Personeel IC Benelux

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door rvdborgt »

dcr schreef:Als je via NMBS (Sectie Europa) aankoopt, zie je volgend schermpje (via het vraagteken) :
Superdagretour
Reisvoorwaarden
Een verplichte heen- en terugreis waarbij het vertrekstation voor de terugreis identiek moet zijn aan het aankomststation van de heenreis en omgekeerd. Het "NS Superdagretour" biljet is geldig gedurende 1 dag van 00u00 tot 23u59. Op weekdagen mag uw reis niet starten voor 9u00.
De NMBS schept dus verwarring, want in de voorwaarden staat "aanvangen na 09u00". Dat betekent volgens het consumentenrecht dat sowieso de voor de consument meest gunstige versie van toepassing is.
Verder kan de NMBS wel vinden dat "na 9 uur" hetzelfde is als "vanaf 9:01", maar dat is niet zo. 1 seconde na 9 uur is ook na 9 uur. Een honderste seconde na 9 uur is ook erna, enz.
Maar goed, de Benelux van 9 uur uit Antwerpen is expliciet toegelaten.

Groetjes,
Rian
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door AlexNL »

Al klopt ook niet helemaal wat er staat: het biljet is niet geldig tot 23u59 maar tot einde dienstregeling NS, wat in praktijk neerkomt op 04u00. Toch?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

Geldt niet voor internationale NRT (ex CIV) tickets, die zijn alleen geldig van 00u00 tot 23u59.
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:Geldt niet voor internationale NRT (ex CIV) tickets, die zijn alleen geldig van 00u00 tot 23u59.
CIV is CIV gebleven. TCV valt nu onder NRT.

Groetjes,
Rian
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door treinbruno »

Oja tuurlijk
Afbeelding
thefreak

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door thefreak »

we kunnen hier duidelijk over zijn, de benelux is gewoon een Nederlands product van de ns.

Dat belgen land af en toe wat conducteurs mag leveren, is gewoon puur om ze bij de benelux te betrekken, en te verkomen dat belgenland straks zegt de benelux/ns mag niet meer in ons land rijden.

Maar eigenlijk rijden ze gewoon voor spek en bonen mee, ns heeft schijt aan de belgen en zou het liefst de hele verbinding alleen exploiteren(helaas kan dat gezien de belgen dan de stekker eruit kunnen trekken.)
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Kristofke »

ik heb al enkele maanden geen Belgische controleur meer gezien, ook niet als meelopertje

en ik neem de Benelux enkele keren per week
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

thefreak schreef:we kunnen hier duidelijk over zijn, de benelux is gewoon een Nederlands product van de ns.

Dat belgen land af en toe wat conducteurs mag leveren, is gewoon puur om ze bij de benelux te betrekken, en te verkomen dat belgenland straks zegt de benelux/ns mag niet meer in ons land rijden.

Maar eigenlijk rijden ze gewoon voor spek en bonen mee, ns heeft schijt aan de belgen en zou het liefst de hele verbinding alleen exploiteren(helaas kan dat gezien de belgen dan de stekker eruit kunnen trekken.)
NS kan dit wel maar dan moeten ze alle kosten lasten en risico's op zich nemen. Dus geen Belgische treinbestuurders meer, ook vallen de Belgische begeleiders weg. Dit zal ook als gevolg hebben dat ze volledig zelf moeten instaan voor het rollend materieel. Dit laatste hebben ze echter niet, in tegendeel ze hebben zo goed als alle traxx locs in rode versie teruggetrokken van die verbinding om deze op de fyra tussen amsterdam en rotterdam te gebruiken.

Sinds dit jaar is de markt in België open voor Internationale treinen. Dus de NMBS mag en kan buitenspel gezet worden door ns voor die verbinding maar ze moeten het echt wel zelf willen en vooral ook kunnen.
thefreak

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door thefreak »

Het is heel mooi wat u nu zegt, u zegt namelijk hetzelfde als mij.

Ns profiteert van de lijn, en de nmbs mag de shit opruimen.

