Het Groot ingescande-Treinkaartjes topic!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trammist

Het Groot ingescande-Treinkaartjes topic!

Bericht door Trammist »

Post hier scans van treinkaartjes/tickets uit verschillende landen die je bezoekt.

Ik begin met 2 (!) tickets uit Hongarije (MÁV).

De bladschikking is een heel klein beetje ongelukkig gedaan door mij, mij excuses.
Het ticket linksboven is voor de terugreis Boedapest-Sàrbogàrd, het ticket rechts boven is dat van de heenreis Sàrbogàrd-Boedapest. En het beeldje centraal vanonder is de achterkant van zo'n kaartje. Bovendien zetten Hongaarse TBG's met een balpen een krabbel op je biljet, ipv te knippen.
Bovendien moet je voor de Hongaarse IC's reserveren, maar dat zijn dikwijls treinen die het ganse land doorkruisen, dus véél langer dan de gemiddelde Belgische trein. Sommige lange treindiensten hebben onderweg een lokwissel, omdat slechts ong. de helft van het Hongaarse spoorwegnet geëlektrificeerd is. En door de lange afstand heeft deze (kleine) inspanning wel degelijk economisch verantwoord. Geen Belgische (diesel onder den draad) toestanden ginderachter! Het materieel is erg gevarieerd, van gloednieuwe Siemens-dieselmotorwagens over luxueuze lange-afstandsrijtuigen, tot oude rollende wrakken die met openstaande deuren rijden en bijna uit elkaar vallen door de verregaande staat van ontbinding.

En als je een beeld wilt hebben van het gemiddelde MÁV-station, bekijk dan zeker dit door mij gemaakte filmpje :lol:

Daarentegen, oud of nieuw, versleten of moder, de Hongaarse treinen zijn enorm proper, en hun zetels schijnen behoorlijk comfortabel te zijn. Ik heb zelf nog niet met MÁV gereisd, maar ik ben al wel in een Hongaars station geweest én eventjes binnengewipt in een trein (en er snel weer uitgesprongen!).
Afbeelding
Plaats reactie