters.be , die trouwens door dezelfde firma is gemaakt.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Glodenox »

Maar als je op Google "gent sint pieters" ingeeft, kom je die site wel meteen tegen... Dat is volgens mij de strategie die ze gebruiken. Nu geef ik toe: ze zouden inderdaad beter een nieuwsitem op hun site maken over zulke nieuwe sites en ergens een pagina met links naar al die sites voorzien.

Greetings,
Glodenox
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Adler »

Glodenox schreef:Maar als je op Google "gent sint pieters" ingeeft, kom je die site wel meteen tegen... Dat is volgens mij de strategie die ze gebruiken. Nu geef ik toe: ze zouden inderdaad beter een nieuwsitem op hun site maken over zulke nieuwe sites en ergens een pagina met links naar al die sites voorzien.
Gent Sint Pieters is nu toevallig nog een vrij uniek woord, maar je moet maar eens proberen om de site rail2amsterdam te vinden met zoekwoorden als Amsterdam of trein.
Die woorden zijn zo algemeen dat je bijna onmogelijk daarmee die site kan vinden.
Ik heb die site toevallig gevonden omdat ik zocht naar Fyra, iets waarover nog vrijwel geen sites bestaan.

Zelfs op deze pagina met links die van hetzelfde Bureau B-Ri 32 S.13/6 komt die die rail2 sites heeft laten maken, vind je geen enkele link naar die sites.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door msts.be »

Het probleem is dat de NMBS tevéél van deze sub-sites aan het maken is. Normaal zou je alles voor Londen op de site van Eurostar moeten vinden, voor Parijs bij Thalys. Aangezien de respectivelijke treinen de enige zijn naar deze steden (de nachttrein naar Londen met de ferry rijdt al 30 jaar niet meer, en ook de Corails/EC's naar Parijs zijn nu al 15 jaar historie) moet alle info ook op de sites van die treinen/maatschappijen terechtkomen.

Zelfde met die projectsites van een bepaald station: geen aparte sites maken, wel alles op de site 'Het Station' groeperen !
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door Adler »

msts.be schreef:Het probleem is dat de NMBS tevéél van deze sub-sites aan het maken is. Normaal zou je alles voor Londen op de site van Eurostar moeten vinden, voor Parijs bij Thalys. Aangezien de respectivelijke treinen de enige zijn naar deze steden (de nachttrein naar Londen met de ferry rijdt al 30 jaar niet meer, en ook de Corails/EC's naar Parijs zijn nu al 15 jaar historie) moet alle info ook op de sites van die treinen/maatschappijen terechtkomen.

Zelfde met die projectsites van een bepaald station: geen aparte sites maken, wel alles op de site 'Het Station' groeperen !
Volkomen akkoord.
Dat er sub-sites worden gemaakt is dan nog niet het ergste, maar dat er op de hoofdsites zelfs geen enkele verwijzing is naar die sub-sites, is dan nog onbegrijpelijker.
Waarschijnlijk krijgt elke afdeling een bepaald budget toegewezen voor dergelijke zaken en moet dat geld hoe dan ook worden uitgegeven.
Of dat dan zin heeft en of er een onderling overleg gebeurt tussen de verschillende diensten is blijkbaar van geen enkel belang.
Ik denk dat er niemand bij de NMBS om de duur nog weet hoeveel sites er eigenlijk in omloop zijn.
melle

Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris

Bericht door melle »

Denk jij dat er iemand aan de NMBS site uit kan?
Ik heb al van zo velen gehoord dat het zo een moeilijke site is als je er niets van kent..
Plaats reactie