Stelling: HSL Zuid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

De consessie voor het Hogesnelheidsvervoer op de HSL-Zuid moet opnieuw worden aanbesteed.

Ja, HSA heeft de reiziger te lang laten wachten, het is nu eens tijd voor actie.
31
66%
Nee, aanloopproblemen horen erbij.
9
19%
Nee, HSA moet overeind blijven en moet het alleenrecht behouden.
4
9%
Beter schaft men heel de HSL af. Men is er duidelijk nog niet klaar voor.
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 47

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door Steven »

Dwaas hoeft dat noodzakelijk niet te zijn, net zoals in de autoindustrie heeft de treinindustrie te maken met een verloop van personeel, daar zijn ook ingenieurs bij. Op dergelijke manier komt bepaalde info van bedrijf a wel eens bij bedrijf b te liggen. Zo kan bedrijf b jaren achterstand inhalen of bepaalde zaken sneller realiseren door het zweet ontstaan in bedrijf a. Het zou pas naief zijn te denken dat elk bedrijf braaf binnen zijn eigen muren blijft kijken en denken om producten op de markt te brengen. Er heeft natuurlijk altijd iemand het pionierswerk gedaan.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door AlexNL »

De eerste V250 is inmiddels vertrokken uit Velím, zo meldt een redelijk betrouwbare bron op Tweakers.net. De aankomst te Watergraafsmeer wordt komende nacht verwacht, de route van de trein is (nog) niet bekend. Ik ben benieuwd of de V250 het haalt, of dat hij nog voor de grens door z'n assen zakt.
Hans

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door Hans »

Ik vind dat anti-V250 wel opvallend. Is het dan werkelijk zo'n slechte trein?
jan_olieslagers
Berichten: 3512
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door jan_olieslagers »

Het lijkt mij dat niemand dat objectief kan weten. Wel is hij al heel ruim over tijd, dat roept de vrees op dat er nogal wat problemen waren, en dat niet alle oplossingen even diepgaand zijn. Los daarvan schijnen sommigen hem lelijk te vinden, tsja da's nu eigenlijk weinig relevant. Van vliegtuigen wordt gezegd dat ze goed vliegen als ze er goed uitzien, maar ik denk niet dat die regel zomaar kan overgedragen worden op treinen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door AlexNL »

Het transport, door TXL, komt via Emmerich, waar de Rurtalbahn het over zou moeten nemen. Oorspronkelijke aankomsttijd rond 2 uur vannacht, maar dat zal dus wel later worden.
(bron: Somda.nl)
De V250 is nu ergens in Duitsland met 3,5 uur vertraging.

De Anti-V250-sfeer heeft te maken met de slechte reputatie van AnsaldoBreda (zie het IC4-debacle), en ook het ontwerp wat door veel mensen als lelijk wordt bestempeld. Ik vind 'm ook niet mooi, een Thalys PBKA of een ICE vind ik een pak mooier dan de V250.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door AlexNL »

Drehscheibe meldt:
Hallo leute heute gegen 17.30 fuhr durch Dresden Hbf eine schwarze 185 (mit der seitlichen Aufschrift HSV:FCB 7:1), das ist an sich nicht spannend jedoch hatte sie eine kuriose Überführung am Haken. und zwar einen komischen triebzug in weiss+ros+rot. der hatte als Aufschrift "Ansaldo Breda". kann damit jemand was anfangen was ist das für ein Zug. Den habe ich noch nie gesehen. Ach ja er kam aus Bad Schandau. Bilder folgen nächste Woche, wenn ich wieder daheim bin.
Gruss Stefan
Rond 17.30 is de V250 dus bij Dresden gespot...
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door AlexNL »

Inmiddels is de V250 Utrecht al voorbij, en op weg naar de Watergraafsmeer.

The Albatross has landed. I repeat, the Albatross has landed!
Infra_speed

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door Infra_speed »

AlexNL schreef:Inmiddels is de V250 Utrecht al voorbij, en op weg naar de Watergraafsmeer.

The Albatross has landed. I repeat, the Albatross has landed!
Je hebt helemaal gelijk dat 1 Albatros op weg is naar het depot in Amsterdam.
Het is allemaal onzin dat de Italiaanse treinfabrikant failliet is.

nieuwe dienstregeling shuttle NS Hispeed gaat pas in 2010 in
De Thalys gaat wel eind van dit jaar van start (sep, okt, nov of dec)
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door LML »

De 1ste Albatros (V250) zit idd. bij onze noorderburen. Ik ben benieuwd wanneer de 1ste tests zullen starten...

En... over de start van de Thalys-dienst: dat zal wel dec. '09 worden, bij de start van de nieuwe dienstregeling...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8171
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door dentheo »

LML schreef:De 1ste Albatros (V250) zit idd. bij onze noorderburen. Ik ben benieuwd wanneer de 1ste tests zullen starten...

En... over de start van de Thalys-dienst: dat zal wel dec. '09 worden, bij de start van de nieuwe dienstregeling...
Welke inhuldiging " ICE op HSL " zou de NMBS in Luik organiseren ???

Eerst de trein jaren "bijna boycotten", ge moest ongeveer een kaartje "eisen"... en dan nu op de HSL nog voor de Thalys, groots...of zou men het in stilte doen ?

Alhoewel rijdt die ICE nu al proef op die HSL ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door Steven »

hij zou in feb proefritten gedaan hebben volgens ik ergens online gezien had (weet niet meer waar).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Alhoewel rijdt die ICE nu al proef op die HSL ???
Afbeelding :wink:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door K V B »

dentheo schreef: Welke inhuldiging " ICE op HSL " zou de NMBS in Luik organiseren ???

Eerst de trein jaren "bijna boycotten", ge moest ongeveer een kaartje "eisen"... en dan nu op de HSL nog voor de Thalys, groots...of zou men het in stilte doen ?
De ICE wordt ook goed gebruikt, is mijn indruk. Ik hoop dt DB het aantal ritten uitbreid.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door K V B »

Steven schreef:Dwaas hoeft dat noodzakelijk niet te zijn, net zoals in de autoindustrie heeft de treinindustrie te maken met een verloop van personeel, daar zijn ook ingenieurs bij. Op dergelijke manier komt bepaalde info van bedrijf a wel eens bij bedrijf b te liggen. Zo kan bedrijf b jaren achterstand inhalen of bepaalde zaken sneller realiseren door het zweet ontstaan in bedrijf a. Het zou pas naief zijn te denken dat elk bedrijf braaf binnen zijn eigen muren blijft kijken en denken om producten op de markt te brengen. Er heeft natuurlijk altijd iemand het pionierswerk gedaan.
Maar net zoals in elke andere industrie zullen ingenieurs die naar een ander bedrijf wisselen geen kennis mogen meenemen. Als een ingenieur naar een nieuwe werkgever wisselt, en die nieuwe werkgever brengt dan plots iets op de markt wat gebaseerd is op technologie van de vorige werknemer van die man, wees dan maar gerust dat er een paar advocaten weer eens lekker zal aan verdienen.
(En dan zijn er nog zaken als patenten en zo...)
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Stelling: HSL Zuid

Bericht door K V B »

AlexNL schreef:Maar als men geen ervaring heeft, moet men ze de kans maar niet geven? AnsaldoBreda is geen groentje op treinengebied, alleen op hogesnelheidstreinengebied.
Ansoldabreda is betrokken bij de bouw van de ETR500, dus toch niet helemaal een groentje op HST gebied.
Plaats reactie