Trein breekt in tweeën bij NS-station Dordrecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Trein breekt in tweeën bij NS-station Dordrecht

Bericht door Daniël »

Trein breekt in tweeën bij NS-station Dordrecht
Door OLOF VAN JOOLEN

DORDRECHT - Opnieuw is gisteravond een NS-trein in tweeën gebroken. Het ging om de intercity van Venlo naar Den Haag.

Bij het uitrijden van station Dordrecht sprong spontaan een koppeling tussen twee treinstellen los. Dit geldt bij de spoorwegen als een zeer ernstig incident, omdat zoiets levensgevaarlijk voor passagiers kan zijn.

Bij dit incident zijn geen gewonden gevallen, mede omdat het incident zich voordeed bij lage snelheid, omdat de trein net het station Dordrecht uitreed.

„Maar dit mag niet gebeuren. We zullen hier een technisch onderzoek naar doen,” zegt NS-woordvoerder Michiel Jonker.

Het treinverkeer ondervond geen verdere hinder, omdat er genoeg andere sporen beschik baar waren. Vorig jaar deed zich bij Geldermalsen een vergelijkbaar incident voor.

Bron: http://www.ad.nl
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Wij hebben dat hier ook eens gehad. Het was met een break (natuurlijk, met wat anders :wink: ). Was het niet de trein van Genk naar Gent?

Edit:

't Is al van 2002:
Minstens twee technische mankementen veroorzaakten een treinongeluk in het station van Lede, op 23 juli. Dertig reizigers raakten gewond toen de Intercitytrein tussen Gent en Genk in twee stukken brak, waarna het tweede stuk inreed op de voorhelft.
Geplukt van http://www.ptb.be/scripts/center.phtml? ... ion=allart
Laatst gewijzigd door Patrick op 15 jan 2007, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Der is wel een verschil tussen in 2 breken of een koppelingsbreuk.
Ik dacht al dat hij uit elkaar viel, maar als ik zo lees gaat het hier om een koppelingsbreuk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

bij die break in lede was de automatische koppeling losgekomen. Recenter is er ergens rond antwerpen een sprinter middendoor gebroken :roll: als er dan iemand van het ene rijtuig naar het andere loopt is die de pineut :wink:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Dat is ook koppelingsbreuk waarscijnlijk vermits aan het harmonica gedeelde een soort haakkoppeling is...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Weet iemand of dit om welk typpe dit ging?
David

Bericht door David »

Ik vermoed V-IRM of ICM, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Groeten van,
David.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Zal vast virm geweest zijn? vast rijd op die lijn 1700+ICK. maar af en toe ook nog eens IRM..
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

NSNMBS schreef:Zal vast virm geweest zijn? vast rijd op die lijn 1700+ICK. maar af en toe ook nog eens IRM..
Nou nog een paar keer breken en de NS zal overtuigd zijn dat het schrootdingen zijn! :D
TSP

Bericht door TSP »

Nouw, ik vind het nog wel redelijke stellen. Beter dan het plan V spul wat hier een daar nog rijdt. :? :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

TSP schreef:Beter dan het plan V spul wat hier een daar nog rijdt. :? :)
Ella ze! :evil:
Achja, smaken verschillen he! :lol:
TSP

Bericht door TSP »

Ok, ok, als je echt voor de top gaat zou ik wel een V100 of een Class66 voor mn sprinter willen hebben hangen :lol:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

sncf-sncb schreef:
TSP schreef:Beter dan het plan V spul wat hier een daar nog rijdt. :? :)
Ella ze! :evil:
Achja, smaken verschillen he! :lol:
Het gaat hier niet om smaken denk ik, maar over comfort...laten we zeggen dat mat 64 niet meer een van de jongste dames onder de treinen is :wink: dusja, snap niet die wilde reactie :D :lol:
carlos

Bericht door carlos »

Patrick schreef:Wij hebben dat hier ook eens gehad. Het was met een break (natuurlijk, met wat anders :wink: ). Was het niet de trein van Genk naar Gent?

Edit:

't Is al van 2002:
Minstens twee technische mankementen veroorzaakten een treinongeluk in het station van Lede, op 23 juli. Dertig reizigers raakten gewond toen de Intercitytrein tussen Gent en Genk in twee stukken brak, waarna het tweede stuk inreed op de voorhelft.
Geplukt van http://www.ptb.be/scripts/center.phtml? ... ion=allart
met de IC A is dit enkel jaren geleden ook gebeurd tussen Leuven en Brussel (I11 rijtuigen)
Plaats reactie