Channel Tunnel Rail Link (CTRL)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de afstanden en snelheden van zon maglev komen ook meer overeen met vliegtuigen dan met treinen he :P
sable

Bericht door sable »

sweek schreef:De Pendolino's / tilting trains rijden nu volgens mij aan 120 mpu, maar zouden nog een stuk sneller kunnen indien de infrastructuur zou worden opgewaardeerd.
Jep, ze rijden met 125mph.
prahsharp schreef:privé-investeerders? wat gaat een ticketje kosten?
Alles wordt tegenwoordig Privé gedaan, gewoon omdat de regering het niet betalen wil.

Die projecten worden onder PFI gezet (Private finance initiative). Een firma betaald voor de kosten en krijgt al de winst ervan tot ze al hen geld terug hebben. Dan krijgt de regering het project dat nu oud genoug is om te herbouwen.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Britse parlementsleden ongerust over 2de fase CTRL

Bericht door Patrick »

Britse parlementsleden ongerust over 2de fase CTRL

Bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/4969054.stm

Beknopte inhoud:
- De passagiersaantallen alleen rechtvaardigen de zware investering niet.
- Bouwprojecten in het Zuid-Oosten van Engeland worden al getroffen door hoge inflatie.
- Druk op budgetten door andere projecten (Olympische spelen in Londen in 2012, verbreding autoweg M25, spoorproject Thameslink 2000).
- Voorspelling van aantal passagiers is niet realistisch: 21,4 miljoen Eurostar-reizigers vooropgesteld tegen 2004 maar het waren er slechts 7,3 miljoen.
- Ministerie van Transport benadrukt gunstige neveneffecten: ongeveer 100 000 nieuwe jobs, 18 000 nieuwe huizen, meer dan 3 miljoen m² kantoorruimte langsheen het traject.
sable

Bericht door sable »

Al het extra geld dat de regering uitgeeft, dat ze niet hoeven uit te geven maakt al het onrust. Ze hebben de nieuwe station voor Thameslink als sarcofaag laten bouwen, maar, ze willen het nu niet meer uitrusten, omdat ze al teveel geld aan uitgegeven hebben.
Het schotse parlement heeft meer gekost voor de plannen dan voor het bouwen en in totaal meer dan 60 miljoen gekost, waneer het eigenlijk maar minder dan 10 miljoen moest kosten. De plannen allen was meer dan 20 miljoen.
En zij klagen dat ze niet genoeg geld hebben, ze denken dat ze geoeg hebben om gewoon weg te smijten!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Stratford (die sarcofaag) is in mijn ogen niet zo geschikt om HST's te laten stoppen :roll: het ligt wat aan de rand van de stad maar toch niet zover van St Pancreas waar de Eurostar wel zal stoppen.
sable

Bericht door sable »

Ik bedoel de niewe King's Cross Thameslink, aan de nieuwe St. Pancras HSL station, die ook een sarcofaag zal zijn als de HSL niet doorgetrokken wordt. Dat zal ook een verspil zijn van een £100m.
sweek

Bericht door sweek »

Shrek schreef:Stratford (die sarcofaag) is in mijn ogen niet zo geschikt om HST's te laten stoppen :roll: het ligt wat aan de rand van de stad maar toch niet zover van St Pancreas waar de Eurostar wel zal stoppen.
Stratford is een erg goed gelegen station voor de steeds meer opkomende East End van Londen. Canary Wharf is het grote business center aan het worden. Het hele gedbied is een grondige innovatie aan het doorgaan. Het lijkt me een zeer nuttig station hoor, met erg goede transportvoorzieningen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Class 92 met goederen op HS1

Bericht door msts.be »

*meeeeega-schop*

Na een hele tijd zit er eindelijk weer beweging in het dossier van goederentreinen over de HS1. DBSRUK heeft eind maart testen op HS1 gedaan met een Class 92 met aangepaste TVM430, en die zijn goed verlopen. Bij de volgende testen gaat men rijden met wagens met continentaal profiel (dus zonder 'f' in hun typecode) om te kijken hoe dat verloopt. Maar aangezien zowel de Eurotunnel als HS1 naar continentaal profiel is gebouwd zou dat geen probleem mogen opleveren.

http://www.rail.dbschenker.co.uk/cmsnew ... E863AC84F7
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... loser.html
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Channel Tunnel Rail Link (CTRL)

Bericht door Shrek »

Euh fijn zeker? De voordelen hiervan ontgaan me wel een beetje. Volgens mij is geen enkele yard in het UK voorzien op het standaard laadprofiel. En voor een goederentrein van 60mph is de "old boat route" tochniet zoveel trager dan de HS1?
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Channel Tunnel Rail Link (CTRL)

Bericht door dentheo »

Toch zit er in Oost Londen en aansluiting op de HSL1, kort bij Ford Dagenham...
Tot op die bundel is dus Europees profiel geen probleem.
Volgens mij wordt daar ook een containerterminal gepland
Theo
Groeten vanop de Heide
Gesloten