Pagina 1 van 11

Neubaulocs

Geplaatst: 03 feb 2006, 21:38
door Joris
Hallo,
Alle nieuwe ontwikkelingen van de Neubaulocs kan je vanaf heden hier dus posten.
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 04 feb 2006, 18:36
door Trainspotterke
Allé, we zijn weer vertrokken voor 65 pagina's! :P

Geplaatst: 06 feb 2006, 07:03
door CFL
Trainspotterke schreef:Allé, we zijn weer vertrokken voor 65 pagina's! :P
En meer als het effie kan ... :lol:

Geplaatst: 06 feb 2006, 21:49
door msts.be
Bon , om maar met de deur in huis te vallen .... ditmaal wat nieuws over het SBB "ramptype" Re474 ... blijkbaar zijn alle testjes met meettreinen nu afgelopen en begint het serieuze werk ... de loc is blijkbaar nu toegelaten in Italië , zoals we hier kunnen zien :
Afbeelding Hopelijk blijft het nu zo en maar hout vasthouden dat de Italianen niet binnenkort weer met een paar flutregels op de proppen komen om de loc terug buiten te kunnen zetten ...

Geplaatst: 07 feb 2006, 19:35
door Joris
Hallo,
http://www.br146.de/bilder/2006-02-04_829_1216050.jpg
Deze staat dus blijkbaar in NL.Is dat de HSL naar Antwerpen, en zoja, komt deze loc dan ergens naar de grens met België toe?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 07 feb 2006, 19:43
door NSNMBS
ja, die maakt testritten op de HSL Barendrecht - Belgische grens..

Geplaatst: 09 feb 2006, 14:53
door FLV-FGSP
Persbericht Bombardier
BOMBARDIER: 130 MILJOEN EURO ORDER VAN CBRAIL VOOR 35
TRAXX-LOCOMOTIEVEN ZORGT VOOR MEER SPOORWEGMATERIEEL IN EUROPA

Berlin (ots) - Berlijn, 9 februari 2006 - Bombardier
Transportation zal 35 TRAXX-locomotieven bouwen voor het Europese
leasingbedrijf voor spoorwegmaterieel CBRail. De order omvat de
productie van 25 elektrische multi-system-locomotieven en 10
diesel-elektrische locomotieven, en heeft een waarde van ongeveer 130
miljoen euro (156 miljoen USD). De voertuigen zullen aan CBRail
worden geleverd in 2007 en 2008. Bovendien bevat het contract opties
voor 70 bijkomende locomotieven.

De voertuigen, die vermaard zijn om hun superieure
betrouwbaarheid, worden gebouwd in de Bombardier fabriek in Kassel.
De carrosserieën zullen worden geleverd door de Bombardier vestiging
in Wroclaw (Polen) en de onderstellen door de vestiging in Siegen.

Met deze order zal CBRail zijn eigen locomotievenpark uitbreiden,
dat momenteel bestaat uit 32 locomotieven op het Europese vasteland,
waaronder 8 bestaande TRAXX AC-locomotieven. Het gevarieerde
locomotievenpark zal CBRail in staat stellen tegemoet te komen aan de
vele verschillende operatorbehoeften voor grensoverschrijdende
Europese trajecten van noord naar zuid of van west naar oost, alsook
voor de exploitatie van niet-elektrische spoorlijnen.

"Deze order is een volgende belangrijke stap in de ontwikkeling
van ons TRAXX-product en wij zijn bijzonder blij onze relatie met
CBRail te mogen uitbreiden", aldus Edmund Schlummer, President,
Locomotives, Bombardier Transportation. Hij voegde er aan toe: "Met
de ontwikkeling van onze ultramoderne multi-system-locomotieven komen
wij een behoorlijke stap dichter bij een "grenzenloos" Europees
spoorwegtransport. Uit het succes van onze nieuwe TRAXX DE blijkt
duidelijk dat wij er goed aan hebben gedaan dieseltractie op te nemen
in onze platformstrategie".

De modulaire multi-system-locomotief voor intra-Europees
goederentransport werd ontworpen voor zowel gelijkstroom als
wisselstroom en kan worden uitgerust met de verschillende in Europa
gebruikte treinveiligheidssystemen. Alle locomotieven worden
uitgerust met de beproefde en geteste MITRAC-aandrijf- en
besturingstechnologie van Bombardier.

De op alle locomotieven in de TRAXX-familie toegepaste strategie,
die bestaat in het gebruik van vele identieke onderdelen, is
bijzonder voordelig voor de klant. Ze maakt het immers mogelijk
nieuwe treinen probleemloos te integreren in bestaande parken en de
gebruiks- en onderhoudskosten laag te houden. Daarnaast staan de
TRAXX-locomotieven bekend voor hun hoge beschikbaarheids- en
bruikbaarheidsgraad tijdens hun volledige levensduur. Meer dan 750
van de op de 185-serie gebaseerde locomotieven werden reeds besteld,
en bijna 400 van die locomotieven worden nu reeds dagelijks gebruikt
voor het transporteren van goederen en passagiers doorheen Europa.

