ICE en ETCS
Re: ICE en ETCS
Hoi,
wrpint,
Ik heb ongeveer 50 minuten in de tunnel stilgestaan.De communicatie was redelijk en er werd afgeroepen dat er een technisch defect was waardoor men een "restart" moest doen waardoor de verlichting gedurende enkele minuten uigeschakeld werd.
Lukas
wrpint,
Ik heb ongeveer 50 minuten in de tunnel stilgestaan.De communicatie was redelijk en er werd afgeroepen dat er een technisch defect was waardoor men een "restart" moest doen waardoor de verlichting gedurende enkele minuten uigeschakeld werd.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: ICE en ETCS
Gewoon uit nieuwsgierigheid en vermoeden dat het wellicht een knappe lijn is in dat landschap ginds... Heeft al iemand mooie foto's van de ICE3 op L3? Of ergens te zien op internet?
Re: ICE en ETCS
Die 4 (?) ICE's die aangepast zijn, zitten daar die Nederlandse bij of komen die nu niet meer in Brussel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ICE en ETCS
De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).dentheo schreef:Die 4 (?) ICE's die aangepast zijn, zitten daar die Nederlandse bij of komen die nu niet meer in Brussel ?
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
Re: ICE en ETCS
Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?nahoj schreef:De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 26 jul 2009, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ICE en ETCS
Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?rvdborgt schreef:[quote="nahoj"De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
[/quote]
Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ICE en ETCS
De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).dentheo schreef:Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?
Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ?
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
Re: ICE en ETCS
Ik las vandaag nog in La Vie Du Rail dat er vanaf deze maand 4 en vanaf september 5 ICE3's met ETCS level 2 zouden uitgerust zijn.Adler schreef:De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).dentheo schreef:Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?
Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ?
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
De reglementen van Infrabel (die nu dus al spreken van 11 stellen) lopen wellicht al wat op de feiten vooruit?
Re: ICE en ETCS
Dat aantal van 10 komt uit een bericht in de laatste Eisenbahn Kurier die meestal wel juiste informatie geven.nahoj schreef:Ik las vandaag nog in La Vie Du Rail dat er vanaf deze maand 4 en vanaf september 5 ICE3's met ETCS level 2 zouden uitgerust zijn.Adler schreef:De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
De reglementen van Infrabel (die nu dus al spreken van 11 stellen) lopen wellicht al wat op de feiten vooruit?
Of die ook alle 10 bestemd zijn voor de dienst naar Brussel, staat er wel niet bij.
Misschien zijn er ook bij voor de verbinding naar Parijs.
Re: ICE en ETCS
Momenteel worden die reeks ICE3's voor Nederland België en Frankrijk gebruikt. Volgens mijn collega van DB zijn er 15 nieuwe ICE's besteld die vooral op de as naar Frankrijk zullen gebruikt worden
Re: ICE en ETCS
Nee, de ICE-3MF (voor Frankrijk) zijn hun Belgische en Zwitserse (maar da's geen probleem, gezien de meersysteemstellen nooit verder dan Basel hebben gereden) toelating kwijtgespeeld. Men had plannen om die subreeks ooit te laten herkeuren in België, en ineens te bekijken of die subreeks ook nu 300 km/u kan op L2 (hetzelfde ballastprobleem kwam voor in Frankrijk, maar de subreeks -MF heeft extra versterkingen zodat de ballast niet meer weggeblazen wordt). Daar is tot nu toe niks van in huis gekomen, en raar genoeg staat in het toelatingsrooster 330|DB|F|NS|B, alhoewel ze dus niet bij ons toegelaten zijn !Jules schreef:Momenteel worden die reeks ICE3's voor Nederland België en Frankrijk gebruikt.
Vooral dan op de nieuwe Rhin-Rhône lijn die enkel met ETCS-2 zal uitgerust worden (geen dubbel seinsysteem zoals op LGV Est). Maar ze zullen koppelbaar blijven met de eerste reeks, en ook met Memor/TBL1+/TBL2 uitgerust worden voor ritten in België..Jules schreef:Volgens mijn collega van DB zijn er 15 nieuwe ICE's besteld die vooral op de as naar Frankrijk zullen gebruikt worden.
Re: ICE en ETCS
Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.Nee, de ICE-3MF (voor Frankrijk) zijn hun Belgische en Zwitserse (maar da's geen probleem, gezien de meersysteemstellen nooit verder dan Basel hebben gereden) toelating kwijtgespeeld. Men had plannen om die subreeks ooit te laten herkeuren in België, en ineens te bekijken of die subreeks ook nu 300 km/u kan op L2 (hetzelfde ballastprobleem kwam voor in Frankrijk, maar de subreeks -MF heeft extra versterkingen zodat de ballast niet meer weggeblazen wordt). Daar is tot nu toe niks van in huis gekomen, en raar genoeg staat in het toelatingsrooster 330|DB|F|NS|B, alhoewel ze dus niet bij ons toegelaten zijn !
Re: ICE en ETCS
Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...Jules schreef: Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.
Re: ICE en ETCS
En wat heeft DB in hemelsnaam te maken met de treinserie Bruxelles-Basel die nog voor geen millimeter over duits grondgebied komt?K V B schreef:Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...Jules schreef: Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.
Re: ICE en ETCS
Je kan ook naar Basel via Duitsland, ik vermoed dat K V B daarop alludeert. Misschien niet sneller, maar zeker wel comfortabeler dan met de EC's zonder restowagen, of met de TGV's die ook al geen schitterende restowagen hebben. En eigenlijk ook amper trager. Alleen vermijd je Luxemburg en Straatsburg, toch 2 belangrijke stops op de EC-verbinding...