Fyra - HSL-Zuid / L-4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Fyra - HSL-Zuid / L-4

Bericht door giuseppe »

Het lijkt me een goede zaak om HSA failliet te laten gaan, omdat er dan een integratie met binnenlands vervoer kan plaatsvinden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de IC Venlo-Den Haag (tussen Breda en Rotterdam over HSL), Vlissingen - Amsterdam ( Vanaf Moerdijk over HSL) of een nieuwe IC Antwerpen-Eindhoven. En voorlopig zou je dan afspraken met Thalys kunnen maken om ieder uur Amsterdam-Brussel te rijden.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Fyra - HSL-Zuid / L-4

Bericht door Accelerat »

Wat mijn part betreft mocht die HSA ook gerust failliet gaan hoor.Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra - HSL-Zuid / L-4

Bericht door AlexNL »

HSA hoeft van mij niet per sé failliet, maar er moet wel weer normaal gedaan worden. De huidige concessie is een overblijfsel van het vrije marktdenken van Paars, en inmiddels is wel gebleken dat dat niet altijd beter is.

De HSL moet in het Hoofdrailnet komen, en geïntegreerd worden in de dienstregeling. Daar mag best een kleine meerprijs tegenoverstaan... zelfs NS-medewerkers zeggen tegen mij dat die toeslag 'veel te hoog' is.

Wat ik me afvraag.. mocht HSA omvallen, houdt dat dan ook in dat de V250's niet geleverd zullen worden? Dan blijft AnsaldoBreda met een aantal halfgebouwde treinstellen zitten...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

4 extra ATs

Bericht door msts.be »

Jules schreef:Ik weet dat we bij de eerste testritten in dubbel de stroom moesten serieus beperken aan het Hollands Diep. Het zal vooral aan de stukken zijn waar beide lijnen kort naast elkaar liggen. Ze zijn daar van in het begin al nooit echt gerust in geweest. Sinds het ongeval onlangs in Barendrecht zijn ze daar terug serieus over begonnen.
kika schreef:Dat was dus afgelopen weekend. Is er wat interessants uit de tests gekomen?
Yep, als gevolg daarvan is men nu bezig om 4 extra autotransfo's te bouwen om de stroomvoorziening terug stabiel te krijgen en de EMC-storingen te verminderen:
http://www.open.ou.nl/hon/HSLafl49.htm#Bouw
neigezug

Re: Fyra - HSL-Zuid / L-4

Bericht door neigezug »

Als HSA failliet gaat, dan is dit goed nieuws voor de DB als zij met de ICE Amsterdam-London starten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra - HSL-Zuid / L-4

Bericht door Shrek »

neigezug schreef:Als HSA failliet gaat, dan is dit goed nieuws voor de DB als zij met de ICE Amsterdam-London starten.
Dat heeft daar toch niets mee te maken? Internationale treinen zijn toch al vrijgemaakt, dus die mogen er sowieso al gaan rijden.
De ICE daar zal trouwens geen alternatief vormen voor de Fyra hoor. Enkel stops in Amsterdam en Rotterdam en dan is het nog de vraag of je in Rotterdam uberhaupt al mag uitstappen...
Gesloten