ICE en ETCS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: ICE en ETCS

Bericht door Lukas »

Hoi,

wrpint,

Ik heb ongeveer 50 minuten in de tunnel stilgestaan.De communicatie was redelijk en er werd afgeroepen dat er een technisch defect was waardoor men een "restart" moest doen waardoor de verlichting gedurende enkele minuten uigeschakeld werd.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ICE en ETCS

Bericht door nahoj »

Gewoon uit nieuwsgierigheid en vermoeden dat het wellicht een knappe lijn is in dat landschap ginds... Heeft al iemand mooie foto's van de ICE3 op L3? Of ergens te zien op internet?
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ICE en ETCS

Bericht door dentheo »

Die 4 (?) ICE's die aangepast zijn, zitten daar die Nederlandse bij of komen die nu niet meer in Brussel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ICE en ETCS

Bericht door nahoj »

dentheo schreef:Die 4 (?) ICE's die aangepast zijn, zitten daar die Nederlandse bij of komen die nu niet meer in Brussel ?
De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE en ETCS

Bericht door rvdborgt »

nahoj schreef:De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?

Groetjes,
Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 26 jul 2009, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ICE en ETCS

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:[quote="nahoj"De volgende ICE3's mogen volgens de reglementering van Infrabel (BVT), met afgezonderde wervelstroomrem en in enkele tractie, aan max 250km/h over L2 en L3: 4601-4604, 4607, 4610, 4611 (=DB), 4651-4654 (=NS).
Dat zijn er blijkbaar dus veel meer dan 4... Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen stellen die op het 3kV net mogen en stellen die op L3 mogen.
Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?
[/quote]

Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ? :?: :?:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: ICE en ETCS

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?


Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ? :?: :?:
De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: ICE en ETCS

Bericht door nahoj »

Adler schreef:
dentheo schreef:Maar hebben ze allemaal al ETCS dan?


Ik heb ergens gelezen dat er nog maar 4 waren...maar waar ? :?: :?:
De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
Ik las vandaag nog in La Vie Du Rail dat er vanaf deze maand 4 en vanaf september 5 ICE3's met ETCS level 2 zouden uitgerust zijn.
De reglementen van Infrabel (die nu dus al spreken van 11 stellen) lopen wellicht al wat op de feiten vooruit?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: ICE en ETCS

Bericht door Adler »

nahoj schreef:
Adler schreef:De DB heeft 10 ICE 3M (BR 406) laten uitrusten met ETCS. Dit is gebeurd door Alstom met ETCS apparatuur van Alstom Charleroi (ATLAS systeem).
Alstom heeft daar 14 maanden tijd voor gekregen vanaf april 2008.
Ik las vandaag nog in La Vie Du Rail dat er vanaf deze maand 4 en vanaf september 5 ICE3's met ETCS level 2 zouden uitgerust zijn.
De reglementen van Infrabel (die nu dus al spreken van 11 stellen) lopen wellicht al wat op de feiten vooruit?
Dat aantal van 10 komt uit een bericht in de laatste Eisenbahn Kurier die meestal wel juiste informatie geven.
Of die ook alle 10 bestemd zijn voor de dienst naar Brussel, staat er wel niet bij.
Misschien zijn er ook bij voor de verbinding naar Parijs.
Jules

Re: ICE en ETCS

Bericht door Jules »

Momenteel worden die reeks ICE3's voor Nederland België en Frankrijk gebruikt. Volgens mijn collega van DB zijn er 15 nieuwe ICE's besteld die vooral op de as naar Frankrijk zullen gebruikt worden
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: ICE en ETCS

Bericht door msts.be »

Jules schreef:Momenteel worden die reeks ICE3's voor Nederland België en Frankrijk gebruikt.
Nee, de ICE-3MF (voor Frankrijk) zijn hun Belgische en Zwitserse (maar da's geen probleem, gezien de meersysteemstellen nooit verder dan Basel hebben gereden) toelating kwijtgespeeld. Men had plannen om die subreeks ooit te laten herkeuren in België, en ineens te bekijken of die subreeks ook nu 300 km/u kan op L2 (hetzelfde ballastprobleem kwam voor in Frankrijk, maar de subreeks -MF heeft extra versterkingen zodat de ballast niet meer weggeblazen wordt). Daar is tot nu toe niks van in huis gekomen, en raar genoeg staat in het toelatingsrooster 330|DB|F|NS|B, alhoewel ze dus niet bij ons toegelaten zijn !
Jules schreef:Volgens mijn collega van DB zijn er 15 nieuwe ICE's besteld die vooral op de as naar Frankrijk zullen gebruikt worden.
Vooral dan op de nieuwe Rhin-Rhône lijn die enkel met ETCS-2 zal uitgerust worden (geen dubbel seinsysteem zoals op LGV Est). Maar ze zullen koppelbaar blijven met de eerste reeks, en ook met Memor/TBL1+/TBL2 uitgerust worden voor ritten in België..
Jules

Re: ICE en ETCS

Bericht door Jules »

Nee, de ICE-3MF (voor Frankrijk) zijn hun Belgische en Zwitserse (maar da's geen probleem, gezien de meersysteemstellen nooit verder dan Basel hebben gereden) toelating kwijtgespeeld. Men had plannen om die subreeks ooit te laten herkeuren in België, en ineens te bekijken of die subreeks ook nu 300 km/u kan op L2 (hetzelfde ballastprobleem kwam voor in Frankrijk, maar de subreeks -MF heeft extra versterkingen zodat de ballast niet meer weggeblazen wordt). Daar is tot nu toe niks van in huis gekomen, en raar genoeg staat in het toelatingsrooster 330|DB|F|NS|B, alhoewel ze dus niet bij ons toegelaten zijn !
Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE en ETCS

Bericht door K V B »

Jules schreef: Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.
Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: ICE en ETCS

Bericht door Accelerat »

K V B schreef:
Jules schreef: Kijk man ik weet niet welk boekje je gelezen hebt. Ik heb die informatie van de persoon die zich voor de DB bezighoud met de opvolging van de internationale stellen. Ik heb dan ook geschreven dat die stellen VOORAL voor de as Frankrijk zullen gebruikt worden en om eerlijk te zijn er staat bij de DB zodanig veel op het programma dat er wel nog het een en het ander zal veranderen.
Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...
En wat heeft DB in hemelsnaam te maken met de treinserie Bruxelles-Basel die nog voor geen millimeter over duits grondgebied komt?
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE en ETCS

Bericht door groentje »

Je kan ook naar Basel via Duitsland, ik vermoed dat K V B daarop alludeert. Misschien niet sneller, maar zeker wel comfortabeler dan met de EC's zonder restowagen, of met de TGV's die ook al geen schitterende restowagen hebben. En eigenlijk ook amper trager. Alleen vermijd je Luxemburg en Straatsburg, toch 2 belangrijke stops op de EC-verbinding...
Plaats reactie