Auto onder Benelux....
Re: Auto onder Benelux....
Wanneer je de spoorstroomloop kortsluit, zal ATB inderdaad het blok als bezet tonen. Hoe Memor daarmee omgaat weet ik niet.
Re: Auto onder Benelux....
Ah ok. Ik kon het zo snel niet vinden op Wikipedia... het artikel over Memor is wat beknopt, zeker wanneer vergeleken met alle info over ATB.Steven schreef:is in belgie idem
Re: Auto onder Benelux....
omdat dit geen invloed heeft op de memor zelf, memor is een hulptoestel en geen veiligheidsinstallatie. Memor zorgt dat de bestuurder bepaalde seinbeelden moet MEMORiseren. Dit door soms op een knop te duwen en soms komt er gewoon een beltoon/groen lamp. De kortsluiting zorgt enkel voor een bezetmelding in dat vak en niet meer als dat.
Re: Auto onder Benelux....
Okay. Omdat ik wel wat meer wil weten over Memor even maar een nieuw topic (http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=5727), zodat 't hier niet al te vervuild raakt.
De stremming was dus 3 uur... werd er alternatief vervoer ingezet door NS/NMBS in de vorm van bussen? Het was (nog) op Nederlands grondgebied zo te zien... hoe is 't met de Bs? Is die nog goed te gebruiken / lichte schade?
De stremming was dus 3 uur... werd er alternatief vervoer ingezet door NS/NMBS in de vorm van bussen? Het was (nog) op Nederlands grondgebied zo te zien... hoe is 't met de Bs? Is die nog goed te gebruiken / lichte schade?
Re: Auto onder Benelux....
Er zijn bussen ingezet geweest vanuit Roosendaal (een firma uit NL)
er was in begin heel veel verwarring over die bussen.
De eerste vier bussen waren blijkbaar door Thalys ingeroepen dit terwijl er nog geen enkel Thalys passagiers had gelost in Roosendaal (het voetpad stond al wel bomvol andere passagiers voor de L trein en Benelux).
Na een tijdje zijn de bussen zich gaan herschikken en kwamen er bussen bij, de bussen voor Thalys hadden zich afzonderlijk geplaatst, een pendelbus was dan klaar om naar Essen te rijden en twee andere bussen zijn naar Antwerpen centraal gereden.
Hoelang de problemen geduurd hebben weet ik niet precies, ik heb enkel zelf drie uur vertraging opgelopen op mijn totale traject, dus ook het stuk in België inbegrepen. (heb in Essen nog 50 min moeten wachten op een andere trein).
Ik had er voor gekozen om de bus tot Essen te nemen omdat de bussen naar Antwerpen Centraal OVERVOL zaten.
er was in begin heel veel verwarring over die bussen.
De eerste vier bussen waren blijkbaar door Thalys ingeroepen dit terwijl er nog geen enkel Thalys passagiers had gelost in Roosendaal (het voetpad stond al wel bomvol andere passagiers voor de L trein en Benelux).
Na een tijdje zijn de bussen zich gaan herschikken en kwamen er bussen bij, de bussen voor Thalys hadden zich afzonderlijk geplaatst, een pendelbus was dan klaar om naar Essen te rijden en twee andere bussen zijn naar Antwerpen centraal gereden.
Hoelang de problemen geduurd hebben weet ik niet precies, ik heb enkel zelf drie uur vertraging opgelopen op mijn totale traject, dus ook het stuk in België inbegrepen. (heb in Essen nog 50 min moeten wachten op een andere trein).
Ik had er voor gekozen om de bus tot Essen te nemen omdat de bussen naar Antwerpen Centraal OVERVOL zaten.
Re: Auto onder Benelux....
Niet alle overwegen worden bewaakt door seinen
Maar dat van Wikipedia: Ik heb zelf nog deelgenomen aan de discussie omtrent dat deel.
Beide systemen kunnen werken, maar hebben hun nadelen:
Rood zwaaien: je hebt twee richtingen aan een lijn, dus het is gokken. Maar je kan het doen. En eventueel vraag je een bijstaander om de andere richting te doen. 1500m valt nog mee, al is elke afstand al een vermindering van de impact.
Kortsluiting: Kan je ook doen, maar kijk uit: de trein kan het laatste sein al gepasseerd zijn, of de truc kan om een andere reden mislukken. Blijf dus nooit op een overweg staan. Bovendien heb je kans dat je de overweg activeert. En het is al zeker geen spel!
