Concurrent voor Eurostar?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Concurrent voor Eurostar?

Bericht door Patrick »

Volgens dit BBC-berichtdenkt Air France-KLM aan een eigen hogesnelheidstrein Londen-Parijs. Tot 2010 heeft Eurostar exclusiviteit op de lijn.

Edit: oorspronkelijk pakte The Times uit met het nieuws (3 mei).
Laatst gewijzigd door Patrick op 07 mei 2007, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das nog drie jaar, daarin kan veel veranderen
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Steven schreef:das nog drie jaar, daarin kan veel veranderen
En de samenwerking tussen Thalys en Air France bestaat ook niet meer.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Dat word héél druk dan in de eurotunnel, autotreinen, eurostar én dan Air-France ding erbij...
sweek

Bericht door sweek »

KLM-Air France is deels eigenaar van de High Speed Alliance, die dus ook de Nederlandse hogesnelheidstreinen en de treinen naar Antwerpen en Brussel vanuit Nederland gaat uitbaten. Het is dus geen nieuwe bedrijf weer denk ik.
Terminus
Berichten: 1129
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Er is toch ook eens zo'n Belgisch bedrijf geweest dat wou concurreren met bestaande HST's, Vengorail, maar daar is ook nooit iets van gekomen... Hun site bestaat zelfs al niet meer. (Ze wilden een low-budget HST voorzien)
pietmol

Bericht door pietmol »

sweek schreef:KLM-Air France is deels eigenaar van de High Speed Alliance, die dus ook de Nederlandse hogesnelheidstreinen en de treinen naar Antwerpen en Brussel vanuit Nederland gaat uitbaten. Het is dus geen nieuwe bedrijf weer denk ik.
maar NMBS is wel zo dom om met HSA in zee te gaan (en brengt zo de rendabiliteit van zijn eigen thalys in gevaar )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die overeenkomst tussen hsa en nmbs betreft toch enkel de hsl belgie nederland en niets anders, dus zie niet in wat er een probleem kan zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

titel schreef:concurrent voor eurostar

ah, concurrent, zijde van DLC naar eurostar overgegaan dan??? :wink: :P
pietje

Bericht door pietje »

Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:
Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

pietje schreef:
Shrek schreef:door de tunnel rijden is wel heel mooi op papier, maar waar gaan ze stellen kopen die aan alle specificaties voldoen? de eurostars waren al veel duurder dan gewone TGV's, en die zijn dan nog met redelijk veel tegelijk besteld :roll:
Maar de speciallekes van de eurostars (750 VDC, kleiner profiel,..)zijn bijna allemaal overbodig als de CTRL volledig operationeel is,
Enkle voor de tunnel zelf moeten er een aantal veiligheidssystemen aangebracht worden.
Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.

Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland. :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
e49memling schreef:
K V B schreef: Inderdaad. Wel zijn de normen voor de kanaaltunnel best streng. Te streng eigenlijk. Het zou beter zijn indien men voor de grote tunnels in Europa een norm zou hanteren. Kan men een HST stel bouwen dat in een keer geschikt is voor de kanaaltunnel, de Lötschberg tunnel en de nieuwe Gotthard tunel.
Vergeet niet dat de Eurostar een aangepast vrije-ruimte-profiel heeft voor Engeland. Die is een stuk kleiner dan het Europese.

Misschien bruikbaar met verwisselbare assen voor de smalspoorlijntjes in Zwitserland. :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Maar dat vervalt dacht ik, eens de CTRL in dienst is.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

sncf-sncb schreef:Dat word héél druk dan in de eurotunnel, autotreinen, eurostar én dan Air-France ding erbij...
Kunnen ze misschien nog een extra tunnel bijgraven.... :idea: :D
Plaats reactie