De joint venture CBRail, opgericht door Babcock & Brown (ASX:BNB)
en Bank of Scotland is actief betrokken bij de levering van
exploitatieleasings voor vracht- en passagiersspoorwegmaterieel aan
Europese operatoren. Dit contract is een zoveelste stap in haar
gestage ontwikkeling binnen de Europese markt voor spoorwegmaterieel
en deze locomotieven zullen voor leasing worden aangeboden aan
operatoren in heel Europa.
Over Bombardier
Als wereldleider op het gebied van innoverende transportoplossingen
gaande van regionale en zakenvliegtuigen tot transportmaterieel op
spoor, is Bombardier Inc. een internationale onderneming met
hoofdzetel in Canada. Haar jaaromzet voor het op 31 januari 2005
afgesloten boekjaar bedraagt 15,8 miljard Amerikaanse dollar en haar
aandelen worden verhandeld op de beurs van Toronto (BBD). Nieuws en
informatie staan ter beschikking op http://www.bombardier.com.

Bombardier, TRAXX en MITRAC zijn handelsmerken van Bombardier Inc.
of zijn dochterondernemingen.

Geplaatst: 09 feb 2006, 15:00
door FLV-FGSP
NSNMBS schreef:ja, die maakt testritten op de HSL Barendrecht - Belgische grens..
Foto's bijvoorbeeld bij Peter Honig:
http://www.open.ou.nl/hon/HSLAFL38.htm

Geplaatst: 12 feb 2006, 18:12
door msts.be
Helemaal uitzonderlijk is het niet , maar toch : op br146.de staat een foto van een BR101 die een goederentrein trekt :
Afbeelding Bron : http://www.br146.de

Geplaatst: 12 feb 2006, 22:02
door Taurus
Komt toch regelmatig voor, heb niet zo lang geleden zelf ook nog een 101 voor een goederentrein gespot op de Emslandstrecke vlak bij ons over de grens.

Geplaatst: 19 feb 2006, 12:52
door sammarco1
Is dispolok van die zelfde aard ? als boven vernoemde diensten? !

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=713

En Rail Traction Company ?

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=696

En TX- logistik ?

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=641

Voor meer fotos van SBB Cargo

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... =sbb+cargo

Deze laatste link zijn foto's algemeen SBB, maar er staan er nog andere bij dan in de vorige link !

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... search=sbb


Nu dat de itlaianen van die achterlijke flutregeltjes hebben kan ik allleen maar 100´% gelijk geven ! Ik woon in italie, en heb er mijn buik van vol van die idioterie !
Een mmoi voorbeeldje, Ik ben autocarchauffeur en heb het europees belgisch rijbewijs D ! Komende te wonen in Italie, mag ik met dit rijbewijs alleen nog rondrijden met een lege bus! Tis toch om met een hamer op hunne kop te ... Ik moet dus nog een ander rijbewijs hebben, het rijbewijs K...Een zogezegd professioneel opleidingscertificaat, om met een volle bus te mogen rondtoeren ! De meeste onprofessionele chauffeurs niet in regel met rij en rusttijden zijn.... de Italianen!

Ander vb: De Ferrovie Romagnola (FER) heeft in Romania een aantal diesel locomotieven overgekocht en hellemaal opnieuw opgeknapt ! miljoenen kosten gedaan, om ter aanvulling van hun inkomsten van hun privenet, cargo te gaan doen op de lijnen van de FS!

Nee, mooi niet want Trenitalia homologeerd deze locomotieven niet omdat ze drieassig zijn, een C0-C0 indeling....En dus weggesmeten geld ! Inkomsten verlies, want die machienes zijn klaar en staan binnen!

Afbeelding

Een prachtig land om op vakantie te gaan, maar onmogelijk om hier te leven..... ! Wat een stomme wetten zijn er hier !

Geplaatst: 19 feb 2006, 20:36
door msts.be
Nu begin ik mij echt wel vragen te stellen bij de ES64F4-versie nummering van Siemens .. kijk hier eens en ga daarna eens vergelijken met deze ...

Ja de fotos zijn van 2 verschillende locs , dat maakt niet zo uit , wat wél uitmaakt is dat beide locs van het type VD zijn , en tóch in Zwitserland zijn toegelaten terwijl normaal gezien enkel locs van de types VE en VF daar toegelaten zijn ..

Ik denk dat de versie nummering nu echt wel facultatief en overbodig begint te worden .. misschien enkel bij Railion kan dit nog wat zin hebben , maar toch niet echt meer bij Siemens ...

Ondertussen draagt ME146-01 ook reclame voor de 60-jarige verjaardag van de Duitse deelstaat Niedersachsen : Afbeelding (foto van br146.de)

Maar dan ... nu heeft ook de 827302 haar definitieve liverij gekregen : Afbeelding Ik vind dit niet minder dan prutserwerk : de bekende symbooltjes zijn te klein en in de verkeerde kleuren dan de VB2N rijtuigen waarmee ze zullen rijden , geen goede combinatie van het Transilien en SNCF logo : Transilien moest VOLUIT geschreven worden met het SNCF logo ernaast , zoals op de tekening van Simon ..

En dan nog eens de nummer van de loc ergens erbij "foefelen" op een slecht leesbare plaats : NEEN , deze dient onderaan het rooster op de voorkant te staan ..

Ik hoop nog maar eens dat dit maar een "experiment" was en dat de 827301 wél de juiste liverij krijgt !

Geplaatst: 19 feb 2006, 21:24
door Steven
zoveel stekkers op dien zijn neus :(

Geplaatst: 20 feb 2006, 00:37
door sammarco1
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 21 feb 2006, 22:42
door sammarco1