Op de brandvoorschriften in openbare gebouwen staat vaak als eerste taak op: Blijf kalm. Omdat het zo belangrijk is in noodgevallen. Paniek is de vijand van elke reddingsoperatie. Je kan niet meer logisch nadenken, en je begint op je instinct te reageren, dat niet altijd even betrouwbaar is.
Vandaar het nut van oefening en sensibilisering: als je 1 maal gehoord hebt 'ga uit de auto' vergeet je dat als je in paniek bent. Als je het 100 keer hoort, herinner je je dat wel in een noodsituatie.
BDJ
Maar dat van Wikipedia: Ik heb zelf nog deelgenomen aan de discussie omtrent dat deel.
Beide systemen kunnen werken, maar hebben hun nadelen:
Rood zwaaien: je hebt twee richtingen aan een lijn, dus het is gokken. Maar je kan het doen. En eventueel vraag je een bijstaander om de andere richting te doen. 1500m valt nog mee, al is elke afstand al een vermindering van de impact.
Kortsluiting: Kan je ook doen, maar kijk uit: de trein kan het laatste sein al gepasseerd zijn, of de truc kan om een andere reden mislukken. Blijf dus nooit op een overweg staan. Bovendien heb je kans dat je de overweg activeert. En het is al zeker geen spel!
Op de brandvoorschriften in openbare gebouwen staat vaak als eerste taak op: Blijf kalm. Omdat het zo belangrijk is in noodgevallen. Paniek is de vijand van elke reddingsoperatie. Je kan niet meer logisch nadenken, en je begint op je instinct te reageren, dat niet altijd even betrouwbaar is.
Vandaar het nut van oefening en sensibilisering: als je 1 maal gehoord hebt 'ga uit de auto' vergeet je dat als je in paniek bent. Als je het 100 keer hoort, herinner je je dat wel in een noodsituatie.
BDJ
Re: Auto onder Benelux....
Zou het met een gewone startkabel lukken op rails die voor het grote deel flink roestig zijn? Een trein zorgt wel voor kortsluiting, maar zijn wielen zitten dan ook precies op het (doorgaans amper roestige) loopvlak...Robin schreef:werkt dit werkelijk? handig om te weten dan.Als men met de startkabel de twee rails aan elkaar verbindt, dan denkt de beveiligingsinstallatie dat er in dat blok een trein staat. Het sein dat toegang geeft tot dat blok, zal dan op onveilig springen
Re: Auto onder Benelux....
Dat had maar 1 uur mogen zijn. Je hebt blijkbaar de bus-trein-aansluiting in Essen gemist. Maar waar kwam het derde uur vertraging dan door?Steven schreef:Hoelang de problemen geduurd hebben weet ik niet precies, ik heb enkel zelf drie uur vertraging opgelopen op mijn totale traject, dus ook het stuk in België inbegrepen. (heb in Essen nog 50 min moeten wachten op een andere trein).
Volgens de informatie vooraf zouden er alleen bussen Roosendaal - Essen zijn, en wel 1 keer per uur aansluitend op de Beneluxen in Essen. Wat voor bussen reden er dan naar Antwerpen?Steven schreef:Ik had er voor gekozen om de bus tot Essen te nemen omdat de bussen naar Antwerpen Centraal OVERVOL zaten.
Groetjes,
Rian
Re: Auto onder Benelux....
Rian verwar jij niet met de bussen vorig weekend ??? Dit draadje ging over de botsing maandag.rvdborgt schreef:Volgens de informatie vooraf zouden er alleen bussen Roosendaal - Essen zijn, en wel 1 keer per uur aansluitend op de Beneluxen in Essen. Wat voor bussen reden er dan naar Antwerpen?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Auto onder Benelux....
Eh, ja, je hebt gelijk.dentheo schreef:Rian verwar jij niet met de bussen vorig weekend ??? Dit draadje ging over de botsing maandag.rvdborgt schreef:Volgens de informatie vooraf zouden er alleen bussen Roosendaal - Essen zijn, en wel 1 keer per uur aansluitend op de Beneluxen in Essen. Wat voor bussen reden er dan naar Antwerpen?
Sorry voor de verwarring,
Rian