Wees nou eerlijk, al het risco, en zo beetje alles wat geld kost(rollend matriaal) word op het bordje van de nmbs geschoven, maar ns deelt wel eerlijk in de winst.


Ns profiteert, nmbs is de slaaf die de kosten mag maken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

Momenteel is de grootste last nog steeds voor de NS hoor, de sleutel die hier al jaren geldig voor is, is vrij eenvoudig.
De verdeling der lasten is volgens het aantal km spoor op het grondgebied van het land. Dus NS draagt de grootste kost.
De loks zijn gehuurd op deze moment en bezorgen de NMBS weinig last. De rijtuigen (op 1 stam na) zijn van de NS alsook het leeuwendeel van het personeel. De NMBS heb ik nog niet te veel shit zien opruimen hoor in tegendeel.
Sinds de traxx in dienst is op de benelux hebben al menig NS treinbestuurder weten vloeken. Het feit is dat in Brussel zuid geen enkele treinbestuurder de opleiding heeft gekregen voor de traxx en de NS bestuurders in geval van calamiteiten hun eigen problemen mogen oplossen. Dat was vroeger met de reeks 11 niet het geval en dan kwamen wij geregeld tussen om alles zo vlot mogelijk weg te krijgen uit het station.
thefreak

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door thefreak »

Steven schreef:Momenteel is de grootste last nog steeds voor de NS hoor, de sleutel die hier al jaren geldig voor is, is vrij eenvoudig.
De verdeling der lasten is volgens het aantal km spoor op het grondgebied van het land. Dus NS draagt de grootste kost.
De loks zijn gehuurd op deze moment en bezorgen de NMBS weinig last. De rijtuigen (op 1 stam na) zijn van de NS alsook het leeuwendeel van het personeel. De NMBS heb ik nog niet te veel shit zien opruimen hoor in tegendeel.
Sinds de traxx in dienst is op de benelux hebben al menig NS treinbestuurder weten vloeken. Het feit is dat in Brussel zuid geen enkele treinbestuurder de opleiding heeft gekregen voor de traxx en de NS bestuurders in geval van calamiteiten hun eigen problemen mogen oplossen. Dat was vroeger met de reeks 11 niet het geval en dan kwamen wij geregeld tussen om alles zo vlot mogelijk weg te krijgen uit het station.
het is jammer dat het financieel jaarverslag niet openbaar is,anders had ik u kunnen laten zien, dat ns relatief weinig uitgeeft aan de lijn, en veel krijgt(winst.)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

ik heb het totaal niet over het financiele wel over de praktische (uitvoerende) kant van de zaak en die valt tegenwoordig wel praktisch volledig in de NS handen, dat ze er dan iets voor krijgen lijkt me logisch ;-).
thefreak

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door thefreak »

Steven schreef:ik heb het totaal niet over het financiele wel over de praktische (uitvoerende) kant van de zaak en die valt tegenwoordig wel praktisch volledig in de NS handen, dat ze er dan iets voor krijgen lijkt me logisch ;-).
als je in het financieel verslag kijkt, zie je dat ns inderdaad uitvoerend is, maar dat zij daar heel weinig aan betalen,sterker nog een heleboel van de kosten word gedekt door de bijdrage van de nmbs.

Ondanks dat ze het uitvoerend werk doen, betalen ze praktisch niks.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Personeel IC Benelux

Bericht door Steven »

tja betalen. Aan het financiële hangt een luikje vertraging. De vertraging opgelopen in België is te betalen door de NMBS en die in Nederland door de NS. Ik heb het vermoeden dat de NMBS hier dieper heeft moeten duiken. Je zou eigenlijk op dit vlak verschillende jaartallen moeten kunnen vergelijken om een totaalbeeld te krijgen van het financiële luik.
Zoals je zelf schreef kan je geen kopie van dat bestanden vinden of kopiëren. zonder een juiste en volledige bron is het altijd lastig om op details in te gaan.
Plaats reactie