En de reeks gaat verder ...
www.rail2london.be
en
www.rail2paris.be
Zelfde concept als www.rail2amsterdam.be
Waarom maakt de NMBS deze sites niet meer bekend?
Is het soms de bedoeling om die verborgen te houden?
Wie vindt de volgende in de reeks?
Rail 2 London en Rail 2 Paris
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Die zullen na een tijdje waarschijnlijk redelijk hoog in de rangschikking van zoekmachines komen te staan. En op die manier zullen de reizigers het wel tegenkomen.
En zeer waarschijnlijk zullen ze wel een campagne voeren met die websites
Greetings,
Glodenox
En zeer waarschijnlijk zullen ze wel een campagne voeren met die websites
Greetings,
Glodenox
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Uit de datums op de blog van die sites, zouden die al bestaan van in mei.
Het is toch onbegrijpelijk dat men een hoop geld uitgeeft om die sites te laten maken en ze dan op geen enkele manier bekend maakt.
Op geen enkele NMBS site vind ik ook maar 1 link terug naar die sites.
Er zijn nog wel meer van die NMBS-sites die niet of nauwelijks bekend zijn, bv. http://www.projectgentsintpieters.be , die trouwens door dezelfde firma is gemaakt.
Het is toch onbegrijpelijk dat men een hoop geld uitgeeft om die sites te laten maken en ze dan op geen enkele manier bekend maakt.
Op geen enkele NMBS site vind ik ook maar 1 link terug naar die sites.
Er zijn nog wel meer van die NMBS-sites die niet of nauwelijks bekend zijn, bv. http://www.projectgentsintpieters.be , die trouwens door dezelfde firma is gemaakt.
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Maar als je op Google "gent sint pieters" ingeeft, kom je die site wel meteen tegen... Dat is volgens mij de strategie die ze gebruiken. Nu geef ik toe: ze zouden inderdaad beter een nieuwsitem op hun site maken over zulke nieuwe sites en ergens een pagina met links naar al die sites voorzien.
Greetings,
Glodenox
Greetings,
Glodenox
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Gent Sint Pieters is nu toevallig nog een vrij uniek woord, maar je moet maar eens proberen om de site rail2amsterdam te vinden met zoekwoorden als Amsterdam of trein.Glodenox schreef:Maar als je op Google "gent sint pieters" ingeeft, kom je die site wel meteen tegen... Dat is volgens mij de strategie die ze gebruiken. Nu geef ik toe: ze zouden inderdaad beter een nieuwsitem op hun site maken over zulke nieuwe sites en ergens een pagina met links naar al die sites voorzien.
Die woorden zijn zo algemeen dat je bijna onmogelijk daarmee die site kan vinden.
Ik heb die site toevallig gevonden omdat ik zocht naar Fyra, iets waarover nog vrijwel geen sites bestaan.
Zelfs op deze pagina met links die van hetzelfde Bureau B-Ri 32 S.13/6 komt die die rail2 sites heeft laten maken, vind je geen enkele link naar die sites.
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Het probleem is dat de NMBS tevéél van deze sub-sites aan het maken is. Normaal zou je alles voor Londen op de site van Eurostar moeten vinden, voor Parijs bij Thalys. Aangezien de respectivelijke treinen de enige zijn naar deze steden (de nachttrein naar Londen met de ferry rijdt al 30 jaar niet meer, en ook de Corails/EC's naar Parijs zijn nu al 15 jaar historie) moet alle info ook op de sites van die treinen/maatschappijen terechtkomen.
Zelfde met die projectsites van een bepaald station: geen aparte sites maken, wel alles op de site 'Het Station' groeperen !
Zelfde met die projectsites van een bepaald station: geen aparte sites maken, wel alles op de site 'Het Station' groeperen !
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Volkomen akkoord.msts.be schreef:Het probleem is dat de NMBS tevéél van deze sub-sites aan het maken is. Normaal zou je alles voor Londen op de site van Eurostar moeten vinden, voor Parijs bij Thalys. Aangezien de respectivelijke treinen de enige zijn naar deze steden (de nachttrein naar Londen met de ferry rijdt al 30 jaar niet meer, en ook de Corails/EC's naar Parijs zijn nu al 15 jaar historie) moet alle info ook op de sites van die treinen/maatschappijen terechtkomen.
Zelfde met die projectsites van een bepaald station: geen aparte sites maken, wel alles op de site 'Het Station' groeperen !
Dat er sub-sites worden gemaakt is dan nog niet het ergste, maar dat er op de hoofdsites zelfs geen enkele verwijzing is naar die sub-sites, is dan nog onbegrijpelijker.
Waarschijnlijk krijgt elke afdeling een bepaald budget toegewezen voor dergelijke zaken en moet dat geld hoe dan ook worden uitgegeven.
Of dat dan zin heeft en of er een onderling overleg gebeurt tussen de verschillende diensten is blijkbaar van geen enkel belang.
Ik denk dat er niemand bij de NMBS om de duur nog weet hoeveel sites er eigenlijk in omloop zijn.
Re: Rail 2 London en Rail 2 Paris
Denk jij dat er iemand aan de NMBS site uit kan?
Ik heb al van zo velen gehoord dat het zo een moeilijke site is als je er niets van kent..
Ik heb al van zo velen gehoord dat het zo een moeilijke site is als je er niets van kent..