Personeel IC Benelux

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door 260689 »

rvdborgt schreef:
260689 schreef:Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.
Zijn er hierdoor al treinen uitgevallen?

Groetjes,
Rian
ja op dinsdag30 december
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:
rvdborgt schreef:
260689 schreef:Depot I ANT (Antwerpen-Centraal) treinbegeleiders: mogen sinds 14 december GEEN benelux treinen doen, is beslissing van brussel resultaat = brussel belt permanentie Antwerpen voor TBG's op beneluxtreinen te doen maar ze houden daar voet bij stuk brussel zegt neen dus blijft het neen en dat ze hun plan trekken.
Zijn er hierdoor al treinen uitgevallen?
ja op dinsdag30 december
Mooie boel is dat. Enig idee waarom Antwerpen geen Benelux-diensten meer heeft? En waarom ingeroepen hulp geweigerd wordt?

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door 260689 »

Brussel heeft beslist dat I ANT geen diensten van de benelux mag doen TBG's willen het nog doen maar als Brussel zegt niet meer is niet meer. Maar als ze in de problemen zitten dan zitten ze door hun eigen schuld dik inde shit door te zeggen dat Antwerpen geen beneluxtreinen meer mag doen.
Dus de mensen van de permanentie Antwerpen blijven dus voet bij stuk maar laat gene planton meer los voor benelux treinen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

dat heeft alles te maken met het albatros project.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door AlexNL »

Steven schreef:dat heeft alles te maken met het albatros project.
Is dat hetzelfde als de treinen van onze Italiaanse vrienden van AnsaldoBreda?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

dat heeft daar inderdaad ook mee te maken ja, de naam van die stellen is ook gebruikt om de tbg in België aan te duiden die met de benelux meegaan.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

ik heb daarnet een ticketlesskaart van NS ontvangen :)
> https://www.ticketlessreizen.nl/pages/home.php
niet da ik die erg veel ga gebruiken want u kaartje is geen 2 maand geldig :(

kunnen de NMBS TBG's die kaartjes controleren met hun apparatuur :D
want anders geef ik gewoon mijn kaart af bij controle, en hopen dat ze het niet kunnen checken, en mijn gewoon papieren kaartje bijhouden zodat er geen stempeltje op komt en ik het nog eens kan gebruiken :mrgreen:
Afbeelding
Chrizz

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Chrizz »

Net als de Belgische mensen vreemd stonden te kijken op het feit dat er alleen Nederlandse trainmanagers aan boord waren, zo stond ik van de week vreemd te kijken op Rotterdam Centraal. Was vanaf dat station onderweg naar Schiphol en wilde weten of er vanaf Schiphol ook treinen naar Eindhoven gingen. Zag geen trainmanagers van NS Hispeed, maar wel twee treinbegeleiders van de NMBS (overigens wel twee heel vriendelijke, die wisten dat de OV Studentenkaart geldig is!). Helaas konden zij me geen antwoord geven of er nog een trein naar Eindhoven ging. Ik vroeg of er een Nederlandse TM'er aan boord was, maar die was er niet. "Nieuwe regeling voor NS en NMBS personeel", was het antwoord van de treinbegeleider (die overigens nog voorkroop bij de chocolademelk :lol: )

@ de Belgen hier in dit topique, de Nederlanders weten vaak wel hoe de dienstregeling en overstaptijden in België zitten, daar hebben ze hun railpocket voor (die heeft verbinding met een internationale treinplanner)...

Overigens wat wel opvallend is (hoorde ik laatst van een TM van NS Hispeed), de Nederlanders mochten al boordchef in België zijn maar de Belgen niet in Nederland...
acba

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door acba »

Inderdaad,
Ik had vorige week voor de eerste keer ook een Belgian-only equipe aan boord, de treinbegeleiders dan toch, de bestuurder was van NS/NSHispeed. (IC925, de trein die bij de keering in Amsterdam de laatste trein tot Brussel is IC9272). Bij aankomst in Rotterdam lieten zij echter wel de aansluitende treinen weten aan de reizigers, dat zal dus wat afhangen van persoon tot persoon. Ik heb het een Nederlandse tbg nog nooit horen zeggen op 'Belgisch grondgebied' eigenlijk ;-) En de Nederlandse tbg's helpen de mensen op het perron van bijvoorbeeld Mechelen ook niet echt als er hen iets gevraagd wordt...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door FLV-FGSP »

Voor de klant zijn de gemengde dubbels (1 HiSpiet, 1 NMBS) het beste. Iedere treinbegeleider weet toch het meeste van aansluitingen etc op zijn/haar eigen net. Ook kunnen Nederlandse treinbegeleiders lang niet alle NMBS-tickets uit hun computer halen en omgekeerd.
Chrizz

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Chrizz »

Ja, lijkt mij ook wel zo voor de hand liggend. Maar geef de Belgische tbg'ers dan wel een uniform dat een beetje op die van
NS Hispeed aansluit.....
Kris

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Kris »

Chrizz schreef:Ja, lijkt mij ook wel zo voor de hand liggend. Maar geef de Belgische tbg'ers dan wel een uniform dat een beetje op die van
NS Hispeed aansluit.....
Of omgekeerd
Stevie Wonder

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Stevie Wonder »

Een gemengde samenwerking zou het beste zijn en anders zou het aanwezige begeleidings personeel teminste weet welke verbindingen er zijn.
Chrizz

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Chrizz »

Kris schreef:
Chrizz schreef:Ja, lijkt mij ook wel zo voor de hand liggend. Maar geef de Belgische tbg'ers dan wel een uniform dat een beetje op die van
NS Hispeed aansluit.....
Of omgekeerd
Onze NS'ers in zo'n grijs pak! :shock:
Ik vind dat blauw met zwart zo mooi :oops:

Gerucht gaat overigens rond dat tijdelijk enkel NMBS-personeel op de Beneluxtrein zit, en geen NS-personeel. Wat is hiervan waar?
acba

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door acba »

Gerucht gaat overigens rond dat tijdelijk enkel NMBS-personeel op de Beneluxtrein zit, en geen NS-personeel. Wat is hiervan waar?
Vandaag reed IC9248 toch met enkel NS Hispeed personeel...

Ik heb trouwens het gevoel dat de meerderheid van de treinen met NS personeel rijden, of dat kan natuurlijk ook aan de tijdstippen liggen waarop ik de benelux neem uiteraard.
Plaats reactie