Eurostar beste keuze naar Londen?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Welke vervoersmiddel gebruikt u om naar Londen te komen?

Peiling eindigde op 02 jul 2009, 12:53

Trein (Eurostar)
32
86%
Vliegtuig
4
11%
auto (Le shuttle, Calais)
0
Geen stemmen
bus (Eurolines)
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Infra_speed

Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Infra_speed »

Beste treinliefhebbers,

Zou graag willen weten of er mensen zijn op dit forum die al eens gebruik heeft gemaakt van de Eurostar dienst Brussel-Zuid - St. Pancras International.
Graag hoor ik van jullie een mening wat je van de Eurostar dienstverlening vindt en wat er moet veranderen om het product nog beter te maken.

wat vinden jullie van de frequent Traveller spaarsystheem?
Hoeveel keer heeft u gebruik gemaakt van de Eurostar?
Verkiest u de Eurostar naar Londen boven het vliegtuig?


schrijf in je recensie in welke klassen je hebt gezeten standard, Leisureselect, business

Alvast bedankt voor de recensies die er mogelijk gaan komen en eventuele foto's van de Eurostar!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Steven »

eurostar
van centrum tot centrum geen groot na of voortransport nodig, kort tijd om in te checken
dat zijn zowat de voornaamste redenen voor mij
Hans

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Hans »

Ik volg Steven en verkies ook de eurostar.
Snelle incheckprocedures, heel erg snel en vlotte verbinding van eender welk treinstation in België naar Brussel-zuid die de eurostarverbinding heel erg vlot toegankelijk maken. En daarbij natuurlijk het van stadscentrum naar standscentrum zonder extra verplaatsing en zowel in Brussel-Zuid als zeker St-Pancras heel erg vlotte toegang/verbinding met de rest van openbaar vervoer. Lijkt me idd zowat de grootste troef van de eurostar, de zorgeloosheid. (Zelf 1 retour in standard gemaakt).
De eurostar dienst is in mijn ogen vrij optimaal en de mogelijke verbeteringen zullen zich vooral situeren op gebied treincomfort en interieur, waar in de komende jaren bij hun mid-life update ook wat aan gedaan wordt.

Gestoord heb ik me nergens aan, het loopt gewoon heel erg vlot en makkelijk.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door LHOON »

Reeds al met al een tiental retours gemaakt met eurostar, zowel eerste als tweede klas.

Voor Londen-stad en om verder te reizen per spoor: de beste optie zonder meer. Goede aansluitingen met de metro, en de spoorwegstations om verder noordwaarts te gaan (Kings cross, Euston) liggen vlakbij. Enkel voor bestemmingen in Zuidwest engeland was Waterloo beter gelegen.

Met het vliegtuig: Heathrow is een heksenketel en nog een heel eind van de stad (tenzij men de overgetaxeerde heathrow express neemt)

Met de auto naar Londen: vergeet het! Men kan met een auto weinig doen in deze stad: zeer druk verkeer, geen parkeerruimte, en congestietax om het centrum te betreden.

Met de bus: wellicht de goedkoopste oplossing maar niet er comfortabel. Het Victoria busstation waar men toekomt doet eerder aan de derde wereld denken.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Patrick »

Frequente reiziger sinds 1995. Ik hou het niet meer bij :D (Alhoewel, op basis van mijn biljetten zou ik het wel moeten weten.)
Trein omdat ik een hekel heb aan vliegen, de boot mij te lang duurt en ik geen rijbewijs heb :mrgreen:
Onmiddellijk in het centrum, goede verbindingen.
Dienstverlening aan boord (catering) is zeer goed tot goed, sommige crews zijn wat slordig/vergeetachtig.
Klasse: altijd leisure select (of zeldzamer business), amper 2 keer in standard gereisd.
Het Chunnel-element speelt bij mij ook een grote rol (de beleving; het project volgde ik vanaf de eerste spadensteek) alhoewel het nieuwe er nu wel af is :wink:

EDIT: 'k zie het nu pas: in de poll is geen sprake van het vervoermiddel 'boot' (via la douce France).
In de bus heb ik te weinig beenruimte, ondanks mijn 1m65 :mrgreen:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Accelerat »

