Steeds meer materieelproblemen voor NS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Steeds meer materieelproblemen voor NS

Bericht door Daniël »

Steeds meer materieelproblemen voor NS
De Nederlandse Spoorwegen kampen met een steeds groter tekort aan materieel. Er zijn zoveel kapotte treinen, dat reparatiebedrijf Nedtrain het werk niet meer aan kan.

Reservecapaciteit
Daarom moet de NS het regelmatig doen met enkele tientallen tot soms meer dan honderd wagons per dag minder. De reservecapaciteit wordt nu al voor de gewone dienstregeling ingezet.

Nieuwe dienstregeling
Begin december gaat de nieuwe dienstregeling in. De NS gaat ervan uit dat dit gewoon kan. Nedtrain hoopt begin december de grootste problemen opgelost te hebben.

Herfst
Het is echter nog maar de vraag of het reparatiebedrijf dat gaat redden. De herfst is begonnen en dan zijn de materieelproblemen altijd al het grootst. Ook vallen steeds meer Nedtrain-medewerkers weg, omdat ze de hoge werkdruk niet meer aan kunnen.

24-uurs werkrooster
De directie van Nedtrain onderhandelt inmiddels met de bonden over een 24-uurs werkrooster, en de vergoeding die daar tegenover staat.

Bron: http://www.rtl.nl
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Tijd voor die geweldige K4 rijtuigkes! :D
Laatst gewijzigd door Accelerat op 08 okt 2006, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

wagon? zeg maar rijtuig :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

NSNMBS schreef:wagon? zeg maar rijtuig :)
Waarde mede-forum gebruikers,
Ik wil mij verontschuldigen voor mijn misdaad om K4 rijtuigen, wagonnen te noemen.
Nu ik erop terug kijk is dat een vreselijke misstap geweest besef ik mij! :cry: :wink:
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

sncf-sncb schreef:
NSNMBS schreef:wagon? zeg maar rijtuig :)
Waarde mede-forum gebruikers,
Ik wil mij verontschuldigen voor mijn misdaad om K4 rijtuigen, wagonnen te noemen.
Nu ik erop terug kijk is dat een vreselijke misstap geweest besef ik mij! :cry: :wink:
Als boetedoening mag je in schaarbeek er een paar van hun graffiti ontdoen :wink:
TSP

Bericht door TSP »

De NS heeft grote problemen ja. En het tekort aan rijtuigen is er 1 van. Ze hebben net een order geplaatst voor nieuwe sprinters. Die treinen zien er heel wat beter uit dan de oude plan V treinen. 8)

Straks krijgen we weer blaadjes op de rails....... :evil:

TSP
Plaats reactie