Taiwan heeft HST

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Shinkansen in Taiwan

Bericht door msts.be »

Ook ditmaal weer een beetje hogesnelheidsnieuws , maar omdat dit al in het verre Oosten is begin ik even een nieuwe topic..

Op dit forum zijn er een 30 tot 40 tal foto's te zien van de Taiwanese Shinkansen en de bijbehorende HSL ..

De HSL is denk ik in een vrij korte tijd (3 of 4 jaar denk ik) aangelegd , maar dat is er aan te zien ook :oops: Veel tunnels en bruggen , 0% aandacht voor landschapsvervuiling (viaducten en bruggen snijden gewoon maar door het landschap) , het lijkt al snel op een 2de HSL Hannover-Würzburg , maar die HSL gaat door veel landelijkere gebieden , waardoor er minder sprake is van landschapsvervuiling ..

Blijkbaar heeft men bij 1 station ook inspiratie opgedaan in Duitsland , het lijkt op het station van Montabur op de HSL Köln-Frankfurt ..

Bij een ander station moest men dan even naar Frankrijk en TGV Haute Picardie nog eens kopiëren :lol: dat is het station zo midden in de velden met die straten waar geen enkele auto op rijd..

En ook een ander station heeft wel wat weg van Lille-Europe , zo toch aan de voorkant te zien..

Hopelijk doen ze het bij een eventuele volgende HSL het beter , want dit is toch één van de voorbeelden hoe het NIET moet..
Sander

Re: Shinkansen in Taiwan

Bericht door Sander »

Maar ze hebben wel kwaliteitsfotografen daaro zeg! :shock:
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

hoeveel geld moet daar niet ingekropen zijn
Wover

Bericht door Wover »

Waarschijnlijk minder dan bv Antwerpen-Centraal ofzo. Alles is daar veel goedkoper e ;)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Het is in ieder geval wel mooi gedaan, he, die hogesnelheidslijn.
Bert

Bericht door Bert »

Dat is een modern beestje.
Hoe snel gaat dat beestje?? Zijn er ook ergens foto's van de binnenkant beschikbaar?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Bert schreef:Dat is een modern beestje.
Hoe snel gaat dat beestje?? Zijn er ook ergens foto's van de binnenkant beschikbaar?
Hij gaat net zoals de andere TGV's en Shinkansen 300 km/u ..
Interieurfoto's zijn er op Hochgeschwindigkeitszüge
De getoonde foto is wel die van de 2de klasse , die niet zo comfortabel lijkt als de 2de klasse bij ons :roll:
paljas

Bericht door paljas »

@ msts.be:

Al eens een spoorlijn gezien die geen landschapsvervuiling is? Ikke nie!!
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Lijn 0 :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Precies vliegtuigcomfort :?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Van buiten gezien eerder een achtbaan :roll:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Shinkansen in Taiwan

Bericht door Joris »

Hallo,
msts.be schreef:De HSL is denk ik in een vrij korte tijd (3 of 4 jaar denk ik) aangelegd , maar dat is er aan te zien ook :oops: Veel tunnels en bruggen , 0% aandacht voor landschapsvervuiling (viaducten en bruggen snijden gewoon maar door het landschap) .
Het gat wel om ene hogesnelheidslijn, dus volgens mij mach dat eenr echte lijn zijn, zonder een bocht te moeten leggen rond elke heuvel. Trouwens, in een tijd waarin we gigantische tunnels kunnen bouwen en gigantische bruggen, moeten we toch niet voor een belangrijke lijn (ik veronderstel dat men zo geen lijn legt om 2 boerendorpen te verbinen) overal rond rijden. In Europa hebben we snelwegen waar we onze HSL's naast bouwen, die vrij recht zijn, maar ginds niet, dus waarom dan ook niet loodrecht?
Nuja, ieder zijn mening, als je het bekijkt vanuit een mooi landschap is het inderdaad landschapsvernietiging, maar zoals eerder aangehaald zal dat voor alle spoorlijnen , op de Gotthard en Lötschberg basistunnels, de NZ verbindingen in FB en FN en zovele andere na, het geval zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Shinkansen in Taiwan

Bericht door msts.be »

Joris schreef: Nuja, ieder zijn mening, als je het bekijkt vanuit een mooi landschap is het inderdaad landschapsvernietiging, maar zoals eerder aangehaald zal dat voor alle spoorlijnen , op de Gotthard en Lötschberg basistunnels, de NZ verbindingen in FB en FN en zovele andere na, het geval zijn...
Nee , dat vind ik niet , want één van de beste voorbeelden hoe je WEL een HSL moet aanleggen in een moeilijk landschap is de TGV Méditerranée ..

Daar heeft men een compromis gevonden tussen landschapsbehoud en functionaliteit zonder al te veel kosten en extra werk te maken ..
Zo vind ik het viaduct van Ventabren prachtig (zeker als je er met de auto op de A8 eronderdoor rijdt) , het kan desnoods wedijveren met het alombekende viaduct van Antheor aan de Côte d'Azur ..

En ook ligt een gedeelte van een lijn naast de A7 en dan meestal nog achter taluds.Dus er zijn wel degelijk lijnen die wél goed aangelegd zijn en deze is daar een goed voorbeeld van.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Als ik die foto's zie, mooi staaltje techniek, maar dat hebben boeren zo te zien wel het een het ander gekost!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Taiwan heeft HST

Bericht door Patrick »

Taiwan's new high speed train service - which begins commercial operations on Friday - is expected to herald the start of a transport revolution on the island.
Verder lezen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6230761.stm

Er is daar ook een filmpje te zien.

Op Radio 1 hoorde ik dat er nog geen Taiwanese HST-TB's zijn en dat het nu o.a. Franse zijn: je kan die reportage nog beluisteren via http://www.radio1.be/radio1_master/prog ... index.html: "TGV in Taiwan is klaar".
Plaats reactie