Blankenberge Expres

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Blankenberge Expres

Bericht door 260689 »

Weet er iemand of de Blankenberge expres rijdt deze zomer? Zoja met welk materiaal zal dit gedaan worden?

Jongens, toch een beetje op jullie spelling letten, hé! Dt-fouten kunnen echt wel niet, hé!
Het is niet dat het hier op het forum belangrijk is correct te typen, maar zo'n fouten neem je anders mee naar een sollicitatiegesprek en dan kun je je job wel vergeten!

Mvg,

Der Moderator, Xavier
Wover

Re: Blankenberge Expres

Bericht door Wover »

Dewelke bedoel je dan? Er rijden verscheidene ICT treinen naar Blankenberge. Diegene vanuit de kempen ken ik, maar vanuit de rest van het land zou ik het niet zo direct weten. Ik gok dat er in totaal een zestal ICT's naar Blankenberge zullen rijden.

Er zijn daar trouwens al dienstregelingen van bekend, deze zijn op het forum ergens te vinden.
13'erke

Re: Blankenberge Expres

Bericht door 13'erke »

Ik denk dat hij de Luxemburg-blankenberge express bedoelt, ingelegd door de GAR als ik me niet vergis.

Foei foei! Net twee zware dt-fouten verbeterd!

Mvg

Xavier
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Blankenberge Expres

Bericht door 260689 »

13'erke schreef:Ik denk dat hij de Luxemburg-blankenberge express bedoeld, ingelegt door de GAR als ik me niet vergis.
Deze bedoel ik, van de GAR.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Blankenberge Expres

Bericht door overweg13 »

Dag

Vier berichten, vijf spelfouten...
Met vriendelijke groet

overweg13
ronny
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Blankenberge Expres

Bericht door ronny »

overweg13 schreef:Dag

Vier berichten, vijf spelfouten...
Conclusie : onze taal is te moeilijk voor anderstaligen .... en dat willen onze politici maar niet begrijpen. :cry:
De eerste bewoners van New York "Hollanders" zijn toch ook overgeschakeld van het nederlands naar het engels omdat dit een gemakkelijkere taal was. :!:
13'erke

Re: Blankenberge Expres

Bericht door 13'erke »

13'erke schreef:Ik denk dat hij de Luxemburg-blankenberge express bedoelt, ingelegd door de GAR als ik me niet vergis.

Foei foei! Net twee zware dt-fouten verbeterd!

Mvg

Xavier
Sorry,
dit was een bericht geschreven tussen de soep en de patatten, normaal lees ik deze altijd eens na :oops: .
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5319
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Blankenberge Expres

Bericht door Steve »

Ah, dus vanaf nu is het toegelaten om zo expliciet spelfouten van anderen te verbeteren op het forum? Dan ga ik me eens lekker uitleven... :mrgreen:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Blankenberge Expres

Bericht door overweg13 »

ronny schreef:
overweg13 schreef:Dag

Vier berichten, vijf spelfouten...
Conclusie : onze taal is te moeilijk voor anderstaligen .... en dat willen onze politici maar niet begrijpen. :cry:
De eerste bewoners van New York "Hollanders" zijn toch ook overgeschakeld van het nederlands naar het engels omdat dit een gemakkelijkere taal was. :!:
Wat Nieuw-Amsterdam betreft: dat zal wel niet met de moeilijkheidsgraad van de taal te maken gehad hebben, maar wel met overwicht: economisch, demografisch enz.
En je kunt toch moeilijk beweren dat de Nederlandse spelling ingewikkelder is dan de Engelse, de Franse, de Duitse. De spelfouten die ik viseer, zijn fouten tegen eenvoudig toe te passen regels, die trouwens al tientallen jaren niet meer gewijzigd zijn. Ik kan nog enig begrip opbrengen voor iemand die een bepaald woord niet juist kan spellen (dan zoek je de spelling even op), maar niet voor wie werkwoordsvormen verkeerd spelt.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Blankenberge Expres

Bericht door Steven »

ter info new york was voordien nieuw Amsterdam en dat hebben de Nederlanders aan de Engelsen gegeven om er Suriname voor in de plaats te krijgen.

terug naar het onderwerp. Die trein van de GAR zal waarschijnlijk wel rijden zoals elk jaar. Meestal is er als trekkracht een loc reeks 3000 voorzien. De sleep van de trein is meestal een bonte samenstelling van verschillende rijtuigen. Hierin zitten meestal wel een aantal i6 en i10 rijtuigen.
260689
Berichten: 3327
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Blankenberge Expres

Bericht door 260689 »

Bedankt steven om toch een deftig antwoord te geven die ik vroeg.

Als er dienstregelingen bekend zijn mag je deze mij ook laten weten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Blankenberge Expres

Bericht door Steven »

alles is te vinden op de site van de GAR zelf

http://www.gar.lu/EN_GAR.asp onderaan klikken op Blankenberge express. Ritdagen, uurregeling en prijzen, alles op 1 pagina samen.
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Blankenberge Expres

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:ter info new york was voordien nieuw Amsterdam en dat hebben de Nederlanders aan de Engelsen gegeven om er Suriname voor in de plaats te krijgen.
In order to avoid problems with the censor regarding DT faults , please I will give you the following information:
The origin of the expression "Yankee" will be found by Jan Kees. Who was a common Dutch Christian name .
Kindest regards
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Blankenberge Expres

Bericht door overweg13 »

nighttrain schreef:
Steven schreef:ter info new york was voordien nieuw Amsterdam en dat hebben de Nederlanders aan de Engelsen gegeven om er Suriname voor in de plaats te krijgen.
In order to avoid problems with the censor regarding DT faults , please I will give you the following information:
The origin of the expression "Yankee" will be found by Jan Kees. Who was a common Dutch Christian name .
Kindest regards
Fine, but your English isn't correct either. Worse, it sounds like translated Dutch.
Met vriendelijke groet

overweg13
Fles

Re: Blankenberge Expres

Bericht door Fles »

Wat een baggertopic :lol: en dan elders vrolijk een topic over hollanderhaat openen waar die West-Laamse communicatie-methodiek tot "Algemeen Nederlands" bestempeld wordt :lol:

Kom jongens, laten we ophouden met die onzin en het gaan hebben over de Blankenberge Expres. :idea:
Plaats reactie