Duits Rail4Chem begint met cargotreinen naar België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Duits Rail4Chem begint met cargotreinen naar België

Bericht door Patrick »

Duits Rail4Chem begint met cargotreinen naar België

BRUSSEL - Rail4Chem rijdt binnenkort met eigen treinen naar de Belgische havens. Daarmee wordt de Duitse privéspoorwegmaatschappij de derde cargoconcurrent van de NMBS, na Dillen & Lejeune Cargo en de SNCF.

Dat bericht De Tijd dinsdag. De Belgische overheid verleende Rail4Chem een veiligheidscertificaat voor het hele spoornetwerk. Dat betekent dat de Duitse onderneming treinverkeer van en naar Belgische terminals en havens mag organiseren.

Algemeen directeur Matthias Raith wil nog niets kwijt over eventuele Belgische klanten of bestemmingen. ,,De eerste trein is gepland voor het voorjaar'', zegt Raith.

Bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.as ... 1944060214
RhB

Bericht door RhB »

Goed nieuws voor spoorwegfotografen, misschien wel nieuw tractie materieel op het Belgische net. :P
Zo wie zo meer kleur afwisseling als het om een class 66 zou gaan. :P
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Dat ze met Amerikaanse locs afkomen :D .
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

RhB schreef: Zo wie zo meer kleur afwisseling als het om een class 66 zou gaan. :P
Nee , het worden G2000'ers met "volle" cabine (die door sommigen even lelijk , indien lelijker worden beschouwd dan de variant met "halve" cabine ..:roll: :lol: )
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

hopelijk hangt die draad in montzen er rap, dan kunnen ze eindelijk met fatsoenlijk materiaal aankomen :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

msts.be schreef:
RhB schreef: Zo wie zo meer kleur afwisseling als het om een class 66 zou gaan. :P
Nee , het worden G2000'ers met "volle" cabine (die door sommigen even lelijk , indien lelijker worden beschouwd dan de variant met "halve" cabine ..:roll: :lol: )
Ik begin alvast mijn Legostad herop te bouwen! :roll: :lol: :P
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef:
msts.be schreef:
RhB schreef: Zo wie zo meer kleur afwisseling als het om een class 66 zou gaan. :P
Nee , het worden G2000'ers met "volle" cabine (die door sommigen even lelijk , indien lelijker worden beschouwd dan de variant met "halve" cabine ..:roll: :lol: )
Ik begin alvast mijn Legostad herop te bouwen! :roll: :lol: :P
ik heb die gele goederentrein :P als je die wit zou maken lijkt die volgens mij verdacht hard op de 77 :roll:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

ik heb een DB achtige elektrische loc en een 74 rangeerder, een I10 memling achtig en een paar goederenwagons;
allemaal digitaal... mijn GIP van vorig jaar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

SIMPY.be schreef:ik heb een DB achtige elektrische loc en een 74 rangeerder, een I10 memling achtig en een paar goederenwagons;
allemaal digitaal... mijn GIP van vorig jaar.
klinkt interessant :P
maar even on topic :D
weet er iemand naar welke haven r4c juist gaat rijden?
antwerpen noord tbs

Bericht door antwerpen noord tbs »

Antwerpen zeker!!
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Nieuwpoort 8) :roll: :roll: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

antwerpen noord tbs schreef:Antwerpen zeker!!
tja als ge weet da in rail4chem ook basf zit dan moet ge het antwoord ni ver zoeken he
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
antwerpen noord tbs schreef:Antwerpen zeker!!
tja als ge weet da in rail4chem ook basf zit dan moet ge het antwoord ni ver zoeken he
jah idd :P
spijtig, dan komen ze niet door leuven waarschijnlijk :(
Plaats reactie