Toevallig gisteren nog verdiept in hoe ik het best naar London kon gaan, defenitely Eurostar. :)
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door dentheo »

sncf-sncb schreef:Toevallig gisteren nog verdiept in hoe ik het best naar London kon gaan, defenitely Eurostar. :)
Laatste cijf jaar misschien 50 keer naar London geweest...nooit met Eurostar..zeer veel Antwerpen-Londoncity-DLR...
Theo
Groeten vanop de Heide
Infra_speed

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Infra_speed »

dentheo schreef:
sncf-sncb schreef:Toevallig gisteren nog verdiept in hoe ik het best naar London kon gaan, defenitely Eurostar. :)
Laatste cijf jaar misschien 50 keer naar London geweest...nooit met Eurostar..zeer veel Antwerpen-Londoncity-DLR...
Ik neem aan dat u een VLM Airlines fan bent :D

Inchecktijd VLM Airlines Antwerpen Airport (15 minuten)
Inchecktijd Eurostar (30 minuten)
Vanaf Brussel-Zuid gaat er alleen 1 trein die 1 uur en 51 minuten overdoet om naar Londen St. Pancras te komen. De overige diensten doen er veel langer over minimaal 2 uur.
VLM Airlines vliegt vanaf Antwerpen binnen 50 minuten naar hartje Londen.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door tomdg »

ik zou de eurostar kiezen :D spijtig genoeg zijn mijn ouders hier niet zo voor te vinden :( bang dat er iets in den tunnel gaat gebeuren ... precies of een schip niet kan zinken en een vliegtuig neerstorten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Shrek »

hoe verhouden de prijzen tussen VLM en eurostar zich? :)
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Nils »

Shrek schreef:hoe verhouden de prijzen tussen VLM en eurostar zich? :)
Vlm is voor de gewone reiziger misschien iets duurder, maar daar staat dan wel meer service tegenover.
Voor de reizigers in Select klasse is het dan weer iets goedkoper, daar VLM one class only vliegt, maar dan wel met maaltijdservice.

Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan VLM, dan vooral omdat de effectieve reistijd korter is, en ik eigenlijk zo snel mogelijk terug uit het vervoermiddel wil. Bovendien is de aanvliegroute boven London, indien de wind goed zit, ronduit magnifiek met uitzicht over London Eye, Big Ben,...
Trammist

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Trammist »

VLM airlines. Nog nooit gedaan, maar àls ik het zou doen => VLM.

De luchthaven van Deurne ligt achter mijn hoek.
LML
Berichten: 1393
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door LML »

Ik heb zowel met VLM gevlogen, met de €star geflitst (zowel naar Waterloo-station als naar St-Pancras-station) als met de auto (via de €tunnel) naar London geweest. Resultaat:
* Met de auto: als het echt moet..., maar liever niet (meer).
* Met VLM: jazeker, is de moeite.
* Met de €star: raadt ik iedereen ten volle aan (en zal ikzelf zeker blijven doen, wegens interesse in treinen en spoorwegen in 't algemeen, naar 't schijnt... :wink:).

Andere kant van de medaille: als je alleen reist, valt de prijs/kwaliteit best mee. Als je met 4 (binnenkort 5) bent, ben je wel een stevig(er) bedrag kwijt, ongeacht hoe je naar London wil...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
jan_olieslagers
Berichten: 3524
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door jan_olieslagers »

Trammist schreef:VLM airlines. Nog nooit gedaan, maar àls ik het zou doen => VLM.

De luchthaven van Deurne ligt achter mijn hoek.
Maar is die vlieger niet erg duur? Veel waar voor het goede geld naar t schijnt, dat wel, maar ze moeten er toch maar liggen...?

En hoe is de verbinding van daar naar het stadscentrum? Docks Light Railway of zoiets...? Prijs? Frekwentie? En komt men er echt mee in het centrum?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trammist

Re: Eurostar beste keuze naar Londen?

Bericht door Trammist »

jan_olieslagers schreef: Maar is die vlieger niet erg duur? Veel waar voor het goede geld naar t schijnt, dat wel, maar ze moeten er toch maar liggen...?
Het antwoord vind je op http://www.flyvlm.com/
jan_olieslagers schreef:En hoe is de verbinding van daar naar het stadscentrum? Docks Light Railway of zoiets...? Prijs? Frekwentie? En komt men er echt mee in het centrum?
Ik ben er nog niet geweest, maar ik heb ervan horen vertellen dat 'ie best goed is. Het i dan ook een (semi-)volwaardige metro.
Plaats reactie