Trein door juk geschoten in Dordrecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Fles

Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

Trein rijdt stootblok omver

Een personentrein heeft zaterdagmorgen omstreeks half acht op het station van Dordrecht een stootblok omver gereden. Dat meldde de politie. In de trein van Arriva zaten behalve de machinist en steward negen passagiers. Niemand raakte gewond, aldus een woordvoerster van het bedrijf. Er is wel "behoorlijk" wat materiële schade. De trein kwam uit Geldermalsen. Nadat hij door onbekende oorzaak door het stootjuk was gereden, kwam hij tegen een betonblok tot stilstand.

Berging

Een kraan moet helpen bij de berging van het voertuig. Volgens spoorbeheerder ProRail ondervindt het overige treinverkeer geen hinder van het ongeval.

bron
==============

Ik was er vanochtend toevallig en heb wat foto's gemaakt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Steven »

dit noemen ze een gewijzigde versie maken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: hoe zet ik een draaistel een paar meter achteruit :-)
Fles

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

Nou, het is dus harder gegaan dan het lijkt. Op oude foto's kun je zien dat het stootblok zelf ook een meter of 5 naar voren stond. Trein is dus met stootblok en al tegen dat beton aan geschoven, en toen alsnog eroverheen :o
FlyingDutchman

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door FlyingDutchman »

Inderdaad, hij is er stevig tegenaan gegaan. Wel een goed stootblok, hij is er niet recht overheengereden. Deze heeft het stel nog een beetje afgeremt.
Fles

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

een heel klein beetje dan :lol: Het enige wat dat stootblok gedaan heeft is die spoiler eraf gehaald. Verder is het vrij willoos doorgeschoven naar het beton. Het stootblok ZELF heeft niks, en op de laatste foto zie je dat ook de railklemmen pas afgebroken zijn bij de botsing met het betonblok. Ik denk dat dat stootblok wel wat meer energie had kunnen opnemen...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Adler »

Waarom gebeurt dat zo vaak in Nederland ?
Fles

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

Adler schreef:Waarom gebeurt dat zo vaak in Nederland ?
"zo vaak" valt ook wel weer mee denk ik hoor. Maar misschien is 2 keer per jaar wel "heel vaak", dat kan :)

Maar gebeurt dat in België nooit dan? Ik hoor er maar weinig van op zich, maar dat zegt niet alles natuurlijk..
Laatst gewijzigd door Fles op 07 jun 2008, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Adler »

Hier staat een filmpje

Volgens het commentaar van iemand op die site zouden er al meer problemen zijn geweest met de remmen van de Arriva treinen
Nekvin

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Nekvin »

Fles schreef:
Adler schreef:Waarom gebeurt dat zo vaak in Nederland ?
"zo vaak" valt ook wel weer mee denk ik hoor. Maar misschien is 2 keer per jaar wel "heel vaak", dat kan :)

Maar gebeurt dat in België nooit dan? Ik hoor er maar weinig van op zich, maar dat zegt niet alles natuurlijk..
ik weet van 2 keer in antwerpen centraal en 1 keer in oostende. Maar das al een tijdje geleden ze
13'erke

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door 13'erke »

Nekvin schreef:
Fles schreef:
Adler schreef:Waarom gebeurt dat zo vaak in Nederland ?
"zo vaak" valt ook wel weer mee denk ik hoor. Maar misschien is 2 keer per jaar wel "heel vaak", dat kan :)

Maar gebeurt dat in België nooit dan? Ik hoor er maar weinig van op zich, maar dat zegt niet alles natuurlijk..
ik weet van 2 keer in antwerpen centraal en 1 keer in oostende. Maar das al een tijdje geleden ze
In Brussel durven ze ook wel eens een 27 op het perron te "parkeren" :lol:
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door nighttrain »

Hij is er wel goed recht op gereden want de bogie staat nog op het spoor,dus heeft hij hem niet proberen ontwijken.
Fles

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

nighttrain schreef:Hij is er wel goed recht op gereden want de bogie staat nog op het spoor,dus heeft hij hem niet proberen ontwijken.
Zoiets doms heb ik dus echt nog NOOIT gehoord.
pietje

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door pietje »

Fles schreef:
nighttrain schreef:Hij is er wel goed recht op gereden want de bogie staat nog op het spoor,dus heeft hij hem niet proberen ontwijken.
Zoiets doms heb ik dus echt nog NOOIT gehoord.
Ik vind het goe gevonden.

Zou nog een vraag kunnen zijn van de toegesnelde politiedienst die de eerste vaststellingen doet:
"En heb je nog proberen uit te wijken" :mrgreen: :mrgreen:
Fles

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door Fles »

In België zou zoiets voorstelbaar geweest zijn, ja :)

En dan maar klagen dat de Nederlanders de Belgen dom vinden he? :mrgreen:
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Trein door juk geschoten in Dordrecht

Bericht door nighttrain »

Fles schreef:
nighttrain schreef:Hij is er wel goed recht op gereden want de bogie staat nog op het spoor,dus heeft hij hem niet proberen ontwijken.
Zoiets doms heb ik dus echt nog NOOIT gehoord.
Mischien was de stuurbekrachtiging gebroken tussen de bogie en de stuurpost. Of te weinig olie door de Nederlandse zuinigheid.
Plaats reactie